Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΕ: Η Nintendo θα επισκευάζει δωρεάν τα προβληματικά χειριστήρια

Ανεξάρτητα από το αν έχει λήξει η εγγύηση και αν έχουν φθαρεί. Τα επαναλαμβανόμενα τεχνικά προβλήματα στην κονσόλα Nintendo Switch, η πρωτοβουλία της ΕΚΠΟΙΖΩ και η ενίσχυση του «δικαιώματος στην επισκευή» για την αποφυγή ηλεκτρονικών αποβλήτων.

ΕΕ: Η Nintendo θα επισκευάζει δωρεάν τα προβληματικά χειριστήρια

H Nintendo θα παρέχει δωρεάν σε όλους τους καταναλωτές το δικαίωμα επισκευής των χειριστηρίων της κονσόλας παιχνιδιών «Nintendo Switch», ακόμη και πέραν της νόμιμης εγγύησης. Η Επιτροπή και οι αρχές της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών (δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών CPC, με τη συμμετοχή δέκα ευρωπαϊκών οργανώσεων, μεταξύ των οποίων και η ΕΚΠΟΙΖΩ) είχαν απευθυνθεί στη Nintendo σχετικά με τα επαναλαμβανόμενα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάζουν τα χειριστήριά της, ύστερα από σχετική ειδοποίηση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ενώσεων Καταναλωτών. 

Η κοινή δράση αποτελεί πρωτοβουλία του ελληνικού Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του γερμανικού Οργανισμού Περιβάλλοντος, ενώ συντονίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Κομισιόν. Σύμφωνα με τις καταγγελίες καταναλωτών που χρησιμοποιούν την κονσόλα παιχνιδιών Nintendo Switch στο δίκτυο CPC, τα εν λόγω χειριστήρια χαλάνε με αποτέλεσμα να χάνουν τον έλεγχο της κονσόλας.

Καθώς τα προβλήματα αυτά καθιστούσαν άχρηστα τα εν λόγω χειριστήρια, οι καταναλωτές που δεν μπορούσαν να τα επισκευάσουν εύκολα ή δωρεάν ήταν υποχρεωμένοι να τα αντικαταστήσουν με νέα, με αποτέλεσμα τη δημιουργία περιττών ηλεκτρονικών αποβλήτων. Επομένως, σε συνέχεια των παραπάνω ενεργειών, η Nintendo συμφώνησε ότι τα χειριστήρια θα επισκευάζονται δωρεάν από τα κέντρα επισκευής της, ανεξάρτητα από το αν το πρόβλημα οφείλεται σε ελάττωμα ή στη φθορά λόγω χρήσης, και μάλιστα ακόμη και αν έχει λήξει η περίοδος εγγύησης του κατασκευαστή.

Η καταγγελία αφορούσε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές της Nintendo και πρόωρη απαξίωση λειτουργίας της κονσόλας «Nintendo Switch» λόγω του τεχνικού προβλήματος που παρουσιάζουν τα χειριστήρια Joy-Cons, ύστερα από 25.000 καταγγελίες καταναλωτών.

Η νέα εξέλιξη, αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της υπόθεσης δύο χρόνια από την υποβολή της καταγγελίας. Αν και είναι ενθαρρυντικό, σημειώνει η Ενωση, ότι η καταγγελία οδήγησε τη Nintendo να επιδιορθώσει τον ελαττωματικό σχεδιασμό, το ζήτημα είναι εξαιρετικά επίκαιρο λόγω και της πρόσφατης νέας πρότασης την οποία ενέκρινε η Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτών (IMCO) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η πρόταση αφορά τους κοινούς κανόνες για την προώθηση της επισκευής αγαθών, ώστε να ενδυναμωθούν οι καταναλωτές για την πράσινη μετάβαση μέσω συνειδητών και φιλικών προς το περιβάλλον επιλογών όταν αγοράζουν προϊόντα. Η βιώσιμη κατανάλωση και η θέσπιση ενός πραγματικού «δικαιώματος στην επισκευή» από μέρους των καταναλωτών θα πρέπει να είναι ο κανόνας για τους παραγωγούς και πωλητές για την ανάπτυξη πιο βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων. Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν άμεση πρόσβαση σε ανταλλακτικά και πληροφορίες σχετικά με τις εγγυήσεις και τις δυνατότητες επισκευής, αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, πρόεδρος της Ενωσης, δήλωσε: «Είναι μια νίκη για τους καταναλωτές. Θα τους επιτρέψει να επισκευάσουν τα ελαττωματικά προϊόντα τους δωρεάν και επίσης θα ενθαρρύνει τη Nintendo στην προώθηση μιας πιο βιώσιμης αγοράς μέσω της καλύτερης παρακολούθησης των προϊόντων της και των ανταλλακτικών τους. Θα πρέπει να το λάβουν υπόψη όλες οι εταιρείες. Η πρόωρη απαξίωση των καταναλωτικών αγαθών είναι απαράδεκτη – συμβάλλει στην αύξηση των ηλεκτρονικών αποβλήτων και κοστίζει χρήματα στους καταναλωτές. Οι κατασκευαστές προϊόντων πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα τους είναι πιο ανθεκτικά. Ελπίζουμε ότι η συντονισμένη δράση επιβολής της νομοθεσίας και οι επερχόμενες αλλαγές στη νομοθεσία της ΕΕ θα αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα την πρόωρη απαξίωση στο μέλλον και θα συμβάλουν στην προώθηση της βιώσιμης κατανάλωσης. Είναι αξιοσημείωτο, επίσης, ότι η αποτελεσματική εποπτεία της αγοράς και ο έλεγχος ασφάλειας και συμμόρφωσης των προϊόντων μπορούν να εγγυηθούν υψηλό επίπεδο προστασίας των καταναλωτών».

Στις 22 Μαρτίου η Επιτροπή ενέκρινε πρόταση σχετικά με το δικαίωμα επισκευής. Η πρόταση θα καταστήσει την επισκευή ευκολότερη και οικονομικά αποδοτικότερη για τους καταναλωτές, σε αντίθεση με την αντικατάσταση των αγαθών. Μόλις εγκριθούν οι νέοι κανόνες, θα διασφαλιστεί ότι περισσότερα προϊόντα επισκευάζονται στο πλαίσιο της νόμιμης εγγύησης και ότι οι καταναλωτές έχουν στη διάθεσή τους ευκολότερες και φθηνότερες επιλογές για την επισκευή προϊόντων που είναι τεχνικώς επισκευάσιμα (όπως, για παράδειγμα, οι ηλεκτρικές οθόνες) μετά τη λήξη της νόμιμης εγγύησης ή όταν το αγαθό σταματήσει να λειτουργεί λόγω φθοράς. Η πρόταση της Επιτροπής πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Επιπλέον, η Επιτροπή πρότεινε την επικαιροποίηση των κανόνων της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, έτσι ώστε να ενισχυθούν τα δικαιώματά τους στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης. Επίσης, η πρωτοβουλία για την τεκμηρίωση οικολογικών ισχυρισμών θα διευκολύνει τους καταναλωτές να κάνουν βιώσιμες αγοραστικές επιλογές και θα αποτρέψει τις εταιρείες από το να διατυπώνουν παραπλανητικούς ισχυρισμούς σχετικά με τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v