Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μobile advertising: Το μέλλον σε κινητή τηλεφωνία

Όλο και περισσότερο την προσοχή τους προς εναλλακτικές πηγές εσόδων στέφουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας οι οποίες, με συντονισμένες κινήσεις επιχειρούν να προχωρήσουν στην ανάπτυξη του mobile advertising.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Μobile advertising: Το μέλλον σε κινητή τηλεφωνία
Όλο και περισσότερο την προσοχή τους προς εναλλακτικές πηγές εσόδων στέφουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας οι οποίες, με συντονισμένες κινήσεις επιχειρούν να προχωρήσουν στην ανάπτυξη της διαφήμισης μέσω του κινητού τηλεφώνου (mobile advertising).

Επιχειρώντας να μετατρέποντας το κινητό σε προωθητικό εργαλείο οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας επιδιώκουν να δημιουργήσουν νέες προσοδοφόρες αγορές καθώς, εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, οι παραδοσιακές πηγές εσόδων μοιάζουν ασφυκτικά κορεσμένες. Φυσικά δεν πρόκειται μόνον για μια κίνηση των ελληνικών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας αλλά για παγκόσμια τάση, η οποία επιβεβαιώνεται και από τις κινήσεις προς την κατεύθυνση αυτή και των «μεγάλων» όπως για παράδειγμα της Google και της Apple, ανοίγονται στο χώρο μέσω εξαγορών.

Οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας προσφέρουν ήδη υπηρεσίες διαφήμισης στο κινητό που δεν αφορούν μόνο την απλή αποστολή SMS αλλά επεκτείνονται περαιτέρω με τα smartphones να αποτελούν την αιχμή του δόρατος της νέας προσπάθειας που έρχεται να καταρρίψει το μύθο ότι το ελληνικό κοινό δείχνει δυσκολία στην «κατανάλωση» άλλων υπηρεσιών πέραν των παραδοσιακών υπηρεσιών φωνής.

Είναι ο νέος δρόμος ανάπτυξης της κινητής η οποία φαίνεται να βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, καθώς σήμερα η διείσδυση στη χώρα μας έχει προ πολλού ξεπεράσει το 100% ενώ μέσα σε ένα χρόνο η μέση τιμή ανά λεπτό ομιλίας έχει πέσει κατά 38%, η περιαγωγή κατά 28,6% έως 54% και η χρήση data κατά 50%.

Το ποσοστό των χρηστών που έχουν αποδέχονται να λαμβάνουν διαφημίσεις στο κινητό τους (η συναίνεση του χρήστη αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση) αυξάνεται και υπολογίζεται ότι το 2011 η αξία της ελληνικής αγοράς στην διαφήμιση μέσω κινητού τηλεφώνου θα ξεπεράσει τα 9εκ. ευρώ. Ο καταναλωτής δίνοντας την έγκρισή μπορεί, παράλληλα, να επιλέξει και τις κατηγορίες που τον ενδιαφέρουν και γαι αυτές να λαμβάνει ενημέρωση.

Αγορά με προοπτικές

Πάντως είναι βέβαιο ότι αξίζει τον κόπο για τις εταιρείες να επιχειρήσουν άνοιγμα στην συγκεκριμένη αγορά καθώς τα στοιχεία αναφέρουν ότι οι καταναλωτές αφιερώνουν 117 ώρες την εβδομάδα στο κινητό τους τηλέφωνο, 11,5 ώρες την εβδομάδα στο Διαδίκτυο και 17,5 ώρες την εβδομάδα στην τηλεόραση, δηλαδή το κινητό νικάει κατά κράτος.

Τα πρώτα βήματα έχουν γίνει ήδη και τα αποτελέσματα είναι άκρως ενθαρρυντικά. Πρόσφατα, η Cosmote ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες διαφημιστικές καμπάνιες σε κινητά τηλέφωνα (Mobile Advertising). Οι καμπάνιες αυτές υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με την Out There Media για λογαριασμό μεγάλων εταιρειών και brands που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, όπως η αεροπορική εταιρεία Lufthansa, η Unilever για την ανδρική σειρά περιποίησης Dove Men+ Care και ο εκπαιδευτικός οργανισμός Deree American College of Greece.


Ικανοποιητική ανταπόκριση

Σύμφωνα με την εταιρεία η ανταπόκριση των συνδρομητών ήταν μεγάλη ακόμη και συγκρινόμενη με τα άλλα μέσα προώθησης. Η αξία της αγοράς διάφήμισης μέσω κινητού εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 7,5 δις δολάρια έως το 2012 παγκοσμίως και ουσιαστικά αποτελεί μία «λεωφόρο» για την ανάπτυξη του κλάδου του επόμενα χρόνια. Τόσο οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας όσο και οι διαφημιστικοί Όμιλοι παγκοσμίως και στη χώρα μας αντιμετωπίζουν θετικά την πρόταση αυτή, η οποία εκτιμάται ως στρατηγική κίνηση με σημαντικά έσοδα μακροπρόθεσμα.

Οι υπηρεσίες που μία τέτοια καμπάνια μπορεί να περιλαμβάνει αξιοποιούν εργαλεία όπως το βίντεο, η εικόνα, τα μηνύματα SMS και MMS, τα προωθητικά κουπόνια, οι υπερσύνδεσμοι (text links) και οι μικρο-σελίδες (micro-sites). Να αναφέρουμε τέλος ότι στη συγκεκριμένη αγορά δραστηριοποιούνται ήδη αρκετές εταιρείες όπως είναι η InternetQ, Mobile FX, Out There Media, Upstream, Velti.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v