Γιατί η Coca Cola HBC εξαγόρασε τώρα τη Finlandia

Η πρώτη εξαγορά στην κατηγορία των «σκληρών» ποτών και τα βήματα που προηγήθηκαν στον συγκεκριμένο χώρο. Πού αποσκοπούν οι κινήσεις διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου.

Γιατί η Coca Cola HBC εξαγόρασε τώρα τη Finlandia

«Τα premium οινοπνευματώδη ποτά μάς βοηθούν να επιταχύνουμε την ανάπτυξη των μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση επωνυμιών μας, καθώς μπορούμε να ενισχύσουμε τις σχέσεις με τους πελάτες μας» λέει στον διαδικτυακό της τόπο η Coca Cola HBC. Και χθες Δευτέρα ανακοίνωσε την απόκτηση της Brown-Forman Finland Oy, ιδιοκτήτριας της μάρκας βότκα Finlandia, που αποτελεί την πρώτη της εξαγορά «σκληρού» αλκοολούχου ποτού και την τρίτη οινοπνευματώδους ποτού για τον όμιλο.

Το ενδιαφέρον της Cοca Cοla HBC για το ποτό δεν είναι τωρινό. Ξεκίνησε το 2006 με τη συνεργασία της με τη Brown-Forman (Jack Daniels, Finlandia, El Jimador), το 2010 ανέλαβε τη διανομή της Edrington (Famous Grouse, Macallan, Brugal) και το 2016, ξεκίνησε συνεργασία με την Gruppo Campari (Campari, Aperol, Cinzano) που λήγει στο τέλος του χρόνου, ενώ συνεργάζεται και με άλλα brands (π.χ. Remy-Cointreau, Jägermeister, Nemiroff, Pulcari, Lucano κ.ά.). Από το 2017 είναι ιδιοκτήτρια και δύο τοπικών επωνυμιών οινοπνευματωδών ποτών του ουγγαρέζικου Rézangyal (παραδοσιακό κονιάκ φρούτων) της MB Impex στη Σερβία, η οποία είναι παραγωγός του πικρού λικέρ Zlatni Pelin και του κονιάκ Zlatna rakia.

Όμως είναι η πρώτη φορά που εξαγοράζει ένα «σκληρό» αλκοολούχο ποτό με παγκόσμια μεν εμβέλεια, αλλά με ιδιαίτερη διείσδυση στη γεωγραφική περιοχή που έχει παρουσία η Cοca Cοla HBC και σε μια περίοδο όπου οι ρωσικές βότκες έχουν εξοστρακιστεί από τα ράφια των λιανοπωλητών και από τα bars.

Οι ετήσιοι όγκοι πωλήσεων της Finlandia ξεπερνούν τα 2,7 εκατομμύρια κιβωτίων 9L, εκ των οποίων περισσότερο από το 60% εντός του γεωγραφικού αποτυπώματος της Coca-Cola HBC. Η συμφωνηθείσα τιμή αγοράς ανέρχεται σε 220 εκατ. δολάρια ΗΠΑ ενώ η ολοκλήρωση του deal αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και υπόκειται σε ρυθμιστικές εγκρίσεις. H Finlandia, που ο όμιλος Cοca Cοla HBC διανέμει σήμερα σε 9 χώρες, εμφιαλώνεται από την Anora Group plc στη Φινλανδία, βάσει μιας μακροπρόθεσμης συμφωνίας παροχής υπηρεσιών παραγωγής.

Βέβαια το ερώτημα είναι τι θα γίνει με τη συμφωνία διανομής σε Πολωνία και Ιταλία που έχει η Cοca Cοla HBC με την ουκρανική βότκα Nemiroff, που βρίσκεται σήμερα στο top 5 των παγκόσμιων πωλήσεων βότκας και αν θα συνεχίσει τη διανομή της εξαιρώντας αυτές τις δύο αγορές από τη Finlandia.

Σε ό,τι αφορά την παγκόσμια αγορά βότκας, πέρυσι άγγιξε τα 57,9 δισ. και προβλέπεται να φτάσει στα 104 δισ. δολ. έως το 2030, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 7,6%. Σήμερα η μεγαλύτερη αγορά για το προϊόν είναι οι ΗΠΑ και ακολουθεί η Κίνα, η Ιαπωνία και ο Καναδάς, και εντός της Ευρώπης η Γερμανία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v