Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το βαρύ κόστος της Δημοκρατίας

«Επιστρατεύσεις», βάσει του νόμου, είναι δυνατές για την αντιμετώπιση αναγκών άμυνας, φυσικών καταστροφών ή απειλής στη δημόσια υγεία. Γιατί μια απεργία εκπαιδευτικών αφορά ένα από αυτά τα τρία ζητήματα;

Το βαρύ κόστος της Δημοκρατίας
Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Η συζήτηση σχετικά με τον τελευταίο γύρο αναταραχής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν αφορά ούτε στην απουσία διορατικότητας αναφορικά με τη χρονική στιγμή κατά την οποία το υπουργείο Παιδείας επέλεξε να αυξήσει τις ώρες εργασίας των εκπαιδευτικών κατά ένα δίωρο εβδομαδιαίως, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις ήσαν «προ των πυλών», αλλά ούτε και τη λυσσαλέα αντίθεση των ιδίων των εκπαιδευτικών στην απόφαση αυτή.

Τα συμπεράσματα σε αμφότερες τις περιπτώσεις είναι προφανή και καλούν αφενός το υπουργείο να επιλέγει προσεκτικότερα το χρόνο κατά τον οποίο προωθεί επίμαχα ζητήματα και αφετέρου τους εκπαιδευτικούς να επιδεικνύουν μεγαλύτερη περίσκεψη όταν απορρίπτουν μέτρα, όπως αυτό, σε καιρούς κρίσης.

Αν μη τι άλλο, ας μην ξεχνάμε ούτε το ωράριο εργασίας στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, ούτε τη μονιμότητα που συνοδεύει την απασχόληση σε αυτόν, αλλά ούτε και τις στρατιές ανέργων που υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας.

Η συζήτηση αναφορικά με όσα διαδραματίζονται σήμερα στην εκπαίδευση, αφορά κυρίως, σε ζητήματα δημοκρατίας αλλά και του αναγκαίου κόστους για την προάσπισή της.

Η απόφαση πολιτικής κινητοποίησης των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, (ΦΕΚ Β’ 1139/11/05/2013) στηρίζεται, μεταξύ άλλων, στο νομοθετικό διάταγμα 17/1974 «περί πολιτικής σχεδιάσεως εκτάκτου ανάγκης», και στο άρθρο 41 του ν.3536/2007, περί μεταναστευτικής πολιτικής.

Βάσει των νομοθετημάτων αυτών, το πρώτο εκ των οποίων αφορούσε στις όντως έκτακτες συνθήκες που βίωσε ο τόπος το 1974 και θεωρείται, πλέον, αμφίβολης ισχύος, η επίταξη προσωπικού επιβάλλεται για την αντιμετώπιση αμυντικών, ή κοινωνικών αναγκών από επαπειλούμενη φυσική καταστροφή ή άλλη ανάγκη που θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.

Άμυνα, φυσική καταστροφή ή δημόσια υγεία. Αυτά και τίποτε άλλο.

Υπό το πρίσμα αυτό, η επίκληση «σημαντικής διαταραχής στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας και τους σοβαρούς κινδύνους που επαπειλούνται για τη δημόσια τάξη και την υγεία των υποψηφίων στις ανωτέρω εξετάσεις……», στην απόφαση «επιστράτευσης» των εκπαιδευτικών, μόνον οριακά ανταποκρίνεται στο γράμμα αλλά και το πνεύμα του νόμου.


Ας μην ξεχνάμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ούτε ναυτεργάτες, οι οποίοι επιστρατεύτηκαν επειδή άφησαν τους κατοίκους των νησιών δίχως τροφή και φάρμακα, ούτε δημοτικοί υπάλληλοι οι οποίοι έπνιξαν την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη στο σκουπίδι, θέτοντας όντως τη δημόσια υγεία σε κίνδυνο

Αντίθετα, η κείμενη νομοθεσία παρέχει τη δυνατότητα στον εργοδότη, εν προκειμένω στο Ελληνικό Δημόσιο, σε περιπτώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων όπως αυτή που δρομολογούν σήμερα οι εκπαιδευτικοί, να προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη η απεργία και εάν οι συνθήκες το καλούν, καταχρηστική.

Σε περίπτωση δε που οι εργαζόμενοι, στη συγκεκριμένη περίπτωση οι εκπαιδευτικοί, αγνοήσουν την απόφαση του δικαστηρίου και απεργήσουν, ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας και ειδικότερα το άρθρο 107 ΙΔ περί πειθαρχικών παραπτωμάτων, παρέχει τη δυνατότητα επιβολής ποινής επίπληξης έως προσωρινής παύσης από 3 έως 6 μήνες άνευ αποδοχών, σε περιπτώσεις δημοσίων υπαλλήλων που απουσιάζουν από την εκτέλεση του καθήκοντός τους αδικαιολόγητα.

Ο νόμος μιας συντεταγμένης Πολιτείας, αυτά προβλέπει, όσο χρονοβόρα και εάν είναι.

Το γεγονός ότι η κυβέρνηση αυτό-εγκλωβίστηκε σε μια αντιπαράθεση μόλις λίγες ημέρες πριν τη διενέργεια των σημαντικότερων προαγωγικών εξετάσεων στο βίο του κάθε μαθητή, δεν της επιτρέπει να καταστρατηγεί το πλαίσιο εκείνο που διαχωρίζει μια συντεταγμένη δημοκρατική Πολιτεία, από καθεστώτα απολυταρχικού χαρακτήρα.

Καλώς ή κακώς, ας πρόσεχε.

Όσο δίκαιη ή εύλογη και εάν είναι υπό τις παρούσες συνθήκες κρίσης, για την υπέρβαση της οποίας όλοι συνεισφέρουμε, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αυξήσει μόλις κατά ένα δίωρο τις ώρες εργασίας των εκπαιδευτικών, άλλο τόσο άκαιρη υπήρξε, δεδομένης της χρονικής συγκυρίας λήψης της.

«Χάθηκε» να περάσουν οι εξετάσεις πρώτα;

Αντίστοιχα, είναι αδιανόητο η δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση του τόπου να καταφεύγει σε οριακής νομιμότητας στηρίγματα, στην προσπάθειά της να μην χάσει τη μάχη των εντυπώσεων και να αποφύγει το πολιτικό κόστος που τη συνοδεύει.

Πώς να το κάνουμε; Όλες οι επιλογές έχουν τα επίχειρά τους…


*Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο; Τι γνώμη έχετε;

To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v