Βέλγιο: Χιλιάδες διαδηλωτές απ' όλη την Ευρώπη υπέρ των εργαζομένων της Audi

Το εργοστάσιο στο Φορέ των Βρυξελλών απειλείται με κλείσιμο. «Προστασία των θέσεων εργασίας στη βιομηχανία», και όχι λιτότητα, ζητούν απεργοί και αλληλέγγυοι.

Βέλγιο: Χιλιάδες διαδηλωτές απ όλη την Ευρώπη υπέρ των εργαζομένων της Audi

Χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν στις Βρυξέλλες για να στηρίξουν τους εργαζομένους εργοστασίου της Audi που απειλείται με κλείσιμο.

Σύμφωνα με το βελγικό πρακτορείο ειδήσεων «Belga», το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες, το οποίο απασχολεί περίπου 3.000 άτομα για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού μοντέλου υψηλής τεχνολογίας, είναι πιθανό να βάλει «λουκέτο» εντός του 2025.

Σήμερα το πρωί, χιλιάδες εργαζόμενοι - 5.500 σύμφωνα με την αστυνομία, «περισσότεροι από 10.000» σύμφωνα με τους διοργανωτές - διαδήλωσαν ζητώντας μεγαλύτερες επενδύσεις για την «προστασία των βιομηχανικών θέσεων εργασίας». Εν μέσω κροτίδων και καπνογόνων, οι διαδηλωτές κρατούσαν πανό που κατήγγειλαν τις κλιμακωτές περικοπές θέσεων εργασίας στη βιομηχανία. Στο πλευρό των βελγικών συνδικάτων βρέθηκαν αντιπροσωπείες από τη Γερμανία, την Πολωνία, τη Γαλλία και την Ολλανδία.

Η διαδήλωση πραγματοποιείται τη στιγμή που το «καυτό» ζήτημα του ανταγωνισμού από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κίνας διχάζει την ΕΕ ως προς τη σκοπιμότητα επιβολής προσαυξήσεων, με κίνδυνο να προκληθούν εμπορικά αντίποινα από το Πεκίνο, σχολιάζει το πρακτορείο Belga.

«Οι Ευρωπαίοι έχουν παραμελήσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεσαίας κατηγορίας, ενώ οι Κινέζοι εισβάλλουν με πολύ φθηνότερα μοντέλα που παίρνουν μερίδιο αγοράς», δήλωσε ο υπουργός Απασχόλησης της περιφέρειας των Βρυξελλών Μπερνάρ Κλερφό. Σύμφωνα με τον ίδιο, η οργή των εργαζομένων της Audi είναι «πολύ θεμιτή, πολύ κατανοητή, ειδικά τη στιγμή που η διοίκηση δεν είναι ξεκάθαρη ως προς τα σχέδιά της», και επιπλέον «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι οικονομικές της προοπτικές δεν είναι καλές». Η διοίκηση της θυγατρικής του ομίλου Volkswagen στις Βρυξέλλες έκανε λόγο γιο εναλλακτικά σενάρια σχετικά με το εργοστάσιο στο Forest και για συνεχείς συζητήσεις με «δυνητικούς επενδυτές», χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες.

Για τον Γιαν Μπάετενς, επικεφαλής του βελγικού συνδικάτου χριστιανικής ένωσης CSC, η ανησυχία προέρχεται από την προθεσμία του 2035, η οποία καταρχήν θα σηματοδοτήσει το τέλος των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες στην ΕΕ, υπέρ των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Πιέζουμε τον κόσμο να αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ όσον αφορά τις υποδομές δεν είμαστε έτοιμοι», ανέφερε ο συνδικαλιστής.

Σημειώνεται, τέλος, ότι τα βελγικά συνδικάτα είχαν κηρύξει για σήμερα εθνική διαδήλωση και πραγματοποιήθηκαν απεργίες σε αρκετούς τομείς, όπως στις αστικές συγκοινωνίες στις Βρυξέλλες, όπου διακόπηκε η κυκλοφορία στο δίκτυο του τραμ, των λεωφορείων και του μετρό.

Οι πωλήσεις του SUV Q8 e-tron παρουσιάζουν πτώση και η διεύθυνση έκανε λόγο για «αυξημένο κόστος παραγωγής» στη βελγική πρωτεύουσα. Στις αρχές Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε ότι κανένα άλλο μοντέλο του ομίλου VW δεν θα ανατεθεί στο συγκεκριμένο εργοστάσιο από τον επόμενο χρόνο.

«Αυτό που γίνεται στην Ευρώπη είναι το αντίθετο απ' ό,τι θα έπρεπε να γίνει. Μιλάμε για λιτότητα, ενώ πρέπει να επενδυθούν δισεκατομμύρια επί δισεκατομμυρίων στη βιομηχανία», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Τιερί Μποντσόν, πρόεδρος του συνδικάτου FGTB (σοσιαλιστικό) που έχει συνασπιστεί με τα άλλα δύο μεγάλα βελγικά συνδικάτα σε ενιαίο μέτωπο.

«Στις ευρωπαϊκές χώρες πρέπει να υπάρχει ένα υπόβαθρο 25% για τη βιομηχανική δραστηριότητα, γύρω από την οποία αναπτύσσεται η υπόλοιπη οικονομία… Στο Βέλγιο είμαστε κάτω από το 20%», πρόσθεσε.

«Η ζωή μας δεν είναι γραμμή παραγωγής», έγραφε το πλακάτ που κρατούσε ένας εργαζόμενος στο τμήμα μπαταριών της Audi. «Σε λίγες εβδομάδες θα βρεθούμε άνεργοι χωρίς χρήματα και χωρίς προοπτική για το μέλλον. Θα είναι δύσκολο να επανεκπαιδευτώ στα 37 μου χρόνια», εξήγησε.

Στο εργοστάσιο της κοινότητας Φορέ (Φορστ στα φλαμανδικά) των Βρυξελλών δεν έχει ξαναρχίσει η δουλειά τον Σεπτέμβριο, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές. Η σύγκρουση πήρε διαστάσεις όταν οι απεργοί εργαζόμενοι πήραν τα κλειδιά 200 αυτοκινήτων για να μη βγουν από το εργοστάσιο, αλλά τελικά τα επέστρεψαν.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v