Οι αυξήσεις του κόστους των πρώτων υλών, των υλικών συσκευασίας, της διανομής και της ενέργειας οδήγησαν σε σημαντική συρρίκνωση την κερδοφορία της Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ (3 Άλφα), που δραστηριοποιείται στον κλάδο των οσπρίων και του ρυζιού.
Στον περιορισμό της λειτουργικής κερδοφορίας συνετέλεσε και το γεγονός ότι η εταιρεία δεν προχώρησε σε αυξήσεις τιμών ικανές να καλύψουν την επιβάρυνση κόστους που υπέστη, αναφέρει η διοίκησή της στις οικονομικές καταστάσεις που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ. Δήλωση που έρχεται σε αντίθεση με όσα είχε υποστηρίξει η διοίκησή της τον περασμένο Οκτώβριο. Τότε, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων, είχε αναφέρει ότι λόγω των αποθεμάτων που είχε προαγοράσει, είχε καταφέρει να διατηρήσει σταθερές τις τιμές των προϊόντων της. Είχε διευκρινίσει δε ότι με τα αποθέματα εκείνα θα μπορούσε να «βγάλει» το 2021, αφήνοντας πάντως ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών από το 2022.
Πέρυσι οι πωλήσεις του Νο 1 παίκτη στην εγχώρια αγορά οσπρίων και βασικού παίκτη στην αγορά ρυζιού μειώθηκαν κατά 2,25%, σε σχέση με το 2020 -σ.σ. η πρόβλεψη που έκανε η διοίκηση της 3 Άλφα τον περασμένο Οκτώβριο, έκανε λόγο για μείωση 5%- και διαμορφώθηκαν στα 27,364 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου, δηλαδή τα 25 εκατ. ευρώ, αφορούσαν τη βιομηχανική δραστηριότητα, η οποία ήταν 6,75% χαμηλότερη σε σχέση με το 2020, και τα 2,3 εκατ. ευρώ, από 1,12 εκατ. ευρώ το 2020, την εμπορική.
Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων πραγματοποιήθηκε στην εσωτερική αγορά, με τις εξαγωγές, κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, να αντιπροσωπεύουν το 5,95% των συνολικών πωλήσεων. Η συμμετοχή των εξαγωγών στον τζίρο της ελληνικής εταιρείας, που ιδρύθηκε το 1968 στον Πειραιά και από τότε επεξεργάζεται και τυποποιεί όσπρια και ρύζι, το 75% των οποίων εισάγει από Καναδά, Τουρκία, Κίνα, Μεξικό κ.ά., απέχει από το υψηλό του 2017. Τότε οι εξαγωγές της αποτελούσαν το 10,14% του τζίρου της. Ο στόχος είναι σε βάθος πενταετίας οι εξαγωγές να αποτελούν το 20%-25% του τζίρου της.
Σε ό,τι αφορά τους άλλους δείκτες, τα έξοδα διάθεσης ανήλθαν σε 3,050 εκατ. ευρώ και ως ποσοστό επί των καθαρών πωλήσεων στο 11,15% έναντι 2,619 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή σχετίζεται κυρίως με το λανσάρισμα των νέων συσκευασιών, την αυξημένη διαφημιστική δαπάνη και τις προωθητικές ενέργειες.
Το κέρδη προ φόρων περιορίστηκαν στο 2,9% των καθαρών πωλήσεων, ήτοι στα 793.573,35 ευρώ από 2,975 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020 ή 10,64% επί των καθαρών πωλήσεων του 2020. Αντίστοιχη πορεία ακολούθησαν και τα κέρδη μετά φόρων, τα οποία συρρικνώθηκαν στις 623.263,26 ευρώ ή 2,28% επί των καθαρών πωλήσεων, έναντι 2,265 εκατ. ευρώ ή 8,10% επί των καθαρών πωλήσεων του 2020, ενώ τα EBITDA μειώθηκαν στο 1,5 εκατ. ευρώ -5,49% επί των καθαρών πωλήσεων- από 3,69 εκατ. ευρώ ή 13,19% επί των καθαρών πωλήσεων.
Παρά την πίεση στην τελική γραμμή, τα γενικά και διοικητικά έξοδα της περιόδου αυξήθηκαν στα 2,527 εκατ. ευρώ και ως ποσοστό επί των καθαρών πωλήσεων στο 9,24% έναντι 8,13% που ήταν το 2020. Σε ό,τι αφορά το απασχολούμενο προσωπικό της, αυξήθηκε στα 103 άτομα από 99 το 2020. Η αύξηση προήλθε από την ενίσχυση του αριθμού του διοικητικού προσωπικού (54 άτομα από 46 το 2020), εν αντιθέσει προς το εργατοτεχνικό προσωπικό, ο αριθμός του οποίου μειώθηκε στα 49 άτομα από 53 που ήταν το 2020.
Την τρέχουσα οικονομική χρήση, η εταιρεία υλοποιεί νέα επένδυση τεχνολογικού εκσυγχρονισμού με καινούργια σύγχρονη συσκευαστική μηχανή που συνοδεύεται από ανιχνευτή μετάλλων, δυνατότητα αυτόματης ζύγισης και μηχανή εγκιβωτισμού, ύψους 1,150 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, «ποντάρει» στην αγορά της HORECA, μέσω και της ενίσχυσης του δικτύου συνεργατών χονδρεμπόρων στην περιφέρεια, και διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της και του δικτύου Ελλήνων παραγωγών με ενδυνάμωση της συνεργασίας και της προώθησης των προϊόντων τους.