Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Vodafone- ALBA: Ερευνα για την κινητή τηλεφωνία

Ποσοστό πάνω απο 90% των νέων ηλικίας 12- 18 ετών έχουν κινητό τηλέφωνο, ενώ οι εργαζόμενοι στον ευρύτερο κλάδο της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, ανέρχονται πλέον σε 28.000. Αυτά και άλλα ενδιαφέροντα συμεράσματα προκύπτουν από την έρευνα που πραγματοποίησαν φοιτητές του παν/μίου ALBA με την αρωγή της Vodafone.

Vodafone- ALBA: Ερευνα για την κινητή τηλεφωνία
Περισσότεροι από 28.000 εργαζόμενοι απασχολούνται στην ευρύτερο κλάδο της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, ενώ κατά την τελευταία τριετία η προστιθέμενη αξία του κλάδου αυξήθηκε από τα 1,5 δισ. ευρώ το 2000 στα 3,7 δισ. ευρώ το 2003.

Σε αυτά και σε άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα κατέληξε η έρευνα με τον χαρακτηριστικό τίτλο ”Οι Κοινωνικο-Οικονομικές Επιδράσεις της Κινητής Τηλεφωνίας στην Ελλάδα” που εκπόνησε ομάδα φοιτητών του προγράμματος ΜΒΑ πλήρους φοίτησης του ALBA, με την ενεργό συμμετοχή και υποστήριξη της Vodafone.



Δεν είναι όμως μόνο τα όσα αφορούν την αντικειμενική αξία του κλάδου. Όπως προκύπτει, το ποσοστό της ελληνικής οικονομίας, όπως αυτό εκτιμάται από το Καθαρό Ονομαστικό Εγχώριο Προϊον, που εξαρτάται από την ανάπτυξη της κινητής τηλεφωνίας σχεδόν διπλασιάστηκε το 2003 (2,65%) από αυτό του 2000 (1,37%).

Στην έρευνα οι μεταπτυχιακοί φοιτητές εστίασαν την προσοχή τους στις επιδράσεις που έχει το φαινόμενο της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα σε τρεις κυρίως τομείς: Την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις και την Κοινωνία.

Σημαντική ήταν εξάλλου και η αύξηση που σημειώθηκε στο επίπεδο των εισαγωγών ηλεκτρονικού εξοπλισμού (κινητά τηλέφωνα, αξεσουάρ, κάρτες SIM, τηλεπικοινωνιακή υποδομή) την ίδια τριετία. Έτσι, το 2003 το επίπεδο των εισαγωγών ήταν 8% αυξημένο σε σχέση με το 2000.

Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας μία από τις δυναμικότερες ομάδες χρηστών κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα είναι οι νέοι ηλικίας 12-18 ετών. Το ποσοστό διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας στο συγκεκριμένο ηλικιακό γκρούπ είναι ιδιαίτερα υψηλό, ενώ διαφαίνεται ότι αποτελούν ουσιαστικά τους πιο ”δημιουργικούς” χρήστες. Από τις απαντήσεις που συγκεντρώθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας διαπιστώθηκε ότι ποσοστό που ξεπερνάει το 92% στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα διαθέτει κινητό τηλέφωνο!

Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι αναπάντητες κλήσεις και τα γραπτά μηνύματα αποτελούν τον πιο διαδεδομένο τρόπο επικοινωνίας ανάμεσα στους εφήβους, οι οποίοι τα χρησιμοποιούν με ιδιαίτερα δημιουργικούς και εκφραστικούς τρόπους. Τα κορίτσια φαίνεται ότι ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για την κινητή τηλεφωνία, που όμως τους τα διαθέτουν οι γονείς τους, σε αντίθεση με τα αγόρια, που κάνουν τα σχετικά έξοδα από το χαρτζιλίκι τους.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η ηλικία απόκτησης του πρώτου κινητού έχει μειωθεί σημαντικά από την ηλικία των 16 ετών για όσους γεννήθηκαν το 1986 σε εκείνη των 10 ετών για όσους γεννήθηκαν το 1992 (!), καθώς επίσης και το γεγονός ότι κάθε νέα γενιά χρηστών κάνει και ολοένα μεγαλύτερη χρήση.

Σημαντική είναι ακόμη η αίσθηση ασφάλειας που παρέχει το κινητό στους εφήβους δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτώμενων στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα δήλωσαν ότι αισθάνονται ασφαλείς όταν έχουν μαζί τους το κινητό τηλέφωνο.

Η συμβολή του κλάδου της κινητής τηλεφωνίας στην απασχόληση είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το σύνολο των απασχολουμένων στην Ελλάδα που εξαρτώνται από την ανάπτυξη της κινητής τηλεφωνίας (δηλαδή των άμεσα εργαζομένων στην παραγωγή και διάθεση σχετικών προϊόντων, και των έμμεσα εξαρτώμενων εργαζομένων από την κινητή τηλεφωνία) ξεπέρασε το 2003 τα 28.000 άτομα, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 12% σε σχέση με το 2000.

Στη συγκεκριμένη έρευνα ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην επίδραση που έχει η κινητή τηλεφωνία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα του συγκεκριμένου κλάδου της ελληνικής οικονομίας.

Για το σκοπό αυτό συγκεντρώθηκε σημαντικός αριθμός ερωτηματολογίων από ανώτερα στελέχη μικρομεσαίων επιχειρήσεων από την επεξεργασία των οποίων διαπιστώθηκε ότι ο σημαντικότερος λόγος χρήσης εταιρικού τηλεφώνου είναι η ευελιξία στο συντονισμό της δουλειάς και η αμεσότητα στη διαθεσιμότητα των στελεχών.

Από τα χαρακτηριστικά των εταιρικών πακέτων, οι επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένες από την αναβάθμιση υπηρεσιών και αξεσουάρ, το χαμηλό κόστος και τις υπηρεσίες δεδομένων, ενώ η εύκολη κλήση εσωτερικών τηλεφώνων (3ψήφιοι και 4ψήφιοι αριθμοί), έρχεται πρώτη όσον αφορά τις υπηρεσίες της κινητής τηλεφωνίας με τη μεγαλύτερη επίδραση στην παραγωγικότητα.

Τέλος, ένα σημαντικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι στις θετικές επιδράσεις της χρήσης των κινητών συγκαταλέγονται η καλύτερη επικοινωνία, η συνεργασία και ευελιξία, η μείωση των ταξιδιών (μετακινήσεων) αλλά και η μεγαλύτερη παραγωγικότητα για ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων όπως για παράδειγμα στελέχη του χώρου των πωλήσεων.

Η Vodafone τροφοδότησε τους φοιτητές του ALBA με όλα τα απαραίτητα στοιχεία (οικονομικά μεγέθη, συνήθειες χρηστών, τάσεις στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας) προκειμένου να ολοκληρώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την έρευνα τους. Παράλληλα, καθ’ όλη τη διάρκεια διεξαγωγής της έρευνας οι φοιτητές του ALBA είχαν τη δυνατότητα να συμβουλεύονται στελέχη της εταιρίας για οποιαδήποτε απορία είχαν.

Η συγκεκριμένη έρευνα είναι η πρώτη ανάλογης κλίμακας στην Ελλάδα, όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο επιβλέπων καθηγητής Πληροφοριακών Συστημάτων στο ALBA Δρ. Νικόλαος Μυλωνόπουλος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v