Η έκρηξη του πληθωρισμού «ταιριάζει» στη ΦΑΓΕ, που είδε σε βάθος τριετίας τα καθαρά της κέρδη, λόγω ανατιμήσεων, να αυξάνονται κατά 422%, τις πωλήσεις της να ενισχύονται κατά σχεδόν 100 εκατ. δολάρια ή 17,47% και τα περιθώρια κέρδους της να διπλασιάζονται.
Οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου αυξήθηκαν πέρυσι έναντι του 2022 κατά 13,9% στα 629,2 εκατ. δολάρια. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 8,6%, στην αύξηση των πωλήσεων σε όγκο κατά 4,3% και στη θετική επίδραση 1% στις πωλήσεις σε αξία λόγω της αποδυνάμωσης του δολαρίου ΗΠΑ έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας. Οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ιταλία και στην Ελλάδα κατά 29,4%, 13,9%, 11,7% και 6,5% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο όγκου οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 4,3% σε σύγκριση με το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022. Αυτό προέκυψε κυρίως από αυξήσεις σε όγκο πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ελλάδα κατά 12,1%, 5,5% και 1%, αντίστοιχα, που αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση των πωλήσεων σε όγκο στην Ιταλία κατά 2%.
Το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 70,3% στα 292,2 εκατ. δολάρια και ως ποσοστό επί των πωλήσεων ήταν 46,4% από 31,1% το 2022. Βασική αιτία αυτής της αύξησης ήταν η μείωση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις ελληνικές εγκαταστάσεις κατά 31,7% και στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ κατά 21,4%. Τα λειτουργικά κέρδη ξεπέρασαν τα 125,8 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 124,3%, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων, διαμορφώθηκαν στο 20% από 10,2%. Αποτέλεσμα, τα κέρδη προ φόρων να ανέλθουν στα 117,5 εκατ. δολάρια από 35,9 εκατ. δολάρια και τα καθαρά κέρδη στα 82,7 εκατ. δολάρια έναντι 29,3 εκατ. δολάρια το 2022.
Στην ελληνική αγορά γιαούρτης, η αξία της οποίας πέρυσι ξεπέρασε τα 301,6 εκατ. ευρώ, το μερίδιο της ΦΑΓΕ διαμορφώθηκε σε 16,2% σε όγκο και 18,9% σε αξία και βρέθηκε στη δεύτερη θέση μετά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ελέγχουν το 32,8% της αγοράς σε όγκο και το 20,7% της αγοράς σε αξία. Στην τρίτη θέση, μια ανάσα από τη ΦΑΓΕ βρέθηκε η ΚΡΙ ΚΡΙ με μερίδιο 13,8% σε όγκο και 15,2% σε αξία και ακολουθούν με μονοψήφιο ποσοστό σε όγκο οι Vivarta, Όλυμπος, Δωδώνη, Friesland, ΜΕΒΓΑΛ, Danone, Φάρμα Κουκάκη, κ.ά.
Σε ό,τι αφορά τη νέα μονάδα παραγωγής στο επιχειρηματικό πάρκο Riegmeer Hoogeveen της Ολλανδίας, η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας εκτιμά ότι αυτή θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει έως το τέλος του 2027.
Σχετικά με τον αριθμό του απασχολούμενου προσωπικού, στο τέλος του 2023 ο αριθμός του διαμορφώθηκε στα 795 άτομα, δηλαδή απασχολούσε τον ίδιο αριθμό ατόμων με το 2022, έναντι 828 άτομα που ήταν το 2021 και 841 το 2020.