Αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα θα μπορούσε να μάθει κανείς παρακολουθώντας την ημερίδα με θέμα «Προκλήσεις και Ευκαιρίες για μια Νέα Οικονομία υπό το πρίσμα της Κλιματικής Αλλαγής: Προώθηση της καινοτομίας για Βιώσιμη Ανάπτυξη».
Την εκδήλωση συνδιοργάνωσαν το Περιβαλλοντικό Παρατηρητήριο Navarino Environmental Observatory (NEO) και η Πρεσβεία της Σουηδίας στην Αθήνα, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας και της Πριγκίπισσας Βικτόρια της Σουηδίας.
Η στήλη ξεχώρισε την τοποθέτηση του Gunnar Soderholm, επικεφαλής του τομέα περιβάλλοντος και υγείας στην πόλη της Στοκχόλμης, σχετικά με τον φόρο κυκλοφοριακής συμφόρησης (congestion tax).
Σημειώνεται πως η Στοκχόλμη ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που έλαβε τον τίτλο «Πράσινη Πρωτεύουσα» το 2010, για τις προσπάθειες που κάνει για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της.
Ο συγκεκριμένος φόρος επιβλήθηκε την προηγούμενη δεκαετία με σκοπό να περιορισθεί η κίνηση των αυτοκινήτων στο κέντρο της Στοκχόλμης. Στις αρχές, οι αρμόδιοι της πόλης ήταν χωρισμένοι σε δεξιές και αριστερές παρατάξεις και πολλοί κάτοικοι ήταν εναντίον του φόρου, τόνισε ο κ. Gunnar Soderholm.
Ομως, οι ισορροπίες έχουν πλέον αλλάξει μετά τη διαπίστωση ότι το μέτρο απέδωσε, μειώνοντας δραστικά τον αριθμό των οχημάτων και των επιβατών που μετακινούνται στο κέντρο της πόλης με το δικό τους όχημα.
Οι επιβάτες έχουν μειωθεί κοντά στο μισό εκατομμύριο από 900.000-1 εκατ. σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με το διάγραμμα που εμφάνισε.
Σήμερα, υπάρχει πολιτική συναίνεση για το μέτρο και το 65% των κατοίκων τάσσεται υπέρ της εφαρμογής του, συμπλήρωσε ο κ. Soderholm.
Σημειώνεται πως τα έσοδα απο τον φόρο χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση «πράσινων» έργων που αναβαθμίζουν το περιβάλλον. Η Στοκχόλμη έχει βάλει στόχο να μη χρησιμοποιεί καθόλου ενέργεια από ορυκτά καύσιμα το 2040.
Πάνω από το 20% του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα είναι ηλεκτρικά.
Η Αθήνα ακούει;