H εταιρεία σχεδίασης του λογισμικού kleesto εισάγει στην αγορά, ένα μοναδικό και ευέλικτο σύστημα οργάνωσης και διαχείρισης κρατήσεων για παρόχους τουριστικών εμπειριών και δραστηριοτήτων.
Το kleesto, είναι ένα B2B λογισμικό που απευθύνεται σε επιχειρήσεις-παρόχους εμπειριών για να διευκολύνει τις δραστηριότητές τους. Κάποιες από τις διαδικασίες που αυτοματοποιούνται μέσω της πλατφόρμας της kleesto, είναι η λήψη και διαχείριση ηλεκτρονικών κρατήσεων και πληρωμών, η επικοινωνία με τους ταξιδιώτες, η διαχείριση εξοπλισμού και προσωπικού, η διασύνδεση και επικοινωνία με προμηθευτές και κανάλια διανομής, καθώς και η έκδοση των απαραίτητων εγγράφων. Όλα τα παραπάνω γίνονται με σκοπό την μείωση του κόστους και την εξοικονόμηση χρόνου από τις τετριμμένες, χειροκίνητες μέχρι τώρα, διαδικασίες για τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Για την επιχειρηματική ιδέα, τους στόχους της νεοφυούς επιχείρησης και τη βοήθεια που έλαβε από την Εθνική Tράπεζα στο πλαίσιο του Διαγωνισμού, μας μιλά ο. Μανώλης Αδαμόπουλος, COO της εταιρείας.
Όντας μια εταιρεία λογισμικού, η οποία προσφέρει λύσεις αυτοματοποίησης διαδικασιών για επιχειρήσεις τουρισμού, έχουμε επικεντρωθεί στο να ακούμε τα προβλήματα των πελατών μας και να προσφέρουμε λύσεις σε αυτά αναπτύσσοντας τα εργαλεία που χρειάζονται. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε περάσει την τελευταία διετία δουλεύοντας πάνω στην πλατφόρμα και εξελίσσοντάς την, έτσι ώστε να καλύπτει ολιστικά τις καθημερινές ανάγκες των πελατών μας. Έχοντας πλέον φέρει την πλατφόρμα στο επίπεδο που χρειάζεται για να μπορέσει να ικανοποιήσει τις ανάγκες τουριστικών επιχειρήσεων διαφόρων μεγεθών (από πολύ μικρές μέχρι και πολύ μεγάλες), αλλά και διαφορετικών δραστηριοτήτων (Private Transfers, City Guided Tours, Bike Tours, Trekking, Water Sports, Adventures, Experiences, Boat Sailing, Boat Chartering), αποφασίσαμε να την «ανοίξουμε» για το ευρύ κοινό, μιας και στην αρχή μπορούσε κανείς να την χρησιμοποιήσει μόνο μέσω πρόσκλησης.
Η απόφαση «ανοίγματος» της πλατφόρμας του kleesto, συμπεριλάμβανε δραστηριότητες στις οποίες δεν είχαμε εντρυφήσει μέχρι τότε. Τέτοιες ήταν το marketing, η αυτοματοποίηση των πωλήσεων, η αυτοματοποίηση του onboarding και της διαχείρισης νέων accounts. Για αυτούς τους λόγους επιλέξαμε να συμμετάσχουμε στο Διαγωνισμό και με οδηγό τα challenges και τις συζητήσεις με επιχειρηματίες και επαγγελματίες από διάφορους χώρους, να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε όσα χρειαζόμασταν για το επόμενό μας βήμα.
Υπήρξε κάποιο στάδιο στην πρότασή σας που βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού και με ποιο τρόπο;
Οι δράσεις του Διαγωνισμού και το bootcamp NBG Business Seeds στα οποία συμμετείχαμε υπήρξαν ιδιαίτερα σημαντικά και επηρέασαν τις αποφάσεις που λάβαμε αλλά και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάσαμε την υλοποίησή τους. Καθ’ όλη την διάρκεια των δράσεων ήρθαμε σε επαφή με διακεκριμένους, στον τομέα τους, επαγγελματίες με τους οποίους συζητήσαμε και μας συμβούλευσαν σχετικά με τις κινήσεις που σκεφτόμασταν να κάνουμε στον κάθε τομέα ανάπτυξης της επιχείρησής μας. Το αποτέλεσμα των παραπάνω αποτέλεσε μέρος της στρατηγικής που σχεδιάσαμε για το online marketing με σκοπό τις διεθνείς πωλήσεις και επηρέασε την παραμετροποίηση και βελτιστοποίηση της τιμολογιακής πολιτικής της πλατφόρμας. Μέσω των ενεργειών αυτών έχουμε δημιουργήσει 3 Case-Studies πελατών, τα οποία παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.
