O πρόεδρος της ομώνυμης εισηγμένης Κων/νος Πετρόπουλος εξηγεί στο Euro2day.gr τη συνταγή με την οποία η εταιρεία επέστρεψε στην κερδοφορία και τους λόγους που την οδήγησαν στο να συμφωνήσει με τον όμιλο Σφακιανάκη την απόκτηση της αντιπροσωπείας των τρακτέρ Landini.
Ο κ. Πετρόπουλος υπογραμμίζει τη στήριξη των τραπεζών προς την εταιρεία του και δηλώνει την πρόθεσή της να προχωρήσει και σε νέα deals, συμμετέχοντας έτσι στη διαδικασία συγκέντρωσης που είναι επιβεβλημένη στον ευρύτερο κλάδο των οχημάτων.
Σε αντίθεση με το γενικότερο κλίμα, η εισηγμένη δεν λαμβάνει υπόψη στους σχεδιασμούς της το σενάριο της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, αλλά καταστρώνει τα σχέδιά της με βάση την παραδοχή ότι η εγχώρια οικονομία θα συνεχίσει να... σέρνεται για πολλά χρόνια ακόμη.
ΕΡ.: Κύριε Πετρόπουλε, η εταιρεία σας κατάφερε στο πρώτο φετινό εξάμηνο να επιστρέψει από ζημίες σε κερδοφόρο αποτέλεσμα. Ποια ήταν η συνταγή αυτού του «turn around story»;
ΑΠ.: Είναι αρκετοί οι παράγοντες που μας οδήγησαν στη βελτίωση του αποτελέσματος και κυρίως το νοικοκύρεμα σε όλους τους τομείς. Τα αποθέματά μας μειώθηκαν, όπως και οι απαιτήσεις μας. Τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης περιορίστηκαν, ενώ επίσης στις ελαφρά αυξημένες πωλήσεις μας καταφέραμε να διατηρήσουμε ακέραιο το μικτό μας περιθώριο.
Αυτά σε ό,τι αφορά τους αριθμούς, γιατί το κλειδί της επιτυχίας είναι οι άνθρωποί μας, και μιλάω τόσο για τους εσωτερικούς μας συνεργάτες, όσο και για τα δίκτυα. Δούλεψαν σκληρά, επιδεικνύοντας ηρωισμό.
ΕΡ.: Με ποιον τρόπο καταφέρατε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας στο πρώτο μισό του 2013, όταν η οικονομία συνέχισε να πλήττεται από την οικονομική ύφεση;
ΑΠ.: Αναμφίβολα, καταφέραμε να διευρύνουμε τα μερίδια αγοράς μας. Σε αυτό συνετέλεσε η οργάνωση που έχουμε, οι υπηρεσίες που προσφέρουμε και οι καλές μας σχέσεις με τα δίκτυα, χωρίς να κάνουμε αβαρίες στο μικτό μας περιθώριο.
ΕΡ.: Πρόσφατα συμφωνήσατε με τον όμιλο Σφακιανάκη προκειμένου να αναλάβετε εσείς την αντιπροσώπευση των τρακτέρ Landini. Με ποιον τρόπο θα γίνει κερδοφόρος μια δραστηριότητα που σας την εκχωρεί ένας ανταγωνιστής σας;
ΑΠ.: Μέσω της κίνησης αυτής, η εταιρεία μας θα τριπλασιάσει τις πωλήσεις της στον συγκεκριμένο τομέα, όταν τα σχετικά μας έξοδα θα αυξηθούν μόλις οριακά. Με τον τρόπο αυτό, μια ζημιογόνος δραστηριότητά μας θα μετατραπεί σε κερδοφόρο.
Θέλω να τονίσω ότι αυτό που έγινε με την περίπτωση των τρακτέρ Landini θα πρέπει να γίνει ευρύτερα στον κλάδο μας. Όταν για παράδειγμα μια αγορά έχει συρρικνωθεί λόγω της κρίσης κατά 80%, δεν είναι λογικό να συνεχίσει να λειτουργεί με την προϋπάρχουσα δομή της. Αντίθετα, επιβάλλεται να αναδιαρθρωθεί, δηλαδή πρέπει κάποιες αντιπροσωπείες που λειτουργούσαν ως αυτόνομες εταιρείες να συγχωνευθούν με άλλες.
ΕΡ.: Η εταιρεία σας θα συνεχίσει την πολιτική των εξαγορών; Έχετε την υποστήριξη των τραπεζών στην υλοποίηση μιας τέτοιας πολιτικής; Βρίσκεστε κοντά σε μια νέα συμφωνία;
ΑΠ.: Βεβαίως και θα συνεχίσουμε αυτήν την πολιτική, ωστόσο δεν μπορώ να γνωρίζω το αν και το πότε θα ολοκληρωθεί μια νέα συμφωνία. Ξέρετε οι συμφωνίες αυτές επηρεάζονται τόσο από οικονομικούς παράγοντες, που συνήθως είναι προβλέψιμοι, όσο και από ψυχολογικούς, που συχνά δεν είναι.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι σχέσεις μας με τις τράπεζες είναι άριστες. Οι τράπεζες εκτιμούν τον δυνατό ισολογισμό μας και επίσης το γεγονός ότι ξέρουμε να κάνουμε σωστά και συνετά τη δουλειά μας.
ΕΡ.: Πόσο αισιόδοξος είστε ότι η ελληνική οικονομία θα αρχίσει να ανακάμπτει από το 2014 και μετά;
ΑΠ.: Εμείς στην εταιρεία δεν υπολογίζουμε στο σενάριο της ανάκαμψης, αλλά αντίθετα ο σχεδιασμός μας βασίζεται στην παραδοχή ότι η οικονομία μας θα συνεχίσει να σέρνεται για πολλά ακόμη χρόνια. Μετά βλέπουμε...
Ξέρετε, κάποιοι προσπαθούν να δημιουργήσουν κλίμα αισιοδοξίας, αλλά ορισμένες φορές όταν η αισιοδοξία αυτή δεν επιβεβαιώνεται από την πράξη, τότε προκαλείται ο θυμός των πολιτών και η όλη κίνηση μπορεί να καταλήξει σε μπούμερανγκ.
ΕΡ.: Η κυβέρνηση προχώρησε στην απελευθέρωση της αγοράς των φορτηγών αυτοκινήτων, χωρίς να δούμε την εκδήλωση ενδιαφέροντος από την αγορά. Πώς το εξηγείτε;
ΑΠ.: Η αγορά των φορτηγών αυτοκινήτων συνδέεται σε πολύ μεγάλο βαθμό με το ΑΕΠ. Είναι λοιπόν φυσικό σε μια περίοδο όπου το ΑΕΠ της χώρας έχει υποχωρήσει περίπου 25% και επίσης όταν οι εισαγωγές έχουν μειωθεί δραματικά, το μεταφορικό έργο να έχει καταβαραθρωθεί.
Τα οφέλη λοιπόν της απελευθέρωσης θα φανούν σε λίγα χρόνια, όταν η αγορά αρχίσει να ανακάμπτει. Τότε, με το κόστος της άδειας να είναι φθηνότερο, πιστεύω ότι θα δούμε στροφή της ζήτησης από τα εισαγόμενα-μεταχειρισμένα στα εισαγόμενα-καινούρια φορτηγά.