Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στους τοπ προορισμούς για shopping η Αθήνα

Την ώρα όπου ο εμπορικός κόσμος της Αθήνας προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές του, ο Economist κατατάσσει την πρωτεύουσα στη 15η θέση των τοπ προορισμών για shopping στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Στους τοπ προορισμούς για shopping η Αθήνα
Την ώρα όπου ο εμπορικός κόσμος της Αθήνας προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές του, ο Economist κατατάσσει την πρωτεύουσα στη 15η θέση των τοπ προορισμών για shopping στην ευρωπαϊκή ήπειρο, συγκρινόμενη συνολικά με 30 πόλεις.

Η πρόσφατη μελέτη του Economist Intelligence Unit, η οποία αξιολογεί τους τουριστικούς προορισμούς και από τη σκοπιά της κατανάλωσης, οδήγησε σε έναν πανευρωπαϊκό δείκτη κατάταξης των μεγάλων πόλεων, όπου συνυπολογίζονται διάφορα κριτήρια.

Ειδικότερα, o Globe Shopper City Index λαμβάνει υπόψη 38 διαφορετικές παραμέτρους, οι οποίες αφορούν πέντε βασικούς τομείς: τις προτάσεις αγορών (προσφορά της αγοράς), το πόσο προσιτές είναι οι τιμές των προϊόντων, την άνεση και τις υπηρεσίες που διατίθενται, τις ξενοδοχειακές υποδομές και μεταφορές και τέλος τον πολιτισμό και το κλίμα.

Η Αθήνα ξεχώρισε στην κατηγορία της προσιτής οικονομικής πρωτεύουσας κυρίως λόγω συγκεκριμένων κεντρικών ξενοδοχείων που προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές, ωστόσο, παρά τη σοβούσα κρίση, κατάφερε να διατηρηθεί ψηλά στη λίστα και σε ό,τι αφορά τον συνδυασμό τουρισμού, αναψυχής και κατανάλωσης.

Η προσέλκυση τουριστών και για το shopping είναι υπόθεση που κατά καιρούς έχει απασχολήσει τον εμπορικό κόσμο, χωρίς ωστόσο θεαματικά αποτελέσματα. Το 2004 ο ΣΕΛΠΕ και ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησαν καμπάνια που έτρεξε κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, η οποία κατά τεκμήριο δεν απέδωσε σημαντικά.

Οι προσπάθειες του ΕΣΑ επίσης για open mall λειτουργία της κεντρικής αθηναϊκής αγοράς (με πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, άνοιγμα ορισμένες Κυριακές του χρόνου και συνδυαστικά events) δεν έγιναν ποτέ πράξη.

Πέρα όμως από τις κεντρικές δράσεις, οι έμποροι της Αθήνας ζητούν την με κάθε τρόπο διασφάλιση της ομαλότητας στο κέντρο και την ενίσχυση της ασφάλειας, εκτιμώντας ότι η σημερινή εικόνα της πόλης διώχνει τόσο τους Αθηναίους -πόσο μάλλον τους τουρίστες- και ειδικά εκείνους που σκοπεύουν να παραμείνουν για να καταναλώσουν.

Παράλληλα, τόσο η ΕΣΕΕ όσο και ο ΕΣΑ, σχολιάζοντας την παραπάνω ανάδειξη της Αθήνας σε τοπ καταναλωτικό προορισμό, αναφέρουν ότι οι συνεχείς εκπτώσεις είναι μεν ένα κίνητρο ιδίως για τους τουρίστες, όμως από την άλλη αρκετές γνωστές φίρμες φαίνεται να μην αντέχουν την ύπαρξη τους στο ιστορικό τρίγωνο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όμιλος Λεμονή (Καλογήρου) έκλεισε την μπουτίκ Fendi στη Βαλαωρίτου, ο Zara απομακρύνθηκε από την Ομόνοια, αρκετές φίρμες (ελληνικές και ξένες) έχουν αποφασίσει να μη διαθέτουν αυτόνομο κατάστημα, αλλά να ενταχθούν σε πολυκαταστήματα, ενώ ακόμη και το Κολωνάκι χάνει την αίγλη του όσον αφορά τη συγκέντρωση επώνυμων καταστημάτων υψηλής αναγνωρισιμότητας.

Ακολουθεί η λίστα με τις 33 ευρωπαϊκές πόλεις που συμπεριελήφθησαν στο Globe Shopper City Index-Europe. H κατάταξη έγινε στην κλίμακα από 0 έως 100.

1) Λονδίνο 67,3
2) Μαδρίτη-Βαρκελώνη 67,1
3) Παρίσι 65,5
4) Ρώμη 62,5
5) Βερολίνο 62,3
6) Λισαβόνα 61,6
7) Άμστερνταμ 61,3
8) Πράγα 59,7
9) Βουδαπέστη 59,6
10) Μιλάνο 59,3
11) Βιέννη 59,1
12) Ανδόρα 58.4
13) Δουβλίνο 57,6
14) Βρυξέλλες 56,8
15) Αθήνα 56,2
16) Μόναχο 55,5
17) Κοπεγχάγη 54,1
18) Μόσχα 53,9
19) Στοκχόλμη-Αμβούργο 53,4
20) Λυών 53,3
21) Μπρατισλάβα 53,3
22) Σόφια-Βουκουρέστι 52,3
23) Εδιμβούργο 51,5
24) Κίεβο 51,4
25) Βαρσοβία 50,9
26) Αγία Πετρούπολη 49,1
27) Ελσίνκι 48,2
28) Βελιγράδι 43,6
29) Όσλο 43,1
30) Γενεύη 41

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v