Στα γρανάζια της πολιτικής διαμάχης και των προσωπικών στρατηγικών λόγω δημοτικών εκλογών μπλέκει και η υπόθεση ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνουν όσοι διαβάσουν την ανακοίνωση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) με την οποία ζητείται να διατηρηθεί ο κρατικός έλεγχος του οργανισμού, αλλά και της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης (ΝΕΖ).
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασ. Κορκίδης διοργανώνει, μάλιστα, σήμερα εκδήλωση με ευρωβουλευτές και δημάρχους προκειμένου να εκθέσει τις απόψεις του.
Στο λιμάνι εκφράζονται απορίες για την εμμονή στη διατήρηση του κρατικού ελέγχου του ΟΛΠ και στη διαιώνιση του σημερινού σαθρού καθεστώτος που οδήγησε στην πλήρη απαξίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.
Μάλιστα ορισμένοι υπενθυμίζουν πως ειδικά για τη ΝΕΖ υπάρχει μελέτη που έγινε για λογαριασμό του ΕΒΕΠ από την οποία προκύπτει πως τα κύρια προβλήματα, σύμφωνα με τους πελάτες, είναι η συμπεριφορά των συνδικάτων, η προσφερόμενη τιμή προς τους πελάτες, η οποία θεωρείται μη ανταγωνιστική/χαμηλή, όπως και η προσφερόμενη ποιότητα και ο χρόνος παράδοσης.
Από τη μελέτη για λογαριασμό του ΕΒΕΠ, προκύπτει πως τα μεγαλύτερα προβλήματα που εντοπίζουν οι ερωτηθέντες που δεν χρησιμοποιούν τη ΝΕΖ αφορούν στο «χρόνο παράδοσης και το κόστος».
Για να περιοριστεί το... άγχος των τοπικών παραγόντων που αντιδρούν στο σχέδιο παραχώρησης, στην αγορά υπενθυμίζουν πως στο σχέδιο προκήρυξης για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ συνδέει τις επενδύσεις στο λιμάνι με την αναβάθμιση της ΝΕΖ. Δεν είναι τυχαίο πως οι Κινέζοι της Cosco έχουν βάλει στο τραπέζι πρόταση για συμβάσεις ναυπηγοεπισκευής τουλάχιστον έξι ποντοπόρων πλοίων ετησίως στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ.
Μήπως τρέχουν πίσω από τις εξελίξεις όσοι αρνούνται κάθε αλλαγή στο λιμάνι; Γνωρίζουν τουλάχιστον πως με το σημερινό καθεστώς ο ΟΛΠ γράφει κάθε χρόνο ζημιές από τη ΝΕΖ;