Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Αν υπήρχε μια πολιτική που δέχθηκε έντονες επικρίσεις, κατά την εφαρμογή του πρώτου μνημονίου, αυτή αφορούσε στο λεγόμενο «οριζόντιο μαχαίρι» που εφάρμοσε η τότε κυβέρνηση σε μισθούς και συντάξεις.
Ασκήθηκε, δε, αυτή η κριτική όχι μόνον διότι έτσι μειωνόταν ραγδαία το διαθέσιμο εισόδημα χιλιάδων ανθρώπων και οδηγούνταν η χώρα σε βέβαιη ύφεση, εξαιτίας της συνεπακόλουθης κάμψης της ζήτησης, αλλά κυριότερα διότι επρόκειτο για ένα μέτρο που είχε ληφθεί άκριτα ως «λύση της ύστατης ώρας», με επίκληση την ανάγκη αποφυγής της πτώχευσης.
Κατά ακριβώς τον ίδιο τρόπο, σήμερα, τρία χρόνια μετά, η παρούσα κυβέρνηση εμφανίζεται έτοιμη να υιοθετήσει το ίδιο σκεπτικό «οριζόντιων περικοπών», αυτήν τη φορά όχι σε χρήματα, αλλά σε θέσεις εργασίας.
Η απόφασή της, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, να στοχεύσει σε «ομάδες» εργαζομένων, όπως οι σχολικοί φύλακες, η δημοτική αστυνομία ή οι εκπαιδευτικοί, εμφανίζεται να λαμβάνεται κυριολεκτικά την ύστατη ώρα πριν από το σημερινό Eurogroup, το οποίο καλείται να αποφανθεί επί της εκταμίευσης της επόμενης δόσης ύψους 8,1 δισ. ευρώ εκ μέρους των εταίρων και δανειστών μας.
Όλα αυτά δε όταν επί έναν ολόκληρο χρόνο η κυβέρνηση Σαμαρά εμπιστεύτηκε το μείζον ζήτημα της διοικητικής μεταρρύθμισης σε έναν άνθρωπο και ένα κόμμα που ελάχιστα συνεισέφεραν ώστε να προωθηθεί η όλη διαδικασία εξυγίανσης του δημοσίου.
Με τον τρόπο αυτό, όμως, οδεύουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, κινητικότητας ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε, χιλιάδες άνθρωποι, οι υπηρεσίες πολλών εκ των οποίων είναι βέβαιον ότι ήσαν έως τώρα σημαντικές έως και πολύτιμες για τους φορείς που τους απασχολούσαν.
Τα μέλη της δημοτικής αστυνομίας, για παράδειγμα, κατά κύριο λόγο νέοι άνθρωποι, προσφέρουν με το έργο τους πολύτιμα έσοδα για τους δήμους αλλά και υπηρεσίες προς τους πολίτες, σε ζητήματα ελέγχου στάθμευσης ή εκτελώντας ελέγχους σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (τραπεζοκαθίσματα, όροι λειτουργίας κ.λπ.) και η απομάκρυνσή τους είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε κενό αστυνόμευσης αλλά και εσόδων για τους δήμους.
Αντίστοιχα, προφανώς το έργο των σχολικών φυλάκων είναι αναγκαίο, όπως φυσικά και των εκπαιδευτικών...
Εάν ισχύουν όσα επικαλείται μέσω διαρροών η κυβέρνηση, ότι δηλαδή 1.500 εκ των καθηγητών που θα απομακρυνθούν δεν ασκούσαν τα καθήκοντά τους, τότε ευλόγως προκύπτει το ερώτημα γιατί τους πλήρωνε επί τόσα χρόνια ο φορολογούμενος πολίτης...
Ας μην κρυβόμαστε πίσω από «εύκολες λύσεις» ή δικαιολογίες, φίλτατοι της κυβέρνησης.
Η αλήθεια είναι ότι έως τώρα τον μεγάλο ασθενή που ακούει στο όνομα «δημόσιο» ουδείς είχε το πολιτικό σθένος ή τη βούληση να τον ακουμπήσει και ως αποτέλεσμα δεν έγινε τίποτε που να προσομοιάζει σε διαδικασία αξιολόγησης των στελεχών του.
Σήμερα, κυριολεκτικά την ύστατη ώρα, η κυβέρνηση καταφεύγει σε οριζόντιες απομακρύνσεις αδυνατώντας, από πρακτικής πλευράς, να αντεπεξέλθει στα ασφυκτικά περιθώρια που τίθενται από την τρόικα για την απομάκρυνση των ανθρώπων αυτών.
Έγιναν όμως ασφυκτικά τα περιθώρια με ευθύνη αμιγώς όσων κρατούν ή κράτησαν τα ηνία του τόπου.
Πόσοι οργανισμοί ή άλλοι φορείς, που διαπιστωμένα δεν προσφέρουν έργο, έκλεισαν κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους;
Δίχως πραγματικό περιορισμό του εύρους και βελτίωση της αποτελεσματικότητας της κρατικής μηχανής, οι φορολογούμενοι πολίτες αυτής της χώρας θα στενάζουν, στο διηνεκές, υπό το βάρος των φόρων που θα καλούνται να καταβάλλουν για τη συντήρησή αυτού του «λευκού ελέφαντα».
Όμως, η διαδικασία αυτή πρέπει να γίνει ορθολογικά και με σύστημα, ώστε να πετύχει...
Διαφορετικά, όπως λένε οι φίλοι μας οι Εγγλέζοι, πετάμε το μωρό μαζί με το νερό του μπάνιου του...
*Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο;
Τι γνώμη έχετε;To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.