- Η δημιουργία και αυτοματοποίηση των διαδικασιών για την λειτουργία ενός από τα μεγαλύτερα Γαστρονομικά marketplaces στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
- Η δημιουργία και αυτοματοποίηση των διαδικασιών για την λειτουργία ενός νέου marketplace τουριστικών δραστηριοτήτων στην Καραϊβική.
- Ο περιορισμός της οικονομικής ζημίας 2 επιχειρήσεων πελατών κατά την περίοδο του 2020 (λόγω του COVID-19) και η επάνοδός τους, ξεπερνώντας μέσα στο 2021 τους τζίρους του 2019 (χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό στην Ελλάδα), αξιοποιώντας πλήρως τις λύσεις της kleesto.
Τι θα συμβουλεύατε κάποιον που σκέφτεται να υλοποιήσει επιχειρηματικά μια καινοτόμο ιδέα;
Το επιχειρηματικό περιβάλλον της Ελλάδας, όπως φαίνεται, διαρκώς αναπτύσσεται και γίνεται όλο και πιο φιλικό προς τις καινοτόμες νεοφυείς επιχειρήσεις. Αυτό, παρέχει πρόσφορο έδαφος πάνω στο οποίο κανείς θα μπορούσε να σχεδιάσει και αναπτύξει μια καινοτόμο ιδέα, δίνοντας λύση σε κάποιο κενό που έχει εντοπίσει στην αγορά. Πλέον υπάρχει πλήθος πρωτοβουλιών, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν τους νέους επιχειρηματίες να δομήσουν μια ομάδα, να δοκιμάσουν την ιδέα τους, να λάβουν πολύτιμες συμβουλές και καθοδήγηση, να υλοποιήσουν το πρωτότυπό τους, καθώς και να λάβουν χρηματοδότηση για να μεγαλώσουν την εταιρεία τους. Τέτοιες πρωτοβουλίες είναι, μεταξύ άλλων, meet-ups, hackathons και διαγωνισμοί επιχειρηματικότητας, incubators και accelerators κ.ά. Σημαντικό ρόλο δείχνει επίσης πως θα παίξει και το Elevate Greece, το Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων, μέσω του οποίου θα στηρίζονται οι ενταγμένες σε αυτό StartUps. Αυτό που θα παροτρύναμε λοιπόν αυτούς που τώρα θα ξεκινήσουν, είναι να μελετήσουν καλά την αγορά στην οποία στοχεύουν να μπουν, να την ακούσουν και να μην φοβηθούν να τροποποιήσουν την λύση τους, σύμφωνα με feedback που αυτή θα τους πει.
