Μπορεί τους τελευταίους μήνες η ηλεκτροκίνηση να γνωρίζει μια στασιμότητα ως προς τις πωλήσεις, όμως αυτή δεν αναιρεί τους στόχους που έχουν βάλει οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τα νέα όρια για τους ρύπους που θα ισχύσουν από το 2025 δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στις κατασκευάστριες εταιρείες της Ευρώπης για την παραγωγή μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα πρόστιμα είναι βαριά και μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα βιωσιμότητας.
'Αλλωστε έχουν καταλάβει ότι το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση. Μετά το 2035 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι τέτοιες που δεν θα αφήνει περιθώρια για δεύτερες σκέψεις.
Ο όμιλος BMW, μέχρι το τέλος του έτους, αλλά και τους πρώτους μήνες του 2025 θα βγάλει στην παραγωγή περισσότερα από 15 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα (i5, Ix2, I4 και τα νέα Mini συμπεριλαμβανομένου του Mini E Cabrio). Οι επικεφαλής της εταιρείας πιστεύουν ότι τα μισά από τα αυτοκίνητα που θα πουλάει ο όμιλος μέχρι το 2030 θα είναι ηλεκτρικά.
Η Ford θα παρουσιάσει μια σειρά από νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει επενδύσει περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε εγκαταστάσεις παραγωγής για να μετατρέψει ολόκληρη τη γκάμα των επιβατικών και των επαγγελματικών οχημάτων της σε ηλεκτροκίνητα έως το 2035.
Η Mercedes θέλει να δημιουργήσει έναν στόλο νέων αυτοκινήτων με ουδέτερο CO2 έως το 2039. Αναμένει ότι το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των plug-in υβριδικών στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα φτάσει έως και το 50% στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Σήμερα η γερμανική εταιρεία διαθέτει ήδη ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Renault επενδύει στην ηλεκτροκίνηση. Όμως επενδύει και σε υβριδικά οχήματα που προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και λειτουργούν έως και 80% ηλεκτρικά στην κίνηση της πόλης. Σύμφωνα με τη Renault, η συγκεκριμένη στρατηγική (ηλεκτρική και υβριδική τεχνολογία) είναι η καλύτερη απάντηση για την συγκεκριμένη μεταβατική περίοδο. Σύμφωνα με το πλάνο της θα παραμείνει αμετάβλητη τα επόμενα χρόνια. Στα τέλη Μαΐου 2024, η Renault ίδρυσε την εταιρεία «Horse Powertrain Limited» με την Geely. Αυτή η κοινοπραξία θα αναπτύξει κινητήρες καύσης χαμηλών εκπομπών και υβριδικές τεχνολογίες υψηλής απόδοσης για την παγκόσμια αγορά.
Ο όμιλος Stellantis είναι πεπεισμένος ότι η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει και εμμένει στη στρατηγική του να πωλεί μόνο νέα επιβατικά οχήματα μηδενικών εκπομπών (BEV) στην Ευρώπη από το 2030. Στοχεύει να έχει στη γκάμα του περισσότερα από 75 BEV μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Μάλιστα θα βγάλει στην παραγωγή οικονομικά μοντέλα για να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή.
Η Toyota θέλει να απαλλαγεί τα επόμενα χρόνια από τις εκπομπές ρύπων. Αυτό την οδηγεί στο να προσφέρει αποκλειστικά οχήματα μηδενικών εκπομπών νωρίτερα από το 2035. Η Toyota έχει συμφωνήσει με τη Mazda και τη Subaru να αναπτύξουν από κοινού μια νέα γενιά κινητήρων. Αυτοί θα συμβάλουν σε χαμηλότερες εκπομπές CO₂, επειδή οι νέοι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα σε CO₂.
Η Volkswagen εμμένει στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο θα κρατήσει στην γκάμα της τους οικονομικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα plug-in υβριδικά μοντέλα και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η Volkswagen αποκαλεί την απαλλαγή από τον άνθρακα μία από τις σημαντικότερες ευθύνες των σημερινών γενεών. Σύμφωνα με τους επικεφαλής, η ο γερμανικός όμιλος είναι ακράδαντα πεπεισμένος ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον. Οι επενδύσεις που έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει στην τεχνολογία των μπαταριών είναι μεγάλες.
Τέλος, η Volvo θεωρεί ότι το 2030 το 90%-100% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται παγκοσμίως θα είναι BEV και plug-in υβριδικά. Μέχρι το 2025, το παγκόσμιο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην γκάμα της αναμένεται να είναι μεταξύ 50-60%.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