Για να διασχίσει κανείς τον Ατλαντικό και να πάει από την Ευρώπη στις Ηνωμένες Πολιτείες με υπερωκεάνιο χρειαζόταν 9-10 μέρες κατά μέσο όρο τη δεκαετία του 1930.
Για να διασχίσει κανείς την ίδια απόσταση με τα μεγάλα αερόπλοια Ζέπελιν της εποχής χρειαζόταν μόνο 3 μέρες.
Το όραμα της μαζικής μετακίνησης επιβατών με τα τεράστια αερόπλοια, που χρησιμοποιούσαν το υδρογόνο ως πρώτη ύλη, έμοιαζε εφικτό και πολλά υποσχόμενο.
Όλα αυτά μέχρι μια μέρα τον Μάιο του 1937 όπου το τεράστιο αερόπλοιο Χίντενμπουργκ έπεσε φλεγόμενο καθώς ετοιμαζόταν να προσγειωθεί στην πολιτεία του Νιου Τζέρσεϊ.
Αμέσως μετά το δυστύχημα, οι πτήσεις με τα αερόπλοια Ζέπελιν ακυρώθηκαν και κανένα δεν διέσχισε ξανά τους αιθέρες.
Όμως, το κραχ του αεροπλοίου Χίντεμπουργκ έμελλε να... εμπνεύσει κάποιους αναλυτές που επινόησαν έναν τεχνικό δείκτη για να μετρούν τη συμπεριφορά των χρηματιστηριακών αγορών, τον αποκαλούμενο «οιωνό του Χίντενμπουργκ».
Πρόκειται για δείκτη που βασίζεται στην απλή παρατήρηση ότι ένας αξιόλογος αριθμός μετοχών μπορεί να καταγράφει νέα υψηλά ή νέα χαμηλά τιμών υπό φυσιολογικές συνθήκες.
Όταν όμως ένας αξιόλογος αριθμός τίτλων καταγράφει νέα υψηλά και χαμηλά ταυτόχρονα, τότε αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σύγχυση και είναι πιθανό ένα κραχ.
Για όσους πιστεύουν ότι το αποτέλεσμα της τεχνικής ανάλυσης δεν διαφέρει πολύ από το να ρίξει κανείς ένα ζάρι όλα αυτά δεν έχουν σημασία.
Όμως, άλλοι δίνουν πολύ μεγαλύτερη προσοχή στα σήματα του οιωνού του Χίντενμπουργκ.
Ιδίως οι πιο παλιοί, που υπενθυμίζουν ότι κανένα χρηματιστηριακό κραχ στις ΗΠΑ δεν έχει συμβεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι σήμερα χωρίς ο συγκεκριμένος τεχνικός δείκτης να μην έχει στείλει σήμα.
Όμως, ο τρόπος με τον οποίο οι αναλυτές υπολογίζουν τον οιωνό του Χίντενμπουργκ μπορεί να διαφέρει, με αποτέλεσμα να μη συμφωνούν στον αριθμό των σημάτων που έχει στείλει.
Μέχρι πρόσφατα, αρκετοί θεωρούσαν ότι ο οιωνός είχε εμφανισθεί 11 φορές στην αμερικανική αγορά από τον περασμένο Μάιο.
Ο αριθμός 11 θεωρείται ο ελάχιστος που απαιτείται πριν σταλεί σήμα για επερχόμενο χρηματιστηριακό κραχ.
Αναλυτές εκτιμούν ότι ο S&P υποχωρεί πάνω από 3% από το τρίμηνο που ακολούθησε από τότε που ο τεχνικός δείκτης έστειλε σήμα πώλησης.
Όμως, ο δείκτης για τον οιωνό του Χίντενμπουργκ που συστήνει το Bloomberg αποφαίνεται ότι έχει στείλει σήμα 8 και όχι 11 φορές τις τελευταίες 50 μέρες.
Ποιον λοιπόν να πρωτοπιστέψει κάποιος;
Όμως, καλού-κακού, θα ήταν σοφότερο να λάβει κανείς υπόψη του τα σινιάλα του οιωνού για να μη βρεθεί προ εκπλήξεως.
Έστω, όχι και τόσο δυσάρεστης όσο εκείνη της πτώσης του τεράστιου αερόπλοιου Χίντενμπουργκ το 1937 στο Νιου Τζέρσεϊ, που είχε προηγουμένως διασχίσει υπερήφανα τον ουρανό της Νέας Υόρκης με τα πλήθη να το χαιρετούν ενθουσιασμένα από το έδαφος.
Dr. Money
*Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο;
Τι γνώμη έχετε; To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.