Παράγοντας της αγοράς εξέφρασε την έκπληξή του για την έκταση που έχει πάρει το θέμα των start ups (νεοϊδρυόμενων) εταιρειών στον χώρο των τροφίμων.
Εκτίμησε λοιπόν πως μόνο την τελευταία διετία, μόνο στο ΕΒΕΑ (όχι στα άλλα επιμελητήρια της χώρας) και μόνο στον χώρο των τροφίμων, έχουν ιδρυθεί γύρω στις διακόσιες νέες εταιρείες!
Οι περισσότερες εξ αυτών με εξαγωγικό χαρακτήρα. Και ο συχνότερος τομέας δραστηριοποίησης αυτών το λάδι.
Κάποιοι θα μπορούσαν να αποτιμήσουν την εξέλιξη αυτή ως ιδιαίτερα θετική. Άλλωστε, όλοι μιλάνε για την ανάγκη εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και οι περισσότεροι παραδέχονται πως ο τομέας του ελαιολάδου -φυσικά υπό προϋποθέσεις- κρύβει απίστευτα περιθώρια ανάπτυξης.
Τι το καλύτερο λοιπόν;
Υπάρχει όμως και ένας διαφορετικός -λιγότερο αισιόδοξος- τρόπος ανάγνωσης των πραγμάτων. Που λέει ότι σε πολλές περιπτώσεις η δραστηριότητα των start ups έχει καταντήσει «μόδα», ένα είδος... Eλντοράντο για ευσεβείς πόθους, όπως συνέβη παλαιότερα με τα video clubs, στη συνέχεια με τις ΕΛΔΕ κι εν μέσω κρίσης με τα καταστήματα αγοράς χρυσού και κοσμημάτων.
Που λέει, επίσης, πως όταν εκδηλώνεται μια τόσο ευρεία και διασπασμένη προσφορά είναι πολύ δύσκολο για κάποιον να διαφοροποιηθεί και ακόμη πιο δύσκολο να έχει οργανωθεί σε ικανοποιητικό βαθμό προκειμένου να επιτύχει στην εξαγωγική αποστολή του.
Στην περίπτωση του λαδιού ειδικότερα, λέγεται πως οι φίρμες είναι τόσο πολλές σε σχέση με τον αριθμό των τύπων των μπουκαλιών, με αποτέλεσμα διαφορετικές μπράντες να λανσάρονται με το ίδιο, ή παρόμοιο μπουκάλι, λόγω έλλειψης διαφορετικών... σχεδίων.
Σε κάθε περίπτωση, το πόσες από τις πολλές επιχειρούμενες προσπάθειες θα καρποφορήσουν και το πόσες τελικά από τις επιχειρήσεις αυτές θα καταφέρουν να διατηρηθούν εν ζωή μέσα στα επόμενα χρόνια θα φανεί στο μέλλον.
Ρωτήσαμε λοιπόν τον συγκεκριμένο παράγοντα της αγοράς για το πώς βλέπει την όλη κατάσταση και μας απάντησε:
Πολλοί θα αναγκαστούν να τα παρατήσουν, αλλά όσοι τα καταφέρουν έχουν να κερδίσουν πολλά...