Με την πρωτοποριακή κίνηση της παραγωγής και διάθεσης της μπαταρίας λιθίου Li.ON FORCE για τα ηλεκτρικά οχήματα βιομηχανικής χρήσης, η Sunlight στοχεύει στο άνοιγμα μίας νέας παγκόσμιας αγοράς που σε μία δεκαετία εκτιμάται ότι θα έχει τζίρο 7,3 δισ. ευρώ.
Τόση εκτιμάται ότι θα είναι το 2030 η αξία των μπαταριών του μέλλοντος (λιθίου) καθώς και των σημερινών (μόλυβδου - οξέως) για τη συγκεκριμένη κατηγορία των οχημάτων, με τα πρώτα προϊόντα να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος, τα 4 δισ. ευρώ. Η σημασία της κίνησης της ελληνικής βιομηχανίας αναδεικνύεται από το γεγονός πως σήμερα η αγορά μπαταριών, που αποτελείται μόνο από εκείνες του μόλυβδου, είναι στα 2,6 δισ. ευρώ.
Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων για βιομηχανική χρήση αναμένεται ραγδαία και αλματώδης. Το 2008 ήταν μόλις 487.000, σήμερα είναι στις 960.000 και για το 2030 προβλέπεται να αυξηθούν στο 1.757.000.
Η διοίκηση της Sunlight επισήμανε κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης των νέων προϊόντων πως η καινοτομία των μπαταριών λιθίου που παράγονται στο εργοστάσιο της Ξάνθης, και το οποίο από τον επόμενο μήνα θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία με ολική επαναφορά της παραγωγικής του δυναμικότητας, είναι η μετάδοση σημάτων σε real time. Οι μπαταρίες της, σε όποιο σημείο της γης και να βρίσκονται, στέλνουν σήμα στη μονάδα της Sunlight στην Ξάνθη και παράλληλα ειδοποιούν με μηνύματα τον υπεύθυνο της αποθήκης ή τον χειριστή του οχήματος για όταν χρειάζεται φόρτιση ή για άλλα τεχνικά θέματα. Αυτό συμβαίνει χάρη στο σύστημα που έχει δημιουργήσει η ελληνική βιομηχανία, το GLocal. Έτσι, με τον τρόπο αυτό σε περίπτωση βλάβης είναι δυνατή η εξ αποστάσεως παρέμβαση των μηχανικών της Ξάνθης. Δεν χρειάζεται δηλαδή να αποσταλεί η μπαταρία στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα τη μεγάλη εξοικονόμηση κόστους.
Η δυνατότητα αυτή της διασυνδεσιμότητας απευθύνεται στα εργοστάσια της νέας γενιάς, της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, όπως σημείωσαν τα στελέχη της βιομηχανίας. Οι μπαταρίες λιθίου της Sunlight, σύμφωνα με τα όσα είπαν χθες, φέρνουν το industry 4.0.
Ως προς τα πλεονεκτήματα των μπαταριών λιθίου, αυτές πετυχαίνουν 35% εξοικονόμηση ενέργειας, επαναφορτίζονται χωρίς να χρειάζεται να έχουν αποφορτιστεί και έχουν 4.500 κύκλους, δηλαδή 4.500 φορές χωρητικότητα ενέργειας.
Οι επενδύσεις και τα Χρηματιστήρια
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Sunlight Βασίλης Μπίλλης και ο εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου Olympia Γιάννης Καραγιάννης για την παραγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος, το οποίο ήδη έχει ζητηθεί από το αεροδρόμιο στο Ισραήλ και εταιρείας με είδη ένδυσης στις ΗΠΑ, απαιτήθηκαν 10 χρόνια έρευνας και καινοτομίας. Επενδύθηκαν 6 εκατ. ευρώ.
Η ελληνική βιομηχανία σκοπεύει να συνεχίσει τις επενδύσεις με την περαιτέρω ανάπτυξη των μονάδων της Ξάνθης και της ανακύκλωσης στην Κομοτηνή, αλλά και στις νέες τεχνολογίες γύρω από τις μπαταρίες λιθίου, ενώ τα πλάνα περιλαμβάνουν και την έξοδο και σε άλλες αγορές. Εκτός από τη μονάδα συναρμολόγησης στη Βερόνα της Ιταλίας, η Sunlight διερευνά αντίστοιχη κίνηση και στη Βόρεια Αμερική.
Ο κ. Μπίλλης δεν απέκλεισε για μία ακόμη φορά το ενδεχόμενο εισαγωγής στο Χρηματιστήριο Αθηνών, χωρίς, όμως, όπως διευκρίνισε, να υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο, αλλά ούτε και την πιθανότητα στο μακρινό μέλλον εισόδου και σε ξένη κεφαλαιαγορά.
Η εταιρεία κατέχει σήμερα το 10% της παγκόσμιας αγοράς στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων για βιομηχανική χρήση και σκοπεύει τον Οκτώβριο να αυξήσει κατά 25% την παραγωγική δυναμικότητα παραγωγής μπαταριών στα εργοστάσιά της.