Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι επώνυμες μπύρες κέρδισαν τα PL παρά τις ανατιμήσεις

Νέες «πράσινες» επενδύσεις από μια πράσινη μπύρα. Το σχέδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για µείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώµατός της και τι θα φτιάξει στο εργοστάσιο της Πάτρας.

Οι επώνυμες μπύρες κέρδισαν τα PL παρά τις ανατιμήσεις

Για τις εταιρείες του κλάδου της μπύρας, που δραστηριοποιούνται στην εσωτερική αγορά, η χρονιά που φεύγει ήταν καλή. Μπορεί οι όγκοι να μην κατέγραψαν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης -σ.σ. κινήθηκαν στο +0,5-1% πάνω σε σχέση με το 2022-, ωστόσο οι καταναλωτές παρέμειναν πιστοί στις επώνυμες μάρκες και δεν μετακινήθηκαν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρά τις αυξήσεις που έγιναν.

«Στην κατηγορία της μπύρας, τα επώνυμα προϊόντα πήγαν καλύτερα από τα private label σε μια εποχή που η τάση είναι τελείως διαφορετική», είπε ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας. Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, δείχνει ότι ο συνδυασμός τιμών και προωθητικών ενεργειών ήταν τέτοιος που οι καταναλωτές έκριναν ότι η αξία των χρημάτων είναι υψηλότερη στα επώνυμα προϊόντα.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, τα επώνυμα προϊόντα μπύρας ανατιμήθηκαν μεσοσταθμικά 8-10% ενώ προετοιμάζονται για νέο γύρο ανατιμήσεων τη χρονιά που έρχεται. Στην περίπτωση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, οι φετινές ανατιμήσεις ήταν της τάξεως του 8%, ενώ για το 2024 η τιμολογιακή πολιτική προβλέπει ανατιμήσεις σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό λόγω της αύξησης του κόστους παραγωγής, όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας.

Όμως για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία το μεγάλο στοίχημα των επόμενων ετών είναι η µείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώµατός της. Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζει την τριετία 2024-2026 επενδύσεις 65 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% περίπου θα αφορά σε πράσινες επενδύσεις όπως η δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στην Πάτρα, όπου και βρίσκεται ένα από τα δύο εργοστάσιά της. Σημαντικά κεφάλαια θα κατευθυνθούν την επόμενη τριετία και στην αύξηση της παραγωγικότητας των εργοστασίων της. Η εταιρεία συνεργάζεται με 2.000 αγρότες στο πλαίσιο της συμβολαιακής γεωργίας, απασχολεί 809 εργαζόμενους και ο αριθμός των γυναικών αυξήθηκε κατά 15%.

Για τον όμιλο Heineken, η εν Ελλάδι θυγατρική του αποτελεί ίσως μια από τις σημαντικότερες στο πορτφόλιό του, παρά το γεγονός ότι η αγορά μπύρας στην Ελλάδα είναι μικρή σε σχέση με χώρες όπως π.χ. η Ολλανδία, η Τσεχία, το Βέλγιο ή η Γερμανία. Μόνο τη διετία 2021-2022, η Heineken εισέπραξε από την εν Ελλάδι θυγατρική της σε μερίσματα το ποσό των 61,649 εκατ. ευρώ -26,572 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2022 από 35,077 εκατ. ευρώ που είχε διανείμει πέρυσι σε μέρισμα και προμέρισμα-, ενώ πέρυσι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρείχε σε συγγενή εταιρεία του ολλανδικού ομίλου δάνειο 45 εκατ. ευρώ.

Το υψηλό μέρισμα συνδέεται άμεσα με την καλή πορεία των οικονομικών μεγεθών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας όχι μόνο λόγω των πωλήσεων μπύρας αλλά και λόγω της διανομής του Bacardi. Πέρυσι οι κατ’ όγκο πωλήσεις ζύθου στην ελληνική αγορά αυξήθηκαν 10,7% σε σχέση με το 2021, οι καθαρές πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αυξήθηκαν 24% στα 279,883 εκατ. ευρώ από 225,635 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 34,135 εκατ. ευρώ (+28,79%).

Σε ό,τι αφορά την προσφυγή της εταιρείας στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το ΣτΕ, με απόφαση που δημοσιεύθηκε στις 31 Μαΐου, απέρριψε συνολικά την αίτηση αναιρέσεως που άσκησε η εταιρεία.

Ως αποτέλεσμα του προστίμου που επέβαλε η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού το 2014 στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, υπάρχουν δύο αξιώσεις, από την Carlsberg και τη Βεργίνα, ύψους 478 εκατ. ευρώ προς τη Heineken. Η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον των ολλανδικών δικαστηρίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v