Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αναστασόπουλος: "Τελικός νικητής ο καταναλωτής"

«Μονόδρομο» για την ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιών στη χώρα μας χαρακτηρίζει την εξάπλωση των οπτικών ινών ο γενικός γραμματέας επικοινωνιών στο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Γιώργος Αναστασόπουλος.

  • του Ηλία Ντράλλου
Αναστασόπουλος: Τελικός νικητής ο καταναλωτής
«Μονόδρομο» για την ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιών στη χώρα μας χαρακτηρίζει την εξάπλωση των οπτικών ινών ο γενικός γραμματέας επικοινωνιών στο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Γιώργος Αναστασόπουλος.

Επίσης, παρουσιάζει όλο το πλέγμα των στρατηγικών δράσεων που υλοποιεί το υπουργείο για να εισαγάγει την Ελλάδα στην καρδιά της ψηφιακής εποχής και δίνει λεπτομερή στοιχεία για τα οφέλη που θα αποκομίσουν από αυτές ο τομέας των επικοινωνιών και οι καταναλωτές.

Ποια είναι η στρατηγική του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και για τις νέες τεχνολογίες;


Οι ανάγκες στην Ελλάδα για γρήγορες και σύγχρονες υπηρεσίες επικοινωνιών μέρα με τη μέρα μεγαλώνουν. Μόλις πριν από τέσσερα χρόνια τα 256 Κbps ήταν αστρονομική ταχύτητα. Μόλις πριν από τέσσερα χρόνια! Σήμερα τα 8 Mbps ή τα 12 Mbps -δηλαδή 40 φορές πιο γρήγορη σύνδεση- απλώς μας ικανοποιούν. Αύριο τα 30 Mbps ή τα 40 Mbps μπορεί να μην αρκούν. Είναι προφανές ότι πρέπει να περάσουμε στο επόμενο στάδιο, στις οπτικές ίνες. Όπως άλλωστε γίνεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Η δίψα και η ανάγκη για άλλες τεχνολογίες, για νέες δυνατότητες και για σύγχρονες υπηρεσίες έχουν οδηγήσει όλες τις ανεπτυγμένες χώρες στο να υιοθετούν τις οπτικές ίνες και να σχεδιάζουν προγράμματα με στόχο τη διασύνδεση των πολιτών τους με τη νέα εποχή.

Στη Σουηδία μισό εκατομμύριο σπίτια έχουν συνδεθεί μέσω της τεχνολογίας αυτής, ενώ στη Δανία βρίσκεται σε εξέλιξη σχέδιο για τη σύνδεση 967.000 κατοικιών, που αντιστοιχούν στο 33% των συνολικών σπιτιών.

Στη Γαλλία αναπτύχθηκε εθνική στρατηγική με στόχο τη σύνδεση 4 εκατομμυρίων κατοικιών μέχρι το 2012. Ακόμα και χώρες που διαθέτουν ήδη εξελιγμένα δίκτυα (π.χ. τα cable) κάνουν νέες επενδύσεις αντικαθιστώντας τα με οπτικές ίνες. Σε παγκόσμιο επίπεδο τα δίκτυα οπτικών ινών αποτελούν μονόδρομο για την ανάπτυξη των επικοινωνιών.

Η τεχνολογία οπτικών ινών δεν είναι νέα? μετράει ήδη 30 χρόνια εφαρμογής. Η κατασκευή ενός οπτικού δικτύου είναι εύκολη και πιο οικονομική από τον χαλκό καθώς μετά την εγκατάσταση παρουσιάζει σταθερότητα απόδοσης και πολύ καλή ποιότητα σήματος. Με τις οπτικές ίνες μπορούμε να καλύψουμε μεγάλες αποστάσεις και το παρεχόμενο εύρος ζώνης (50 Mbps - 1000 Mbps) είναι τόσο μεγάλο ώστε να υποστηρίζει ταυτόχρονα και τις πιο απαιτητικές εφαρμογές.

