To ΤΑΙΠΕΔ θα προσκαλέσει εντός της εβδομάδας την Cosco, APM Terminals, θυγατρική της δανέζικης Maersk, και τις άλλες εταιρείες που έχουν προκριθεί στο β' γύρο της διαδικασίας να υποβάλουν προσφορές για το 51% του ΟΛΠ.
Η διαδικασία θα πρέπει να είναι αμερόληπτη, όμως η κυβέρνηση έχει δείξει ποικιλοτρόπως ότι προτιμά την κινεζική εταιρεία. Η πρόσφατη τοποθέτηση 100 εκατ. ευρώ σε έντοκα γραμμάτια του ελληνικού δημοσίου από κινεζικά συμφέροντα θεωρήθηκε από πολλούς κίνηση καλής θέλησης από την Κίνα εν όψει της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Όμως, υπέρ της Cosco λειτουργεί κάτι ακόμη που δεν είναι ευρέως γνωστό.
Η APM Terminals διαχειρίζεται τον λιμένα της Σμύρνης στην Τουρκία. Ο τελευταίος μπορεί να είναι μικρότερος από του Πειραιά, όμως παραμένει ανταγωνιστής του.
Σε ποιο από τα δύο λιμάνια θα κατηύθυνε η APM Terminals τους πελάτες της, ρωτούν μερικοί για να αναδείξουν το θέμα.
Παρ' όλα αυτά, και με δεδομένο το τεράστιο μέγεθος της Maersk, δεν θεωρώ ότι η Ελλάδα θα είχε πρόβλημα να δώσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στους Δανούς και το λιμάνι του Πειραιά στην Cosco.
Eίναι μια σολομώντειος λύση, αν φυσικά η APM Terminals εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, όπως αναμένεται.