Στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη τα πορίσματα των κομμάτων

Αναμένεται να ψηφιστεί το πόρισμα της κυβερνητικής πλειοψηφίας που εστιάζει στον ανθρώπινο παράγοντα. Ρελάνς από ΣΥΡΙΖΑ με πρόταση για «απλή άρση ασυλίας» του Κ. Καραμανλή.

Στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη τα πορίσματα των κομμάτων

H Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που συγκροτήθηκε για να διερευνήσει τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη θα εγκρίνει σήμερα το πόρισμα της πλειοψηφίας, δηλαδή της ΝΔ. Παρότι όλα τα κόμματα κατέθεσαν τα πορίσματα τους, στην Ολομέλεια της Βουλής θα φτάσει προς συζήτηση και ψήφιση αυτό που φέρνει τη σφραγίδα της πλειοψηφίας, εν προκειμένω της “γαλάζιας”.

Όπως αναμενόταν, το πόρισμα της ΝΔ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, ενώ τα πορίσματα της αντιπολίτευσης διαπίστωσαν ενδείξεις ποινικής ευθύνης στον τέως υπουργό Μεταφορών-Υποδομών Κώστα Καραμανλή, καθώς και στον υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης-Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Τριαντόπουλο, για το εσπευσμένο μπάζωμα του χώρου.

Η ΝΔ, παραπέμπει στον ανθρώπινο παράγοντα και στις παραλείψεις του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού, τους οποίους θεωρεί υπαίτιους για την τραγωδία. Τονίζει επίσης ότι οι ευθύνες πρέπει να αναζητηθούν ψύχραιμα και ότι την πολιτική ευθύνη ανέλαβε ο Κώστας Καραμανλής με την παραίτηση του από τη θέση του υπουργού. Επιρρίπτει δε, ευθύνες σε HELLENIC TRAIN και Ρυθμιστική Αρχή επειδή δεν είχαν διαπιστώσει το πρόβλημα.

Την έκπληξη κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς στο πόρισμα του μιλά, επιπλέον, και για την ανάγκη ποινικής διερεύνησης των ευθυνών των πρώην υπουργών μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Χρήστου Σπίρτζη, Κώστα Καραμανλή για την μη υλοποίηση της σύμβασης 717.

Το στοιχείο που ξεχωρίζει στο πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι η πρόταση που θα κάνει σήμερα να ψηφίσει ομόφωνα η Εξεταστική Επιτροπή ερμηνευτική δήλωση για την “απλή άρση της ασυλίας” του κ. Καραμανλή, ώστε να δικαστεί χωρίς τα προσκόμματα που θέτει ο νόμο περί ευθύνης υπουργών και χωρίς να χρειαστεί σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής.

Όπως τονίζεται, η ερμηνευτική δήλωση θα επισημαίνει ότι η “παράλειψη εκτέλεσης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας δεν συμπεριλαμβάνεται στο πλαίσιο άσκησης των υπουργικών καθηκόντων, γεγονός που δεν θα ενεργοποιήσει τις διαδικασίες που προβλέπονται στο άρθρο 86 του Συντάγματος, οδηγώντας τον πρώην υπουργό Μεταφορών στη Δικαιοσύνη με απλή άρση ασυλίας”.

Με την πρόταση αυτή, ο ΣΥΡΙΖΑ υιοθετεί πλήρως το ψήφισμα που διακίνησαν οι συγγενείς των θυμάτων, δια της εκπροσώπου τους Μαρίας Καρυστιανού, το οποίο έχουν υπογράψει πάνω από 1.200.000 πολίτες.

Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ ζητά να μετατραπεί η Εξεταστική Επιτροπή σε Προανακριτική για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών των πρώην υπουργών Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη (σ.σ. ως αρμόδιου υπουργού επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ “επειδή δεν κήρυξε έκπτωτο τον ανάδοχο της σύμβασης 717 για τις τεράστιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου και επειδή αγνόησε προειδοποιήσεις για ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο”).

Το ΚΚΕ αναφέρεται σε συγκεκριμένες ποινικές ευθύνες σε βάθος 15ετίας, που προέκυψαν κατά τις διαδικασίες της εξεταστικής επιτροπής. «Προκύπτουν σαφέστατες ποινικές ευθύνες των αρμόδιων Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών της περιόδου 2009 – 2023 για το κακουργηματικό αδίκημα της δια παραλείψεως διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών” τονίζεται στο πόρισμα.

Συγκεκριμένα, οι ευθύνες αποδίδονται στους πρώην υπουργούς: Δημήτρη Ρέππα (2009-2011), Γιάννη Ραγκούση (2011), Μάκη Βορίδη (2011-2012), Κωστή Χατζηδάκη (2007-2009 και 2012-2013), Μιχάλη Χρυσοχοϊδη (2013-2015), Χρήστο Σπίρτζη (2015-2019), Κώστα. Καραμανλή (2019-2023).

Η Ελληνική Λύση ζητάει να παραπεμφθούν στην δικαιοσύνη οι υπουργοί μεταφορών από το 2012 μέχρι το 2023. Η Νέα Αριστερά ζητά τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροοής για τον Κώστα Καραμανλή.

Οι Σπαρτιάτες ζητούν Προανακριτική Επιτροπή για όσους πρώην υπουργούς σχετίζονται με την μη εκτέλεση της σύμβασης 717. Για συγκάλυψη υπαιτίων και ανάγκη εξαίρεσης του Δημήτρη Μαρκόπουλου από την Εξεταστική Επιτροπή, κάνει λόγο η Πλεύση Ελευθερίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v