Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

1999: Το μέλλον διαγράφεται λαμπρό...

1999: Ο τεχνολογικός πυρετός αναά τον κόσμο ανεβαίνει και τα περιθώρια κέρδους στην Ελλάδα είναι ελκυστικά. Η Multirama ακολουθεί το δρόμο που χάραξαν στην αγορά Singular και Γερμανός.

1999: Το μέλλον διαγράφεται λαμπρό...
Έχουν περάσει σχεδόν έξι χρόνια από τη στιγμή που ο ιθύνων νους της ομώνυμης και ραγδαία αναπτυσσόμενης αλυσίδας καταστημάτων, Πάνος Γερμανός, αποφασίζει να κάνει το άνοιγμά του στην αγορά της πληροφορικής.

Το όνομα είναι ελκυστικό και επηρεασμένο από την έναρξη του πυρετού των multimedia.

H τεχνογνωσία στη λειτουργία πολλών καταστημάτων υπάρχει ήδη και ο τομέας υπόσχεται ανάπτυξη τουλάχιστον αντίστοιχη με τα ηλεκτρονικά και την κινητή τηλεφωνία.

Λιγότερο από δύο χρόνια μετά, η δραστηριότητα αποσχίζεται από τη ”Γερμανός”, προκειμένου να γίνει ο ”στρατηγικός συνεταιρισμός”. Ο Αντώνης Κυριαζής, ιθύνων νους της δραστήριας εταιρείας software και συναφών υπηρεσιών Singular, αποκτά σημαντικό μερίδιο στη νέα εταιρεία, προσφέροντας -τουλάχιστον θεωρητικά- έτοιμη τεχνογνωσία στα μυστικά του χώρου της πληροφορικής.

Κι όμως, λένε στελέχη της αγοράς με βαθιά γνώση των εξελίξεων, ”κάπου εκεί άρχισε να χαλάει η συνταγή”. Για τη ”Γερμανός”, στόχος της αλυσίδας είναι η ελληνική οικογένεια, το ελληνικό μικρομεσαίο σπίτι, όπου θεωρούν ότι η χρήση του Internet και του υπολογιστή θα ”εισβάλει”, όπως ακριβώς εισέβαλε τη δεκαετία του ’70 και του ’80 η ανάγκη εκμάθησης της Αγγλικής!

Για τη Singular, στόχος είναι το λεγόμενο small office-home office. O εξοπλισμός επαγγελματικών γραφείων, μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και κάποιων στελεχών που συνεχίζουν σπίτι την υπερωριακή εργασία τους. Ως εκ τούτου, επιλέγεται η λύση του ”λίγο από τα δύο”, μια λύση που (τελικώς) φαίνεται ότι δεν λειτούργησε.

Εν τω μεταξύ, βέβαια, είχε έλθει το 1999 και ο ”πυρετός” των επενδύσεων στο Internet και τη ”Νέα Οικονομία”. Οι τιμές των μετοχών ανεβαίνουν θεαματικά, η Γερμανός ακολουθεί τον δρόμο της Singular προς τη Σοφοκλέους και, βεβαίως, έρχεται η ώρα της Multirama, η οποία με έντονη διαφήμιση, έχει αρχίσει και χαράζει τον δρόμο της στην αγορά.

Έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι το... προξενιό ανάμεσα στους δύο επιχειρηματίες και την εταιρεία Σαράντης (που έχει ήδη αποκτήσει την πλειοψηφία της ”Αθηναία” από την οικογένεια Μαντοπούλου, τον Δεκέμβριο του 1999) άρχισε στις αρχές του 2000 με τη μεσολάβηση του τότε στελέχους στον τομέα του Investment Banking, αλλά και μετόχου της Telesis Bank, Βίκτωρα Πιζάντε. Ο οποίος και προτείνει την εισαγωγή της Multirama με ”όχημα” τη συστηματικά ζημιογόνα -και ήδη επιτηρούμενη- ”θηναία”.

Απορίας άξιον βέβαια (και δείγμα είτε... ”προμελέτης” είτε έλλειψης στοιχειώδους σχεδιασμού και προγραμματισμού) είναι το γεγονός ότι η Σαράντης υποτίθεται ότι εξαγόρασε την ”Αθηναία” για να την ενισχύσει και να την εξυγιάνει (ως ισχυρός παίκτης στο εμπόριο συναφών με το αντικείμενό της ειδών), ενώ στην πράξη μέσα σε περίπου δύο μήνες τη μεταβίβασε -επίσης κατά πλειοψηφία- για να ασκηθεί τελείως διαφορετική δραστηριότητα!

Κοινός ”τόπος”... γνωριμίας των επιχειρηματιών, το μεγάλο ”deal” με τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών, στο οποίο όλοι ανεξαιρέτως συμμετείχαν, σε διαφορετικό βαθμό, με την Telesis και προσωπικά τον κ. Πιζάντε να παίζει επίσης και τον ρόλο του ”συμβούλου”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v