Σφυρίζοντας αδιάφορα στις ράγες!

Μας έρχεται «χαστούκι» από τις Βρυξέλλες για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα και οι εδώ «αρμόδιοι» σφυρίζουν αδιάφορα. Όλα αυτά, δε, σχεδόν δύο χρόνια μετά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών. Μυαλό δεν βάζουμε!

Σφυρίζοντας αδιάφορα στις ράγες!

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Σχεδόν δύο χρόνια μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών (28/02/2023), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαλεί την Ελλάδα με προειδοποιητική της επιστολή επειδή η χώρα μας «... δεν ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων».

Η κίνηση αυτή της Κομισιόν, που αποτελεί το πρώτο μέρος μία διαδικασίας τριών βημάτων τα οποία μπορούν να οδηγήσουν έως το Ευρωδικαστήριο (προειδοποιητική επιστολή, αιτιολογημένη γνώμη, παραπομπή), αποτελεί όχι μόνο έναν καταφανή κόλαφο για τη χώρα μας αλλά και μία επιβεβαίωση των ανησυχιών ως προς την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα.

Η Κομισιόν εκτιμά ότι η χώρα μας δεν ευθυγραμμίζεται με τις προβλέψεις κοινοτικής οδηγίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και θεωρεί ότι «... στην Ελλάδα υπάρχουν μακροχρόνιες ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας από την έναρξη ισχύος της. Οι ελλείψεις είναι συστημικές και απορρέουν επίσης από την έλλειψη νοοτροπίας ασφάλειας εντός των οικείων οργανισμών», όπως σημειώνεται στη συγκεκριμένη ανακοίνωση.

Με άλλα λόγια, η Κομισιόν δηλώνει ευθέως ότι τίθεται ζήτημα ασφαλείας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, λέγοντας ότι η Ελλάδα όχι μόνο δεν εφαρμόζει τις προβλέψεις της εν λόγω κοινοτικής οδηγίας η οποία «... καλύπτει τις απαιτήσεις ασφάλειας ολόκληρου του σιδηροδρομικού συστήματος», όσο κυριότερα ότι «οι ελλείψεις είναι συστημικές» και άρα αφορούν στην «καρδιά» της λειτουργίας των σιδηροδρόμων καθώς και ότι «απορρέουν επίσης από την έλλειψη νοοτροπίας ασφάλειας» στους οργανισμούς που εμπλέκονται με τη λειτουργία των σιδηροδρόμων.

Σε οποιαδήποτε άλλη δυτική χώρα και μόνον αυτή η προειδοποίηση θα μπορούσε να οδηγήσει τους ιθύνοντες σε παραίτηση. Χθες, που ανακοινώθηκαν τα παραπάνω, ουδεμία τέτοια κίνηση έγινε αντιληπτή στην Ελλάδα.

Άπαντες «σφύριζαν αδιάφορα», υποστηρίζοντας ότι «βρίσκονται σε διάλογο με τις Βρυξέλλες», προς τις οποίες αποστέλλονται σχετικές εκθέσεις ανά δίμηνο.

Είναι ίσως απολύτως χαρακτηριστικό όλων αυτών ότι η επαναλειτουργία ενός ιστορικού τρένου, όπως ο Μουτζούρης του Πηλίου, που έγινε εν μέσω πανηγυρισμών και επευφημιών εκ μέρους των αρμοδίων, κατέληξε και αυτός σε…  εκτροχιασμό, κατά την παρθενική του διαδρομή, μόλις πρόσφατα.

Όπως αντίστοιχα είναι ενδεικτικό και το γεγονός ότι, παρά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, το οποίο θα όφειλε να έχει «αφυπνίσει« τους αρμοδίους για ζητήματα ασφαλείας, τα ατυχήματα παραμένουν στην “ημερήσια διάταξη των ελληνικών σιδηροδρόμων, όπως επίσης πρόσφατα είδαμε στην  Πιερία, όπου αποφεύχθηκε την ύστατη ώρα ακόμη ένα.

Όλα αυτά όμως για ένα μέσο η λειτουργία του οποίου χρονολογείται από τις αρχές του 19ου αιώνα και το οποίο κυριαρχεί στις συγκοινωνίες και τις εμπορευματικές μεταφορές ανά την υφήλιο περισσότερα από 200 χρόνια! Στις Ελλάδα του 2024 γιατί δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ακόμη και τα πλέον στοιχειώδη ζητήματα ασφαλείας σε αυτό το μέσο, το οποίο θεωρείται από τα ασφαλέστερα παγκοσμίως;

Ουδεμία αμφιβολία υπάρχει ότι ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα δεν έφθασε στην κατάσταση που είναι σήμερα εν μία νυκτί. Απαιτούνται χρόνια αδιαφορίας και επιβλαβών ενεργειών για να φθάσει ένας τέτοιος -άλλοτε κραταιός- οργανισμός στη σημερινή του κατάντια.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

Όμως, αντίστοιχα, ουδεμία αμφιβολία επίσης υπάρχει και ως προς την απουσία αποφασιστικότητας και ταχύτητας εκ μέρους της παρούσας κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. Πολύ απλά, δε, όλο αυτό δεν αρκεί. Απαξιώνει το μέσο και κλονίζει την εμπιστοσύνη του κοινού προς αυτό.

Κυριότερα, όμως, απαξιώνει την ίδια τη χώρα.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v