Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

One person with a belief is a social power equal to ninety-nine who have only interests
JOHN STUART MILL (1806-1873)
English Philosopher in Representative Government

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 31 2013

H κρίση, η Κατοχή και οι... πωλήσεις γερμανικών αυτοκινήτων

Η κρίση χρέους στην ευρωζώνη έχει διευρύνει το χάσμα βορρά-νότου. Πουθενά αλλού δεν είναι τόσο ορατό και τόσο μεγάλο όσο στη σχέση της Ελλάδας με τη Γερμανία.

Μια ακαδημαϊκή μελέτη του Ηans-Joachim Voth, καθηγητή οικονομικών UPF και CREI στη Βαρκελώνη, και της Βασιλικής Φούκα, υποψήφιας Ph.D στο Πανεπιστήμιο Pompeu Fabra, επιχείρησε να ρίξει φως σε αυτό το ζήτημα και κατέληξε σε ένα ενδιαφέρον συμπέρασμα.

Η πολιτική διαμάχη έχει μεταφρασθεί σε απώλεια μεριδίου αγοράς για τα γερμανικά αυτοκίνητα και είναι πιο αισθητή στις περιοχές της Ελλάδας που μαρτύρησαν κατά τη διάρκεια της Κατοχής.

Η μελέτη εξέτασε την πορεία των πωλήσεων γερμανικών αυτοκινήτων μετά το 2008 και διαπίστωσε ότι αυτές κέρδιζαν έδαφος όταν δεν υπήρχε ένταση μεταξύ των δύο χωρών, αλλά έχαναν όταν υπήρχε. Ο Σεπτέμβριος του 2011, ο Ιανουάριος του 2012 και ο Μάιος του 2012 είναι οι τρεις περίοδοι έντασης που η μελέτη έχει χρησιμοποιήσει βασιζόμενη σε δημοσιεύματα του Τύπου.

Όπως σημειώνει η μελέτη που φέρει τον τίτλο «Οι μνήμες των σφαγιασμών: Οι πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων και η κρίση της ευρωζώνης στην Ελλάδα», 72 χωριά της χώρας χαρακτηρίστηκαν μαρτυρικά μετά τον πόλεμο για τις καταστροφές και τους σφαγιασμούς που υπέστησαν. Η αναλογία ήταν 50 Έλληνες για κάθε νεκρό Γερμανό και ανέβαινε στους 100 για αξιωματικό.

Πρόκειται για μία ακόμη απόδειξη πως οι ιστορικές μνήμες και η δύσκολη οικονομική πραγματικότητα μπορούν να επηρεάσουν καταναλωτικές συμπεριφορές. Ακόμη κι αν το κόστος της επιλογής, π.χ. υψηλότερο τίμημα, δεν δικαιολογεί συμμετοχή σε μποϊκοτάρισμα προϊόντων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v