Οι πωλήσεις του κλάδου που σχετίζεται με τα ζώα συντροφιάς εκτιμώνται σε λίγες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Ο κλάδος αποδείχθηκε ένας από τους πιο ανθεκτικούς κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης αφού η μείωση των πωλήσεων ήταν λελογισμένη, σύμφωνα με άτομα που δραστηριοποιούνται σ’ αυτόν.
Η αγάπη των ανθρώπων για τα ζώα συντροφιάς εξηγεί αυτή την εξέλιξη.
Ομως, υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν μπορούν να εξηγηθούν λογικά. Το καλοκαίρι είναι μια εποχή που τα ζώα, π.χ. τα σκυλιά, τα οποία μένουν έξω ταλαιπωρούνται από τσιμπούρια, σκνίπες κ.τλ.
Είναι επόμενο λοιπόν τα φάρμακα, π.χ. σπρέι, γι’ αυτά τα παράσιτα να έχουν μεγάλη ζήτηση και να «φεύγουν σωρηδόν» όπως λέμε. Όμως, το ενδιαφέρον και εξοργιστικό συνάμα είναι κάτι άλλο.
Τα περιθώρια κέρδους που απολαμβάνουν τα καταστήματα λιανικής πώλησης γι’ αυτά τα φάρμακα κυμαίνεται από 70% έως 100%, σύμφωνα με άτομα που δραστηριοποιούνται στον χώρο.
Να σημειώσουμε εδώ ότι ένα μπουκάλι των 100 ml γνωστής μάρκας πουλιέται κοντά στα 14 ευρώ(!) και ένα μπουκάλι των 250 ml προς 24-25 ευρώ. Οι τιμές λιανικής είναι διπλάσιες ή σχεδόν διπλάσιες σε σχέση με τις τιμές χονδρικής, που τα καταστήματα αγοράζουν αυτά τα φάρμακα.
Είναι απορίας άξιον λοιπόν που η Επιτροπή Ανταγωνισμού ή άλλοι αρμόδιοι δεν έχουν παρέμβει για να διερευνήσουν τους λόγους που αυτά και ίσως και άλλα εισαγόμενα προϊόντα στον συγκεκριμένο κλάδο πωλούνται με τόσο μεγάλα περιθώρια κέρδους.
Το αξίζουν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές που πάνε και τα ακουμπάνε γιατί αγαπούν τα κατοικίδια ζώα τους.