Τα οπτικά καλώδια είναι ανθεκτικότερα από αυτά του χαλκού και δεν επηρεάζονται από φαινόμενα διάβρωσης και οξείδωσης. Το κόστος λειτουργίας και συντήρησης ενός δικτύου οπτικής ίνας είναι σημαντικά μικρότερο από το κόστος ενός δικτύου χαλκού ή ενός ασύρματου δικτύου. Και φυσικά, καθώς θα εξελίσσεται η τεχνολογία, οι οπτικές ίνες θα είναι η μόνη επιλογή που θα μας δίνει τη δυνατότητα, ακόμα και σε 15 ή σε 30 χρόνια από σήμερα, το δίκτυο αυτό να προσφέρει τις ταχύτητες που θα απαιτεί η εποχή εκείνη.

Έχοντας, λοιπόν, μελετήσει τη συγκεκριμένη εφαρμογή, εκπονήσαμε στο ΥΜΕ τη Στρατηγική για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες 2008 - 2013. Αυτή ανακοινώθηκε από τον υπουργό, κ. Κωστή Χατζηδάκη, τον περασμένο Φεβρουάριο και προβλέπει τη διασύνδεση 2 εκατομμυρίων κατοικιών με οπτικές ίνες. Παράλληλα, η στρατηγική προβλέπει την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας και σε περιοχές όπου το κόστος εγκατάστασης των οπτικών ινών είναι πολύ μεγάλο μέσω εναλλακτικών τεχνολογιών όπως το WiMax και το δορυφορικό Internet.

Αν δεν δράσουμε σήμερα συντεταγμένα και με σοβαρότητα, είναι σίγουρο ότι έπειτα από μερικά χρόνια θα συρθούμε από τις εξελίξεις σε μια τέτοια επένδυση. Θα αναγκαστούμε να ακολουθήσουμε τις μεθόδους που ήδη σήμερα υιοθετούν όλες οι προηγμένες χώρες του δυτικού κόσμου. Είναι στο χέρι μας να διασφαλίσουμε ότι δεν θα μείνουμε για μία ακόμα φορά ουραγοί σε έναν κόσμο που αλλάζει καθημερινά με την επανάσταση της ψηφιακής εποχής.

Γνωρίζουμε ότι ένα τέτοιο σχέδιο πρέπει και καλά να μελετηθεί και καλά να οργανωθεί και ακόμα καλύτερα να εκτελεστεί. Απαιτείται υπευθυνότητα από την πλευρά τόσο της Πολιτείας και των εμπλεκόμενων φορέων όσο και του ιδιωτικού τομέα. Όμως, είμαστε αισιόδοξοι γιατί η ίδια η κοινωνία μάς δείχνει τον δρόμο. Οι Έλληνες πολίτες είναι οι μεγαλύτεροι σύμμαχοί μας!

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση αυτών των στρατηγικών δράσεων και τι νομοθετικές πρωτοβουλίες σκοπεύετε να προωθήσετε για την ενίσχυση της τηλεπικοινωνιακής αγοράς;

Ήδη ο σύμβουλος στρατηγικής του υπουργείου επεξεργάζεται τα δεδομένα και έχει ξεκινήσει την άμεση ηλεκτρονική (online) δημόσια διαβούλευση μέσω του ιστοχώρου του ΥΜΕ (www.yme.gr), ώστε ένα τέτοιο έργο να είναι βιώσιμο, λειτουργικό και ανοιχτό στον ανταγωνισμό και στην ελεύθερη αγορά.

Στη στρατηγική, που ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κωστής Χατζηδάκης, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις και δράσεις των οποίων στόχοι είναι από τη μια να δημιουργηθεί το κατάλληλο υπόβαθρο για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας και των νέων τεχνολογιών, μέσω ενός κατάλληλου θεσμικού πλαισίου που θα μπορεί να συμβαδίζει με τις εξελίξεις της τεχνολογίας, και από την άλλη ο ίδιος ο πολίτης να έρθει σε επαφή με τη νέα ψηφιακή εποχή.

