Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Την ίδια ώρα που εδώ και χρόνια είναι σαφής η ανάγκη απλοποίησης της φορολογικής νομοθεσίας, το υπουργείο Οικονομικών «πατάει» πάνω στο νομοσχέδιο για τον ΕΝΦΙΑ, που κατέθεσε χθες προς ψήφιση στη Βουλή, ώστε να νομοθετήσει σχεδόν επί παντός -φορολογικά- επιστητού, σε μια γκάμα που εκτείνεται από τα τυχερά παιχνίδια, έως τις συντάξεις για το Αθήνα 2004 και την απόσυρση των αυτοκινήτων.
Μόνον το πρώτο κεφάλαιο, από τα συνολικά 51 του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, αφορά στον ΕΝΦΙΑ, ενώ εάν ψάξει κανείς αρκετά στις 106 σελίδες του νομοσχεδίου, είναι πιθανόν να βρει και ζητήματα που αφορούν σε συνταγές μαγειρικής ή σε αναμνήσεις φίλων του από το νηπιαγωγείο…
Χαρακτηριστικά, στο κεφάλαιο Β’ ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στη ναυτιλία και στους φόρους που καλείται να καταβάλει ο τομέας κατά την επομένη τριετία.
Σε άλλο άρθρο παρατείνεται το καθεστώς απόσυρσης αυτοκινήτων, ενώ στο αμέσως επόμενο ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν αμιγώς σε αυτοκίνητα του Αγίου Όρους.
Στο επόμενο άρθρο ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην απαλοιφή διατάξεων διπλής φορολόγησης κατοίκων Ελλάδος που έχουν έσοδα από το εξωτερικό, ενώ στη συνέχεια εξαιρούνται από πρόστιμα και προσαυξήσεις όσοι εντάσσονται στο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα του πάλαι ποτέ Αθήνα 2004. Αν σκεφτεί κανείς ότι δεν έχει κλείσει ακόμη η δεκαετία από την εποχή των Αγώνων, ίσως αναφωνήσει βέβαια «και πάλι καλά!».
Στο ίδιο άρθρο, και για την ακρίβεια σε μια ανθυποπαράγραφό του, επεκτείνεται το ίδιο καθεστώς εξαίρεσης και στα μέλη της Ακαδημίας Αθηνών, ενώ λίγο παρακάτω να σου και μια ρύθμιση για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
Στην επόμενη παράγραφο ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν σε χορηγίες προς το ελληνικό δημόσιο στην περίοδο της εξάμηνης προεδρίας στην Ε.Ε. Ίσως φαντάζει ως ρύθμιση που κατατίθεται την ύστατη ώρα, αλλά τουλάχιστον είναι πριν από το γεγονός και όχι σχεδόν μία δεκαετία μετά, όπως στην περίπτωση των Ολυμπιακών Αγώνων…
Στο άρθρο 19 έχουμε ολίγες διατάξεις για τη Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων, αμέσως μετά για το ΣΔΟΕ και τέλος για τα προσόντα των διευθυντών του υπουργείου Οικονομικών.
Ακολουθούν ρυθμίσεις για τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησής τους, τη στελέχωση μονάδων, τη συγκρότηση επιτροπών αποκρατικοποιήσεων καθώς και μια διαταξούλα για την ταυτόχρονη θητεία του Γ.Γ. ΥΠΟΙΚ και του Γ.Γ. Δημοσιονομικής Πολιτικής, όπως και κάτι ψιλούλια για τις διαδικασίες ανάθεσης ειδικών κατηγοριών συμβάσεων.
Το κεφάλαιο Γ’ -και υπάρχουν είπαμε συνολικά 51- σερβίρεται ολίγον από Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, ενώ το κυρίως πιάτο, ήτοι ολόκληρος ο κώδικας, θα σερβιριστεί όπως σημειώνεται, στην αιτιολογική έκθεση, τον Μάρτιο.
Ο τραχανάς πάντως, σε ότι αφορά τον ΚΦΕ, απλώνεται από τα φωτοβολταϊκά έως τον ΟΑΕΔ και συμπεριλαμβάνει κάθε τι που βρίσκεται ανάμεσά τους, όπως μεταβιβάσεις ακινήτων και εισφορά τους σε είδος, αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου εταιρειών και φορολογικά ζητήματα επενδυτών.
Στο άρθρο 25 ασχολούμεθα με φορολογία φυσικών προσώπων, στο 27 αλλάζουμε θέμα και πάμε στο δημόσιο χρέος και στον ΟΔΔΗΧ, ενώ στη συνέχεια ασχολούμεθα με εντάλματα.
Στη συνέχεια, το μενού περιλαμβάνει τα οικονομικά των περιφερειών, ενώ κατόπιν πάμε στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και στα διοικητικά τους συμβούλια, ενώ στο άρθρο 30 ικανοποιούνται αιτήματα της ΚΕΔΕ…
Σε επόμενα κεφάλαια ασχολούμεθα με τα αυθαίρετα, τον αιγιαλό, τους κοινόχρηστους χώρους και λίγο παρακάτω με τις σχολάζουσες κληρονομιές.
Στο άρθρο 33, ωστόσο, παίρνουμε τη μεγάλη απόφαση. Γυρνάμε πίσω στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος για να ρυθμίσουμε κάτι που ξεχάσαμε παραπάνω και στη συνέχεια πάμε ακόμη πιο πίσω για να ασχοληθούμε για ακόμη μία φορά με τις ναυτιλιακές.
Στη συνέχεια, δίκην διαλλείματος, ασχολούμεθα με τα τυχερά παιχνίδια και τον ΟΠΑΠ, ενώ στο άρθρο 36 πέφτουμε με τα μούτρα στη δουλειά ασχολούμενοι με οικοδομικούς συνεταιρισμούς. Στο 37 ξαναγυρνάμε στους ΟΤΑ και λίγο αργότερα στις ΔΕΚΟ και στις αμοιβές των ΔΣ τους.
Με το ίδιο άρθρο, όλως παραδόξως, ρυθμίζονται και θέματα που αφορούν στο Κέντρο Πολιτισμού Θεσσαλονίκης και λίγο αργότερα άλλα ζητήματα που αφορούν στον καταργηθέντα ΕΟΜΜΕΧ.
Βέβαια, θα ήταν ατόπημα να μην ασχοληθούμε επ’ ολίγον και με τη νεοσύστατη ΝΕΡΙΤ, όπως και με τις Ελληνικές Αλυκές. Γιατί ακριβώς τα έβαλαν δίπλα-δίπλα κανείς δεν ξέρει…
Από τη «σούπα» δεν εξαιρέθηκαν ούτε τα ΚΤΕΟ, δημόσια και ιδιωτικά, όπως και εκατοντάδες άλλες διατάξεις και ζητήματα για σειρά θεμάτων που είναι εντελώς άσκοπο να παραθέσουμε.
Αυτό που είναι σκόπιμο να πούμε, όμως, προς όσους οραματίζονται αντιμετώπιση του φαινομένου της πολυνομίας ή της γραφειοκρατίας στη χώρα μας, είναι «ξεχάστε το!»…
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.