Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΕΠΑ: Σχέδια για πλωτή δεξαμενή LNG

Αναπτυξιακά σχέδια στο νέο περιβάλλον απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου επεξεργάζεται η διοίκηση της ΔΕΠΑ, η οποία προωθεί τη δημιουργία νέων δεξαμενών αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου (LNG) στη βόρεια Ελλάδα.

ΔΕΠΑ: Σχέδια για πλωτή δεξαμενή LNG
Αναπτυξιακά σχέδια στο νέο περιβάλλον απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου επεξεργάζεται η διοίκηση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου, η οποία προωθεί τη δημιουργία νέων δεξαμενών αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου (LNG) στη βόρεια Ελλάδα.

Ειδικότερα, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, κ. Χ. Σαχίνης, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης αναφέρθηκε στο σχέδιο της επιχείρησης περί δημιουργίας πλωτού terminal αεριοποίησης LNG στην Καβάλα, επένδυση που εκτιμάται ότι απαιτεί μικρότερο κόστος απ' ό,τι μια επίγεια δεξαμενή, αλλά διατηρεί υψηλά χαρακτηριστικά αποτελεσματικότητας.

Το πλωτό τέρμιναλ προβλέπεται να είναι δυναμικότητας περί τα 175.000 κ.μ. LNG και κόστους της τάξης των 600 εκατ. δολαρίων, ενώ η λειτουργία του θα συνδυαστεί με την αποθήκευση αερίου στο εξαντλημένο κοίτασμα στου Πρίνου.

Σ' αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση της ΔΕΠΑ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με την Ενεργειακή Αιγαίου για τη μετατροπή του ανενεργού κοιτάσματος «Νότιος Καβάλα» στον Πρίνο σε αποθήκη φυσικού αερίου, σχέδιο που έχει ήδη υποβληθεί στο ΥΠΕΚΑ. Σημειώνεται ότι ήδη η ΔΕΠΑ συμμετέχει μαζί με τη ΡΑΕ και τον ΔΕΣΦΑ σε επιτροπή η οποία θα ελέγξει όλα τα υφιστάμενα νομοθετικά και ρυθμιστικά κενά και ασάφειες, για να καταστεί νομικά και διαχειριστικά διαφανής και σύννομη οποιαδήποτε πρωτοβουλία υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου.
 
Το δυναμικό αποθήκευσης στον Πρίνο υπολογίζεται σε 1 εκατ. κ.μ. αερίου, εκ των οποίων τα 500.000 θα είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμα, καθώς τα υπόλοιπα προορίζονται για στρατηγικό απόθεμα. Σημειώνεται ότι η εν λόγω επένδυση υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΔΕΠΑ, οι παραπάνω πρωτοβουλίες συντείνουν ώστε να δημιουργηθεί ένας ενεργειακός κόμβος στη βόρεια Ελλάδα, όπου θα εξασφαλίζονται αφενός η επάρκεια τροφοδοσίας των αναγκών σε φυσικό αέριο και αφετέρου οι συνθήκες διαμόρφωσης φθηνότερου τιμολογιακά μίγματος φυσικού αερίου.

Ο κ. Χ. Σαχίνης υπογράμμισε δε ότι οι κινήσεις στη βόρεια Ελλάδα συνάδουν και με την ολοκλήρωση του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB) το 2013, στην κατασκευή του οποίου συμμετέχουν η ΔΕΠΑ, η Edison και η βουλγαρική ΒΕΗ.

Ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός αποτελεί διακλάδωση του αγωγού φυσικού αερίου Τουρκίας - Ελλάδας - Ιταλίας (ITGI) που θα τροφοδοτήσει την Ευρώπη με περίπου 8 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου τον χρόνο, ποσότητες προερχόμενες από τις χώρες της Κασπίας.

Ο αγωγός θα μεταφέρει στη Βουλγαρία φυσικό αέριο από την Κασπία (αρχικά από το Αζερμπαϊτζάν και εν συνεχεία και από άλλα κράτη της περιοχής), από τη Μέση Ανατολή, αλλά και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από τη Ρεβυθούσα και από άλλους σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα κατασκευαστούν μελλοντικά στην Ελλάδα, όπως αυτοί τους οποίους προωθεί η ΔΕΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v