ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ. Μια ιδέα για το πόσο «fast track» είναι οι διαδικασίες εγκρίσεων για μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα έδωσε στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης του ΣΕΒ ένας επιχειρηματίας που παρακολουθεί την υπόθεση.
Όπως εξήγησε, μία από τις επενδύσεις που έχουν ενταχθεί στο fast track και υποτίθεται πως πρέπει να αδειοδοτηθεί εντός μηνών έχει ξεχαστεί εδώ και πολλές εβδομάδες στα συρτάρια των υπηρεσιών του υπουργείου Περιβάλλοντος. Για λόγους που δεν έχουν εξηγηθεί στον ενδιαφερόμενο καθυστερεί η κατάθεση του ειδικού χωροταξικού σχεδίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ώστε να εκδοθεί η σχετική γνωμοδότηση.
Ο φορέας μιας άλλης εκ των επενδύσεων που φιγουράρουν στον κατάλογο του «fast track» έχει ξεχάσει να πληρώσει τη διαχειριστική αμοιβή στην Enterprise Greece. «Υπάρχει ο κίνδυνος να βγει από τον κατάλογο αν δεν έχει πληρώσει μέχρι την επόμενη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων» υποστήριζε ο πληροφοριοδότης μας.
Ο ίδιος πρόσθεσε, βέβαια, πως η εν λόγω επένδυση ήταν από την αρχή υψηλού ρίσκου, αφού δεν είχε εξασφαλίσει σοβαρή χρηματοδότηση.
ΕΛΒΑΛ-ΕΤΕΜ: Αυξημένους τζίρους στην ελληνική μεταλλουργία (και ειδικότερα στον όμιλο ΕΛΒΑΛ-ΕΤΕΜ) αναμένεται να φέρει ο κλάδος του αυτοκινήτου τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Πώς θα συμβεί αυτό;
Πρώτον, επειδή η παγκόσμια (κυρίως εκτός Ευρώπης) ζήτηση για αυτοκίνητα ανεβαίνει.
Δεύτερον, γιατί στην παραγωγή αυτοκινήτων παρατηρείται μια συνεχής τάση υποκατάστασης άλλων μετάλλων από αλουμίνιο, με στόχο τη μείωση του βάρους, την εκπομπή λιγότερων ρύπων κ.λπ.
Και τρίτον (και κυριότερο) γιατί υπάρχουν ελληνικές μονάδες που έχουν αναλάβει και παράγουν μεταλλικά προϊόντα για λογαριασμό ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Για παράδειγμα, η ΕΤΕΜ (παραγωγή προφίλ αλουμινίου) είναι πιστοποιημένος προμηθευτής των Audi, BMW, Mercedes, Land Rover-Jaguar. Φέτος γύρω στο 10% των συνολικών της πωλήσεων θα κατευθυνθεί στον κλάδο του αυτοκινήτου, ενώ στόχος είναι το ποσοστό αυτό να φτάσει γύρω στο 30% έως το 2017.
Πολύ σημαντικές παραγγελίες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δέχεται επίσης και η μητρική της ΕΤΕΜ, ΕΛΒΑΛ, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της έλασης αλουμινίου.
Γενικότερα, και στις δύο επιχειρήσεις εκφράζεται αισιοδοξία ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα τα επόμενα χρόνια: Τόσο στην ΕΛΒΑΛ που διακρίνεται παραδοσιακά για την υψηλή της κερδοφορία, όσο και στην ΕΤΕΜ που εδώ και χρόνια υποχρεώνεται σε μεγάλες ζημίες επηρεασμένη από αρνητικές συγκυρίες στο εσωτερικό (κατάρρευση οικοδομικής δραστηριότητας), αλλά και στο εξωτερικό (αναβολή μέχρι νεωτέρας στο project στη Λιβύη, λόγω των ταραχών που συνεχίζουν να επικρατούν στη χώρα).
Ειδικότερα στην ΕΤΕΜ, η διοίκηση θα κληθεί να πείσει τους μετόχους μειοψηφίας για το πόσο συμφέρουσα είναι γι' αυτούς η απορρόφηση της εταιρείας τους από τη μητρική ΕΛΒΑΛ.