Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η ανάπτυξη και πώς να την κατακτήσετε

Για να εξασφαλίσει μια χώρα ανάπτυξη προφανώς χρειάζεται χρήματα, αλλά δεν χρειάζεται μόνον αυτά. Πρέπει και να το θέλει κιόλας. Πρέπει να είναι έτοιμη να δουλέψει, και μάλιστα μεθοδικά. Όπως το Μαρόκο…

Η ανάπτυξη και πώς να την κατακτήσετε
Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Σε μια χώρα όπου ο αναλφαβητισμός είναι κυρίαρχος, η ανεργία υπερβαίνει το 30% και οι βασικές υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των στοιχειωδέστερων, όπως η ύδρευση, είναι είδος εν ανεπαρκεία, το τελευταίο πράγμα που περιμένει να δει κανείς είναι βιομηχανίες υψηλής τεχνολογίας, όπως η αεροναυπηγική.

Ωστόσο, όπως σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, στην άλλη πλευρά της Μεσογείου, στο Μαρόκο, δραστηριοποιούνται σήμερα περισσότερες από 100 εταιρείες του τομέα, συμπεριλαμβανομένων γιγάντων, όπως η αμερικανική Boeing Co., η γαλλική Safran SA, η United Technologies Corp. και η Bombardier Inc.

Ορισμένες εξ αυτών, μάλιστα, όπως η Boeing και η γαλλική εταιρεία κατασκευής καλωδίων Labinal SA ίδρυσαν κοινοπραξία στο Μαρόκο, υπό την επωνυμία Matis, η οποία προμηθεύει ανταλλακτικά σε βιομηχανικούς κολοσσούς όπως η General Electric Co., η Dassault Aviation SA και η Airbus.

Συνολικά, σήμερα η αεροναυπηγική βιομηχανία απασχολεί περισσότερους από 10.000 Μαροκινούς, αποτελώντας εφαλτήριο για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, οι κύριες βιομηχανίες της οποίας παραμένουν ο τουρισμός και η γεωργία.

Τι ώθησε όμως τη δραστηριοποίηση των εταιρειών αυτών στη συγκεκριμένη χώρα;

Πρώτον, τα χαμηλά μεροκάματα, καθώς οι αποδοχές των χαμηλόβαθμων εργαζομένων στον τομέα δεν υπερβαίνουν τα 400 ευρώ μηνιαίως, δεύτερον, το γεγονός ότι το Μαρόκο προχώρησε σε στοχευμένες προσπάθειες για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, όπως η ίδρυση του Μαροκινού Ινστιτούτου Αεροναυπηγικής, για την τεχνική εκπαίδευση όσων επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα, τρίτον, ότι υπήρξαν συγκεκριμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την πάταξη της διαφθοράς, όπως η σύσταση «Αρχής για την πρόληψη της Διαφθοράς» και, βεβαίως, το γεγονός ότι το Μαρόκο «άνοιξε» την οικονομία του.

Πέραν του τομέα της αεροναυπηγικής, η χώρα προωθεί ένα τεράστιο λιμενικό έργο, που συμπεριλαμβάνει και ζώνη ελεύθερη από φόρους και δασμούς, για την παραγωγή και εξαγωγή προϊόντων, στην οποία ήδη δραστηριοποιούνται εταιρείες όπως η Renault, που μόλις πρόσφατα εγκαινίασε μεγάλη παραγωγική της μονάδα εκεί.

Κυριότερα, όμως, οι άνθρωποι το ήθελαν.

Έβλεπαν ότι η υψηλή ανεργία, η φτώχεια και η ανέχεια αποτελούν καίρια συστατικά στοιχεία κοινωνικής αναταραχής και πέραν των αναγκαίων βημάτων εκδημοκρατισμού στα οποία προχώρησε το ακόμη βασιλευόμενο Μαρόκο, υιοθετώντας νέο Σύνταγμα και διενεργώντας εκλογές, μόλις τον περασμένο Νοέμβριο, προχώρησε σε μεθοδευμένα βήματα για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων.

Φρόντισε, μάλιστα, να συνδέσει τις επενδύσεις αυτές με έμφαση στην παιδεία, καθώς ενέπλεξε άμεσα τις εταιρείες του αεροναυπηγικού τομέα στη λειτουργία του σχετικού Ινστιτούτου που ίδρυσε…

Με άλλα λόγια, παρά τη σαφή υστέρηση που παρουσίαζε και εξακολουθεί να παρουσιάζει αυτή η χώρα, η οποία βρέχεται από τη Μεσόγειο και τον Ατλαντικό, σε καίρια ζητήματα, όπως οι υποδομές, η παιδεία, η απασχόληση και άλλα, εντόπισε τις ευκαιρίες ανάκαμψης που της προσφέρονται εφόσον κατορθώσει να προσφέρει εύφορο έδαφος για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στην επικράτειά της και έκανε τις ιδέες πράξη.

Εμείς γιατί το «κουράζουμε» τόσο πολύ το ζήτημα;



*Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο; Τι γνώμη έχετε;

To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v