Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Kantor: Θα πιεσθούν οι τηλεπικοινωνιακές τιμές

Η υπερπροσφορά και ο αυξανόµενος ανταγωνισµός στη σταθερή και την κινητή τηλεφωνία θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω πτώση των τιµών των υπηρεσιών και τη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους, εκτιµά η Kantor Capital στην ετήσια έκθεσή της για την πορεία της αγοράς των τηλεπικοινωνιών.

Kantor: Θα πιεσθούν οι τηλεπικοινωνιακές τιμές
Οι προοπτικές της ζήτησης υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας είναι σίγουρα θετικές, όχι όµως σε τέτοιο βαθµό ώστε να υπερκαλύψουν την ταχύτατη αύξηση της προσφερόµενης χωρητικότητας, επισημαίνει σε έκθεση της, η Kantor Capital.

Αποτέλεσµα της υπέρ προσφοράς και του αυξανόµενου ανταγωνισµού θα είναι η περαιτέρω πτώση των τιµών των υπηρεσιών και η συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους, εκτιµά η Kantor Capital στην ετήσια έκθεσή της για την πορεία της αγοράς των τηλεπικοινωνιών.

Στην έκθεση αυτή διερευνώνται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την επιστροφή του ΟΤΕ στην ανάπτυξη, ενώ σε ότι αφορά τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας φαίνεται ότι ο ανταγωνισµός θα τις αναγκάσει να δώσουν βαρύτητα σε προγράµµατα διατήρησης της πελατειακής τους βάσης (customer loyalty) και σε µεθόδους ελέγχου των λειτουργικών εξόδων τους.

Ειδικότερα, παρά τους κλυδωνισµούς που παρατηρήθηκαν διεθνώς, η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών έδειξε αξιοσηµείωτη ανθεκτικότητα κατά το 2002 και παρουσίασε ικανοποιητικούς ρυθµούς ανάπτυξης.

Ο κύκλος εργασιών του κλάδου αυξήθηκε µε ρυθµό 13,9%έναντι αύξησης 9,8% το 2001 και 15,8%το 2000. Η αύξηση του κύκλου εργασιών προέρχεται κατά τεκµήριο από την κινητή τηλεφωνία που εξακολουθεί να αναπτύσσεται και δευτερευόντως από τους Εναλλακτικούς Φορείς σταθερής τηλεφωνίας που καταγράφουν φορά πωλήσεις ύψους 98 εκ. ευρώ και αποσπούν µερίδιο αγοράς 1,5%.

Όσον αφορά τα κέρδη στην αγορά τηλεπικοινωνιών έφτασαν τα 1.188 εκ. ευρώ το 2002 αυξηµένα κατά 0,8 %σε σχέση µε το 2000.

Σηµειώνεται ότι κατά το 2002 τα κέρδη της κινητής τηλεφωνίας (26,9% αύξηση συγκριτικά µε το 2001)υποσκέλισαν για πρώτη φορά τα κέρδη της σταθερής τηλεφωνίας σε σηµαντικό µάλιστα βαθµό.

Κατά το 2002 οι αποφάσεις της ΕΕΤΤ επέτρεψαν στον ανταγωνισµό να αναπτυχθεί κι έτσι εµφανίστηκε πληθώρα εναλλακτικών παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών (π.χ.Tellas, Lannet, Forthnet) µε αποτέλεσµα ο τελικός καταναλωτής να είναι ωφεληµένος από τον αυξηµένο ανταγωνισµό.

Τα θετικά αποτελέσµατα του ήδη υπαρκτού ανταγωνισµού φαίνονται και από τον πόλεµο τιµών που παρατηρήθηκε εντός του 2002 µε κορύφωση την περίοδο των εορτών.

Το 2002 χαρακτηρίστηκε από την προσπάθεια του ΟΤΕ να διατηρήσει την δεσπόζουσα θέση του στην σταθερή τηλεφωνία. Η θέση ισχύος στην αγορά, η ευρεία πελατειακή του βάση, η διεθνής παρουσία του και, κυρίως, το ότι διαθέτει µοναδικές στην Ελλάδα τεχνολογικές υποδοµές καθιστούν τον ΟΤΕ κύριο παίκτη στον χώρο.

Εφόσον κατορθώσει να ελέγξει αποτελεσµατικά τις διεθνείς του επενδύσεις και να τις καταστήσει κερδοφόρες και εφόσον τα προγράµµατα µείωσης των λειτουργικών του εξόδων αποδώσουν θα επανέλθει σε ρυθµούς ανάπτυξης τόσο στις πωλήσεις όσο και στην κερδοφορία.

Μπορεί να έχει χάσει µέρος από το συγκριτικό πλεονέκτηµα που απέκτησε όταν απέφυγε τις υπερεπενδύσεις κατά την ”χρυσή εποχή ” των αδειών 3G, αλλά αποτελεί υπολογίσιµη µονάδα διεθνώς και έχει τις προδιαγραφές να ανακάµψει ισχυρά.

Στους εναλλακτικούς φορείς η απόκτηση κρίσιµης µάζας είναι προϋπόθεση για µια επιτυχηµένη πορεία. Προς το παρόν η Forthnet, η Lannet, η Telepassport, η Teledome και η Tellas δείχνουν ικανότερες να πετύχουν τους στόχους τους και να αποτελέσουν υπολογίσιµες µονάδες στο µέλλον.

Η κερδοφορία της Telepassport και της Teledome αποτελούν ευχάριστες εκπλήξεις για ένα τόσο νέο χώρο και εκπέµπουν αισιόδοξα µηνύµατα για το µέλλον. Πρέπει να τονισθεί όµως ότι η επιβίωση του χώρου εξαρτάται ισχυρά από τον βαθµό που η ΕΕΤΤ θα επιβάλλει συνθήκες υγιούς ανταγωνισµού.

Όσον αφορά στις εταιρείες της κινητής τηλεφωνίας, σύµφωνα µε την Kantor Capital, η Telestet δείχνει να ανακάµπτει από την µέτρια χρηµατοοικονοµική εικόνα που παρουσίαζε τα προηγούµενα έτη και ανταγωνίζεται αποτελεσµατικά την Vodafone και την Cosmote, παρά την σαφώς µικρότερη πελατειακή της βάση.

H Cosmote έχει πλέον καθιερωθεί στην πρώτη θέση όσον αφορά στην πελατειακή βάση και την κερδοφορία, ενώ η Vodafone διατηρείται σε γενικές γραµµές την υγιή της εικόνα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v