Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 17 2014

Σφηνάκια για προνομιούχες, ΚΑΘΗ και τα... ανασφάλιστα

Σφηνάκια για προνομιούχες, ΚΑΘΗ και τα... ανασφάλιστα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Για την αγορά δικαιωμάτων της Καθημερινής, σας είχαμε προειδοποιήσει πως ήταν πιθανόν να παρουσιάσει ενδιαφέρον.

Μία λοιπόν εβδομάδα μετά την έναρξη διαπραγμάτευσης του ΚΑΘΗΔ, έχουμε:

α) Μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα στα δικαιώματα παρά στις μετοχές (π.χ. την Παρασκευή άλλαξαν χέρια 14.353 δικαιώματα και μόλις 914 μετοχές).

β) Τα δικαιώματα είναι διαπραγματεύσιμα με πολύ μεγάλο discount έναντι της τρέχουσας τιμής της μετοχής. Με βάση το κλείσιμο των δύο τίτλων της Παρασκευής (0,828 ευρώ η μετοχή και 0,78 ευρώ το δικαίωμα) και των όρων της έκδοσης (8 νέες προς 1 παλιά προς 0,33 ευρώ), προκύπτει πως μέσω δικαιωμάτων μπορεί κάποιος να αποκτήσει κάθε μετοχή με συνολικό κόστος 0,4275 ευρώ, όταν η τιμή του τίτλου στο ταμπλό έκλεισε στο 0,828 ευρώ.

Θα πρέπει να συνεκτιμηθούν βέβαια στοιχεία όπως η χαμηλή εμπορευσιμότητα της μετοχής και το -σε κάθε περίπτωση- υψηλό ποσοστό των βασικών μετόχων μετά την ολοκλήρωση της έκδοσης.

 

ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΕΣ ΜΕΤΟΧΕΣ: Με βάση την κοινοτική οδηγία που ενσωματώνει στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο τους κανόνες της Βασιλείας ΙΙΙ, οι προνομιούχες μετοχές προσμετρώνται στα βασικά εποπτικά κεφάλαια των τραπεζών ως και το 2017.

Παρότι η εφαρμογή της Βασιλείας III ξεκίνησε από 1η/1/2014, η κοινοτική οδηγία (CRD 4) δίνει μεταβατική περίοδο για μια σειρά θέματα (π.χ. προνομιούχες, αναβαλλόμενος φόρος κ.ά.).

Υπό το παραπάνω πρίσμα, η Alpha και η Πειραιώς προχωρούν σε αυξήσεις κεφαλαίου με σκοπό, μεταξύ άλλων, την εξόφληση των ομολόγων που έλαβαν έναντι των προνομιούχων μετοχών, επιδιώκοντας να μειώσουν την εξάρτησή τους από το Δημόσιο.

Στον αντίποδα, η Εθνική και η Eurobank μπορούν να τις εξοφλήσουν ως το 2017, εφόσον βέβαια υπάρξει συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας για τη μετακύλισή τους.

 

ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ: Όπου μνημόνιο και... ανασφάλιστα οχήματα. Μετά τα 700.000 περίπου ανασφάλιστα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, ακούγεται για κάπου άλλα 30.000 στην Κύπρο. Αν υπολογίσετε την αναλογία των πληθυσμών, κάπου στα ίδια είμαστε...

Πάντως στην Ελλάδα, φαίνεται πως η προεργασία για να εντοπιστούν οι ανασφάλιστοι οδηγοί βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v