Ενδεικτικά, οι δράσεις μας το επόμενο χρονικό διάστημα τόσο σε νομοθετικό επίπεδο όσο και σε πιλοτικά προγράμματα που θα προωθήσουν την ευρυζωνικότητα είναι:
• Η ανάπτυξη δικτύων εναλλακτικών τεχνολογιών, τα οποία θα εξυπηρετήσουν κυρίως τις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας (WiMax, δορυφορικό Internet και wifi).
• Η ανάπτυξη μηχανισμού για την ψηφιακή θωράκιση της χώρας, με στόχο την ασφάλεια των επικοινωνιών σε θέματα πολιτικής προστασίας.
• Η ολοκλήρωση και η αναβάθμιση των προτύπων που υποστηρίζουν τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, όπως είναι, π.χ., τα πρότυπα εγκατάστασης οπτικών ινών στις νέες κατοικίες.
• Η επιδότηση των οικιακών συνδέσεων ADSL σε συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ όπως με το πρόγραμμα επιδότησης του φοιτητικού Internet.
• Η επιδότηση τερματικού εξοπλισμού επικοινωνιών για άτομα με αναπηρίες.
• Η επιδότηση δημοσίων και εταιρικών ιστοτόπων ώστε να αναβαθμιστούν, προσφέροντας προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρίες.
• Πιλοτικό πρόγραμμα παροχής δορυφορικού Internet στα τρένα.
• Η δημιουργία 5.000 σημείων ασύρματης πρόσβασης στο Internet σε σταθμούς και σε χώρους συγκέντρωσης των ΜΜΜ.
• Η διοργάνωση ειδικών εκδηλώσεων με αντικείμενο την επίδειξη των δυνατοτήτων της ψηφιακής τεχνολογίας σε κοινό όλων των ηλικιών (e-park).
• Πιλοτικό πρόγραμμα ψηφιακής ετοιμότητας για την προστασία πληροφορικών συστημάτων από κακόβουλες επιθέσεις.

Όλες αυτές οι δράσεις και οι πρωτοβουλίες εντάσσονται στη γενικότερη στρατηγική του υπουργείου για την ανάπτυξη των επικοινωνιών και φιλοδοξούν να οδηγήσουν την Ελλάδα στην καρδιά της ψηφιακής εποχής!

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το μέλλον των τηλεπικοινωνιών στην ελληνική αγορά με δεδομένη την είσοδο της Deutsche Telekom στη χώρα μας;

Η στρατηγική συνεργασία με την Deutsche Telekom, μία από τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη, ανοίγει νέα σελίδα για τον ΟΤΕ και για την ελληνική οικονομία συνολικά. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κωστής Χατζηδάκης, «...ο ΟΤΕ ανεβαίνει στην πρώτη κατηγορία της Ευρώπης».

Ως αποτέλεσμα της συμφωνίας, σε πρακτικό επίπεδο, που θα είναι απτό σε κάθε Έλληνα πολίτη, αναμένω βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών, όχι μόνο από τον ΟΤΕ αλλά και από τους εναλλακτικούς παρόχους, με παράλληλη μείωση των τιμών.

Ο αυξημένος ανταγωνισμός θα βοηθήσει, επίσης, στην εισαγωγή νέων τηλεπικοινωνιακών προϊόντων, με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών. Αυτό πιστεύω ότι είναι το μέλλον των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα.

Αναμένω, δηλαδή, ενοποίηση (integration) διαφορετικών σήμερα υπηρεσιών σε μια κοινή πλατφόρμα, όπου τηλεφωνία, σταθερή και κινητή, Διαδίκτυο, ψυχαγωγία, ενημέρωση, ραδιόφωνο και τηλεόραση θα προσφέρονται στον πολίτη σε κοινά ελκυστικά ψηφιακά πακέτα.
Οι εταιρείες που θα επενδύσουν έγκαιρα ακριβώς σε αυτό το περιεχόμενο (content) εκτιμώ ότι θα είναι οι αυριανοί πρωταθλητές.

Ποιος θα είναι τελικά ο κερδισμένος; Νομίζω ότι δεν ρισκάρω αν προβλέψω ότι ο τελικός νικητής θα είναι σίγουρα ο καταναλωτής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v