Τι προσφέρει η πλατφόρμα διαχείρισης περιηγήσεων του kleesto; Πόσο μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των κρατήσεων μέσω διαδικτύου;
Η kleesto προσφέρει λύσεις αυτοματοποίησης διαδικασιών για την λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων. Απευθυνόμαστε σε επιχειρήσεις που διαθέτουν τουριστικές δραστηριότητες, εμπειρίες και εκδρομές. Αντικείμενο τέτοιων επιχειρήσεων είναι η παροχή υπηρεσιών Private Transfers, City Guided Tours, Gastronomic Tours, Bike Tours, Trekking, Water Sports, Adventures, Experiences, Boat Sailing, Boat Chartering, καθώς και άλλες εμπειρίες που μπορείς να ζήσει ένα ταξιδιώτης στους προορισμούς που επισκέπτεται. Κάποιες από τις διαδικασίες που αυτοματοποιούνται μέσω της πλατφόρμας της kleesto, είναι η λήψη και διαχείριση ηλεκτρονικών κρατήσεων και πληρωμών, η επικοινωνία με τους ταξιδιώτες, η διαχείριση εξοπλισμού και προσωπικού, η διασύνδεση και επικοινωνία με προμηθευτές και κανάλια διανομής, καθώς και η έκδοση των απαραίτητων εγγράφων. Όλα τα παραπάνω γίνονται με σκοπό την μείωση του κόστους και την εξοικονόμηση χρόνου από τις τετριμμένες, χειροκίνητες μέχρι τώρα, διαδικασίες για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Στόχος μας είναι να τις βοηθήσουμε να αναπτυχθούν επικεντρώνοντας όλη τους την ενέργεια στις υπηρεσίες που προσφέρουν και την βελτίωσή τους. Στην ως τώρα τριβή μας με τον κλάδο του τουρισμού, ακρογωνιαίος λίθος της ανάπτυξής μας έχει υπάρξει η στενή σχέση με τους πελάτες μας, αλλά και γενικότερα την αγορά. Μέσω αυτής της σχέσης έχουμε καταφέρει να αφουγκραστούμε και κατανοήσουμε τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και εν συνεχεία να τα επιλύσουμε προσφέροντας τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία. Με την χρήση των υπηρεσιών και της υποδομής που προσφέρουμε, το πελατολόγιό μας βελτιώνει καθημερινά την απόδοσή του και πιστεύουμε πως η αμφίδρομη αυτή σχέση είναι εκείνη που μπορεί να εξελίξει μια επιχείρηση.
Τι είναι το σύστημα κρατήσεων all-in-one, και που στοχεύει;
Μια τουριστική επιχείρηση, όπως και κάθε άλλη, βασίζεται σε δύο κύριους πυλώνες για την επιβίωση και ανάπτυξή της, την εύρεση νέων πελατών και την βελτιστοποιημένη διαχείριση των εσωτερικών διαδικασιών και πόρων που διαθέτει. Με αυτό κατά νου έχουμε αναπτύξει λύσεις και για τους δύο πυλώνες. Στον πρώτο πυλώνα έχουμε σχεδιάσει εργαλεία που επιτρέπουν στην επιχείρηση να συνδεθεί εύκολα και γρήγορα με όλο το δίκτυο προμηθευτών και καναλιών διανομής της για να δέχεται απευθείας κρατήσεις. Εξαλείφεται η ανάγκη εκτενούς επικοινωνίας μέσω e-mail και τηλεφώνου για την ολοκλήρωση της κράτησης, όπως αυτής με τον ταξιδιώτη. Επιπλέον, μπορούν πολύ εύκολα να δέχονται κρατήσεις από την ιστοσελίδα τους, να δημιουργούν πακέτα σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε ταξιδιώτη και να τα αποστέλλουν ηλεκτρονικά, έχοντας την δυνατότητα να δεχθούν ηλεκτρονικές πληρωμές.
Στον δεύτερο πυλώνα βρίσκονται όλες οι διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα back office σε μια τουριστική επιχείρηση. Η οργάνωση των κρατήσεων και της επικοινωνίας με τους ταξιδιώτες, η διαχείριση εξοπλισμού, προσωπικού, συνεργασιών, διαθεσιμότητας και τιμών, κουπονιών και προσφορών, όπως και η έκδοση εγγράφων είναι μερικά από αυτά με τα οποία έχει να ασχοληθεί καθημερινά το προσωπικό μιας επιχείρησης. Μέσω των λύσεων που προσφέρει η kleesto, οι χρονοβόρες και πολύπλοκες αυτές διαδικασίες αυτοματοποιούνται και απλοποιούνται, κάνοντας την διαχείριση εύκολη και αποδοτική, μειώνοντας συγχρόνως τα κόστη λειτουργίας της επιχείρησης.
Ένα σύστημα κρατήσεων all-in-one πρέπει να μπορεί να καλύψει ολιστικά τις ανάγκες των δύο πυλώνων που αναφέρθηκαν, με στόχο την διευκόλυνση των τουριστικών επιχειρήσεων στην καθημερινότητά τους, την μείωση του κόστους ανά κράτηση και την αύξηση του τζίρου τους.
* Ο 12ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας είναι σε εξέλιξη. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν την πρότασή τους ηλεκτρονικά έως και 4 Οκτωβρίου, ώρα 15:00.