Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Ο τουρισμός είναι μια μεγάλη βιομηχανία στην Ελλάδα.
Παράγει ποσοστό της τάξεως του 15,5% έως και 16% του προϊόντος της χώρας, εξαρτωμένων των συνθηκών της κάθε χρονιάς και απασχολεί άμεσα ή έμμεσα περίπου 700.000 ανθρώπους.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας McKinsey που έγινε για λογαριασμό του ΣΕΒ, σε συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδος και την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, με τίτλο «Η Ελλάδα 10 χρόνια μπροστά», τα συνολικά έσοδα της τουριστικής βιομηχανίας μπορούν έως και να υπερδιπλασιαστούν κατά την επομένη δεκαετία, υπό μία και μόνο προϋπόθεση: εάν η Ελλάδα δει το θέμα ζεστά και στηρίξει την κυριότερη βιομηχανία της.
Εκπρόσωποι δύο κορυφαίων εταιρειών κρουαζιέρας, παγκοσμίως, της Royal Caribbean Cruises και της Carnival Cruises, οι G.Israel και J.Fox, συναντήθηκαν χθες με τον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά.
Το ακριβές περιεχόμενο της συνομιλίας τους δεν έγινε γνωστό.
Λίγο νωρίτερα, όμως, από το βήμα του Posidonia Sea Tourism Forum, ο κ. Israel, πρώτος αντιπρόεδρος της Carnival, αν και χαρακτήρισε θετική εξέλιξη την άρση του καμποτάζ, επισήμανε την έλλειψη απευθείας αεροπορικής σύνδεσης της Αθήνας με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί ένα κρουαζιερόπλοιο φεύγει από τη Βενετία και πηγαίνει μόνο σε ένα ελληνικό λιμάνι, αλλά σε τρία τουρκικά», είπε ο κ. Israel και τόνισε ότι όταν το 1998 ζούσε στην Ελλάδα ο Πειραιάς ήταν το μεγαλύτερο λιμάνι εκκίνησης στη Μεσόγειο, με δύο απευθείας πτήσεις από τη Νέα Υόρκη καθημερινά».
«Σήμερα», σημείωσε, «δεν υπάρχει καμία απευθείας πτήση από τις Ηνωμένες Πολιτείες».
Από το ίδιο βήμα, ο αντιπρόεδρος της Royal Carribean, John Fox, μίλησε για έλλειψη σύγχρονων λιμενικών υποδομών, γεγονός που εμποδίζει την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα, αν και ένας από τους κυριότερους τουριστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο, εισπράττει μόνον 600 εκατ. ευρώ, περίπου, από τα 15 δισ. ευρώ που παράγει για την Ευρώπη η βιομηχανία της κρουαζιέρας.
Αν, όμως, μια χώρα η οποία αντλεί το σημαντικότερο μερίδιο του ΑΕΠ της από τον τουρισμό δεν διαθέτει, πρώτον, απευθείας πτήση με μία από τις κυριότερες αγορές παγκοσμίως και, δεύτερον, αρκετά λιμάνια με τις κατάλληλες υποδομές για να φιλοξενηθούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια, γιατί θα έπρεπε να υπολογίζει σε άνθηση της βιομηχανίας αυτής;
Υπό το φως των λεγομένων των δύο αυτών ανδρών, γιατί, άραγε, θα έπρεπε να προσδοκά κάτι περισσότερο η Ελλάδα από τον τουρισμό;
Την ίδια ώρα που οι τρεις κυβερνητικοί εταίροι ερίζουν σχετικά με το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο και οι δύο εξ αυτών κηρύττουν την ανάγκη προώθησης προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας, με στόχο τη μείωση της ανεργίας, γιατί δεν σκέπτεται κανείς ότι θα ήταν προτιμότερη η παραγωγή νέων θέσεων εργασίας σε μια βιομηχανία που ήδη προσφέρει πολλά στον τόπο και μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα;
Τα έργα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που προωθούνται σήμερα για τη βελτίωση ή και την κατασκευή λιμενικών εγκαταστάσεων στην Ελλάδα αποτελούν έναν από τους καλύτερους τρόπους όχι μόνον για τη μείωση της ανεργίας και τη μεγιστοποίηση του οφέλους από τον κλάδο του τουρισμού, αλλά και για τη στήριξη της πάλαι ποτέ ατμομηχανής της ελληνικής οικονομίας, του κατασκευαστικού κλάδου.
Αν υπάρχει ένα συμπέρασμα από την έρευνα που έκανε για την ελληνική οικονομία η McKinsey, αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από το «επικεντρώσου σε αυτό που είσαι ήδη καλός και γίνε καλύτερος»...
Είναι ένα λογικό συμπέρασμα...
*Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο; Τι γνώμη έχετε;
To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.