Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερευνα του ΙΝΑ για την Τηλεργασία στην Ελλάδα

Ανεπαρκής κρίνεται η ανάπτυξη της τηλεργασίας στην Ελλάδα, σε αντίθεση με τον τομέα παροχής υπηρεσιών τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, σύμφωνα με τη πρόσφατη μελέτη του ΙΝΑ.

Ερευνα του ΙΝΑ για την Τηλεργασία στην Ελλάδα
Μελέτη για την τηλεργασία και τα κέντρα παροχής υπηρεσιών τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (call centers), ολοκλήρωσε το Ινστιτούτο Ερευνών / Μελετών Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής ΝΑ Ευρώπης (ΙΝΑ).

Στη μελέτη παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας που διενέργησε το ΙΝΑ για τα θέματα της τηλεργασίας και των call centers στα πλαίσια του έργου ”Νέες προοπτικές απασχόλησης με υψηλότερη ποιότητα εργασιακής ζωής” που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα EQUAL.

Η μελέτη βασίστηκε στη διεξαγωγή έρευνας μέσω του διαδικτύου και στην παροχή πληροφοριών από επιχειρήσεις που συμμετείχαν σε ένα δίκτυο συνεργασίας για την τηλεργασία και τα call centers και από επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην υλοποίηση του έργου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας που παρουσιάζονται σε αυτή τη μελέτη αφορούν την καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στην Ελλάδα αναφορικά με τα θέματα της τηλεργασίας και των call centers και πιο συγκεκριμένα στην καταγραφή των:

* Key players στην αγορά των σχετικών τομέων

* Πρωτοβουλιών κυρίως σε εθνικό επίπεδο

* Στατιστικών στοιχείων όπου αυτά είναι διαθέσιμα

* Σχετικών θεσμικών πλαισίων (κυρίως για την τηλεργασία)

* Εμποδίων στην ανάπτυξη αυτών των τομέων

* Μελλοντικών τάσεων

Με την ολοκλήρωση της έρευνας διαπιστώθηκε ότι ενώ ο τομέας των κέντρων παροχής υπηρεσιών τηλεφωνικής εξυπηρέτησης παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη στη Ελλάδα, η τηλεργασία δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη όπως συμβαίνει σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες όπου και χρησιμοποιείται περισσότερο συστηματικά.

Η χρησιμοποίηση της εναλλακτικής αυτής μορφής απασχόλησης υιοθετείται κυρίως από μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες και από ελεύθερους επαγγελματίες , οι οποίοι χρησιμοποιούν τις καινούριες τεχνολογίες στην εργασία τους όπως δημοσιογράφοι, λογιστές, αρχιτέκτονες, προγραμματιστές. κ.α.

Η ανεπαρκής διάδοση αποδίδεται στο γεγονός ότι η χρήση της τηλεργασίας απαιτεί υποδομές σε τηλεπικοινωνίες και πληροφορική, οι οποίες υπάρχουν στην χώρα μας σε ικανοποιητικό βαθμό. Είναι χαρακτηριστικό πως ταυτόχρονα με τη χαμηλή διείσδυση του διαδικτύου στη χώρα μας (από τις χαμηλότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση) η χώρα μας διαθέτει τη μικρότερη διείσδυση ευρυζωνικών συνδέσεων (γύρω στο 0,2%) ανάμεσα στις 25 χώρες της διευρυμένης Ε.Ε.

Επιπλέον, κάποια χρήσιμα συμπεράσματα που εξάχθηκαν μέσω της μελέτης είναι τα ακόλουθα:

* Η τηλεργασία εφαρμόζεται ελάχιστα ως καθόλου και όταν εφαρμόζεται, εφαρμόζεται σαν συμπληρωματική μορφή εργασίας και από το σπίτι.

* Η εφαρμογή της στις περισσότερες περιπτώσεις δεν αποτελεί μέρος κινήτρων ή προγράμματος της επιχείρησης.

* Οι τηλεργαζόμενοι είναι συνήθως είτε εξωτερικοί συνεργάτες είτε υψηλόβαθμο προσωπικό στην περίπτωση της Ελλάδας.

* Συνήθως, δεν παρέχεται εκπαίδευση σχετική με την Τηλεργασία.

* Δεν υπάρχει ενδιαφέρον στην Ελλάδα για την έρευνα σχετικά με τα αποτελέσματα χρησιμοποίησης της τηλεργασίας λόγω έλλειψης χρόνου.

Η μελέτη καθώς και τα υπόλοιπα αποτελέσματα του έργου παρουσιάστηκαν στο συμπόσιο με τίτλο ”Τηλεργασία και Σύγχρονες Μορφές Εργασίας” που διοργάνωσε το ΙΝΑ σε συνεργασία με τη Δέλτα Singular Εκπαιδευτική, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΙΥΕ).

Το συμπόσιο πραγματοποιήθηκε στις 17 και 18 Μαρτίου στις εγκαταστάσεις του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) και της Ακαδημίας ΙΝΑ αντίστοιχα, ενώ τις εργασίες του συμποσίου άνοιξε ο Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, κ. Σ. Βλιάμος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v