Την υπερκάλυψη των απωλειών στις πωλήσεις από την πανδημία κορωνοϊού επιδιώκει o όμιλος Andromeda Seafood, ενώ ταυτόχρονα επανασχεδιάζει το 5ετές business plan της συγχώνευσης και απορρόφησης των Νηρέα και Σελόντα.
Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, κ. Alex Myers, το πρώτο δίμηνο του 2020 οι πωλήσεις ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας του ομίλου υπερέβησαν τις εκτιμήσεις, ωστόσο η πανδημία ανέκοψε απότομα την τάση. Αφενός ο όμιλος «έχασε» την αγορά του HORECA, o οποίος αποτελεί το 50% του κύκλου εργασιών, αλλά και την αγορά της Ιταλίας (η οποία αποτελούσε τον πρώτο εξαγωγικό προορισμό).
Στο πλαίσιο αυτό κατά το διάστημα Μαρτίου – Απριλίου, ο όμιλος αντιμετώπισε πτώση πωλήσεων της τάξης του 35%-40%, ποσοστό το οποίο κατά τον ίδιο βελτιώθηκε στο -20% τον Μάιο. Σύμφωνα με τον κ.Myers στο πλαίσιο της διαδικτυακής συνέντευξης που παραχώρησε σήμερα, ο όμιλος Andromeda υποκατέστησε μέρος των απωλειών στις πωλήσεις, διοχετεύοντας προϊόν στον κλάδο της λιανικής και τα σούπερ μάρκετ.
Δεδομένου ότι ο όμιλος βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού, ο διευθύνων σύμβουλος εκτίμησε ότι η επίπτωση της πανδημίας δεν θα αλλάξει το πλαίσιο της συμφωνίας με τις τράπεζες -στις οποίες πληρώθηκαν ήδη 40 εκατ. ευρώ- ωστόσο άφησε ανοιχτή την διαφοροποίηση των παραδοχών του 5ετούς business plan του ομίλου.
Ο ίδιος ανάφερε ότι η διαδικασία συγχώνευσης και απορρόφησης Νηρέα και Σελόντα θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους. Στο πλαίσιο αυτό μέσα στον Ιούνιο αναμένει την διαγραφή των μετοχών και την παύση διαπραγμάτευση τους για τις δύο εταιρίες ενώ ανάφερε ότι ήδη έχει ξεκινήσει η σταδιακή διοικητική και λειτουργική ενοποίηση.
Για τα προβλήματα με τα απούλητα ψάρια που παραμένουν στους κλωβούς, λόγω μείωσης των πωλήσεων, για την αύξηση του κόστους παραγωγής και τον κίνδυνο να χαθεί η παραγωγική περίοδος το 2022, πρόβλημα που αντιμετωπίζει σύσσωμος ο κλάδος της ιχθυοκαλλιέργειας, ο κ. Τουραλιάς στέλεχος της Ανδρομέδα ανέφερε πως εντός των επόμενων ημερών θα υπάρξει λύση από τις Βρυξέλλες και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με λύσεις που αφορούν τόσο την οικονομική ενίσχυση, αλλά και την αποθεματοποίηση μέσω κατάψυξης ψαριών.
Ο κ. Τουραλιάς (ο οποίος είναι και πρόεδρος του ΕΛΟΠΥ) ανάφερε επίσης ότι μετά από διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία, φαίνεται να διευθετείται το ζήτημα επιστροφής του ΦΠΑ για όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες ως γνωστόν είναι κατά 80% εξαγωγικές. Σημείωσε δε ότι οι τιμές προϊόντων έχουν παρουσιάσει μικρή αύξηση το 2020 (κατά 50 σεντ ανά κιλό), τάση που διατηρείται έως και σήμερα. Όσον αγορά τον ανταγωνισμό εκ Τουρκίας, ο κ. Myers ανάφερε ότι «θα παραμείνει σταθερός όσον αφορά την τιμή, εφόσον αφενός επιδοτούν το προιόν ενώ διαθέτουν ένα «μαλακό» νόμισμα».
Κατέληξε, ωστόσο, υπογραμμίζοντας πως η «άμυνα» του ελληνικού προϊόντος ιχθυοκαλλιέργειας είναι η ποιότητα, η βελτίωση της παραγωγικότητας μέσω επενδύσεων, ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου με νέα είδη ψαριού (π.χ. μαγιάτικο, ροφός) και η στροφή στην καινοτομία και σε προϊόντα φιλικότερα στη χρήση από τον καταναλωτή (π.χ. φιλέτα, συσκευασία κτλ).