Χωρίς αμφιβολία, αν η ελληνική ιδιωτική οικονομία θέλει να ξεφύγει από τα σημερινά επίπεδα της ανεπαρκούς της εξωστρέφειας, δεν έχει άλλο δρόμο να επιλέξει από αυτόν της διεθνούς επώνυμης ζήτησης των προϊόντων της.
Με άλλα λόγια, πρέπει να δημιουργηθούν προϊόντα και υπηρεσίες που να γίνονται γνωστά παγκοσμίως με το όνομά τους, με την ταυτότητά τους δηλαδή, και να δημιουργούν έτσι τη δική τους επώνυμη ζήτηση.
Στο επίπεδο αυτό όμως, σήμερα, δημιουργείται ένα σοβαρό πρόβλημα που δεν είναι άλλο από τις ειδικές συνθήκες που έχουν προκύψει μέσα από τις τεχνολογικές ανατροπές και από τη σταδιακή ψηφιοποίηση των οικονομικών πρακτικών και δραστηριοτήτων.
Συνεπώς, δεν νοείται πλέον δημιουργία επώνυμης ζήτησης χωρίς την προσφυγή σε τεχνικές που αφορούν το e-Branding. Όμως, από την άποψη αυτή, οι όροι έχουν αλλάξει και είναι αισθητά απομακρυσμένοι από αυτούς που οριοθετούσαν τη δημιουργία, το λανσάρισμα και την προσπάθεια καθιέρωσης μια παραδοσιακής Μάρκας. Κατά κύριο λόγο το e-Branding ως ορισμός διαφέρει αισθητά από το παραδοσιακό Branding στο επίπεδο της νοητικής αίσθησης.
Ως γνωστό, η παραδοσιακή μάρκα είχε ως κυρίαρχο στοιχείο της τη διαφοροποίηση προϊόντων και φυσικών υπηρεσιών που ενσάρκωνε ένας συγκεκριμένος μεταδότης. Στην περίπτωση του e-Branding συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
Η ηλεκτρονική μάρκα είναι ένα αποϋλωμένο νοητικό σύμβολο, ήτοι μεταδίδεται από μη προσδιορισμένους μεταδότες και απευθύνεται σε μια αγορά μεταβλητής γεωμετρίας που κανείς δεν γνωρίζει που αρχίζει και που τελειώνει. Είναι αυτονόητο έτσι ότι για να λανσαριστούν ελληνικές μάρκες στη νέα ψηφιακή εποχή απαιτούνται εξειδικευμένες προσεγγίσεις και άλλα διανοητικά εργαλεία.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΕΣΒΕΠ θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία νέων αντιλήψεων και συγχαίρει ολόθερμα όλους αυτούς που ανέλαβαν την πρωτοβουλία της παρούσης έκδοσης. Πρόκειται όντως για μια σημαντική προσφορά σε μια ιδιαιτέρως κρίσιμη περίοδο.
* Ο κ. Νίκος Καραγεωργίου είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.