Η μακροοικονομική πολιτική χαράσσεται από την εκάστοτε κυβέρνηση. Αποψη έχουν επίσης οι θεσμικοί πιστωτές της χώρας για το ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος ως προς το ΑΕΠ.
Όμως, συμμετοχή στη διαμόρφωση της οικονομικής πολιτικής έχουν ενίοτε οι δικαστές και ειδικότερα το Συμβούλιο της Επικρατείας. Οι αποφάσεις για μια σειρά από σημαντικές υποθέσεις εκκρεμούν και θα μπορούσαν να φέρουν τα πάνω κάτω στα δημοσιονομικά.
Τέτοια θέματα είναι ο επονομαζόμενος Νόμος Κατρούγκαλου για το συνταξιοδοτικό, η μη υπαγωγή των αγροτών στον ΕΦΚΑ, η λειτουργία των επιχειρήσεων την Κυριακή, η υποχρέωση των επιχειρήσεων να βάλουν POS κ.λπ.
Οι δανειστές τις γνωρίζουν. Μάλιστα, στο ΔΝΤ ήταν έτοιμοι να ενσωματώσουν τη λίστα με τις 12 υποθέσεις στην έκθεση που συνέταξαν με βάση το άρθρο 4.
Όμως, αποφάσισαν τελικά να μην το κάνουν, λόγω περιορισμένου χώρου (!).
Αναμφισβήτητα, τα στελέχη του Ταμείου παρακολουθούν τα τεκταινόμενα στη χώρα μας και αναμένουν τις δικαστικές υποθέσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ενίσχυση κάποιων ομάδων του πληθυσμού εις βάρος άλλων.
Θα μπορούσαν λοιπόν να παραθέσουν τη λίστα με τις εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις στην επόμενη έκθεση του ΔΝΤ για την Ελλάδα, με βάση το άρθρο 4.