Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΕΛΠΕ: Υπόμνημα για έκτακτη εισφορά

Τον συμψηφισμό χρεών του Δημοσίου προς τις επιχειρήσεις με την έκτακτη εισφορά φόρου για τα αποτελέσματα χρήσης 2008 ζητούν εμπορικές επιχειρήσεις, εκτιμώντας ότι είναι ανορθολογική η πληρωμή έκτακτων ποσών.

ΣΕΛΠΕ: Υπόμνημα για έκτακτη εισφορά
Τον συμψηφισμό χρεών του Δημοσίου προς τις επιχειρήσεις με την έκτακτη εισφορά φόρου για τα αποτελέσματα χρήσης 2008 ζητούν εμπορικές επιχειρήσεις, εκτιμώντας ότι είναι ανορθολογική η πληρωμή έκτακτων ποσών τη στιγμή που η ρευστότητα στην αγορά παραμένει προβληματική. 

Ο ΣΕΛΠΕ μετέχοντας στην δημόσια διαβούλευση προτείνει μέσω της σημερινής παρέμβασης ζητά η ρύθμιση να περιλαμβάνει χρέη και μεταξύ ιδιωτών, όπως και χρέη προς τις εφορίες. 

Ο ΣΕΛΠΕ, λαμβάνοντας υπόψη προβληματισμούς επιχειρήσεων- μελών του, προσανατολίζεται στην υποβολή υπομνήματος προς το υπουργείο Οικονομικών, υπογραμμίζοντας την ανάγκη εύρεσης λύσεων για σειρά ζητήματα.

Όπως αναφέρουν πηγές, αρκετές εταιρίες οι οποίες συμμετείχαν σε επιδοτούμενα προγράμματα ανακύκλωσης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών δεν έχουν ακόμη εισπράξει την κρατική συμμετοχή (η οποία στην περίπτωση των κλιματιστικών ανερχόταν στο 35%), ενώ καλούνται με βάση την κερδοφορία του 2008 να πληρώσουν εκτάκτως φόρους μέσα στο 2009, χρονιά όπου ο μέσος όρος των επιχειρήσεων καταγράφει πτώση τζίρου 20% και κατ' επέκταση αντίστοιχη μείωση των κερδών.

Σημειώνουν δε ότι πέρα από τις φορολογικές υποχρεώσεις τους οι εταιρίες έχουν να καλύψουν και τους προμηθευτές τους, πιέζοντας έτσι δραματικά τα ούτως ή άλλως περιορισμένα κεφάλαια κίνησής τους.

Πέραν της ειδικής αυτής κατηγορίας, ο ΣΕΛΠΕ αναμένεται να θίξει με το υπόμνημά του την επαναφορολόγηση μερισμάτων από θυγατρικές, τα οποία δηλώθηκαν το 2008 από τις μητρικές εταιρίες, αλλά και το θέμα της φορολόγησης έκτακτων κερδών που δηλώθηκαν επίσης το 2008 και αφορούσαν σε ποσά από πώληση ακινήτων, συμμετοχών, κλάδων κτλ.

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής: 

Στο πλαίσιο της διαδικασίας Δημόσιας διαβούλευσης του νέου σχεδίου νόμου για τη ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων καταναλωτών, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος συμμετέχει στη δημόσια αυτή διαβούλευση και καταθέτει τις κατωτέρω, συμπληρωματικές του σχεδίου νόμου, προτάσεις ως ακολούθως:

1. Η ρύθμιση πρέπει να περιλαμβάνει χρέη και μεταξύ ιδιωτών (αποδεδειγμένα με συμφωνητικά κατατεθειμένα στις αρμόδιες εφορίες) όπως και χρέη προς τις εφορίες μη συμπεριλαμβανομένων προστίμων και χρηματικών ποινών

2. Αρμόδια δικαστήρια πρέπει να είναι τα πρωτοδικεία ως πιο έμπειρα λόγω και της αρμοδιότητας τους σε περιπτώσεις εφαρμογής του Πτωχευτικού δικαίου για τις επιχειρήσεις και λόγω του ότι θα δικαιούνται οι διάδικοι έφεση.

3. Να διευκρινίζεται στα κείμενα της ρύθμισης εάν οι προθεσμίες είναι καταληκτικές και να απαριθμείται τι επιφέρει ακριβώς η μη τήρηση των προθεσμιών που αναφέρονται

4. Όλες οι διαβεβαιώσεις-δηλώσεις από τη μεριά του οφειλέτη να δύνανται να κατατεθούν και με υπεύθυνη δήλωση του Νομού 1599 με ταυτόχρονη βεβαίωση του γνησίου υπογραφής του οφειλέτη

5. Θα πρέπει στις διαβεβαιώσεις-δηλώσεις να συμπεριλαμβάνονται και τα έντυπα Ε9 με όλες τις μεταβολές περιουσιακών στοιχείων της τελευταίας τριετίας καθώς και τις μεταβολές σε κινητές αξίες ιδιοκτησίας του για το αντίστοιχο διάστημα.

6. Για όλα τα ανωτέρω πρέπει να υπάρχει η έγγραφη αποδοχή του οφειλέτη για χρήση των προσωπικών και οικογενειακών δεδομένων όσον αφορά τη διαδικασία της ανωτέρω ρύθμισης, με την επιφύλαξη του άρθρου 8 της πρότασης νόμου

7. Το δικαστήριο θα πρέπει
a. να ελέγχει και να επιβεβαιώνει την ορθότητα των απαιτήσεων των
πιστωτών και να αναλύει τον χρονικό προσδιορισμό αυτών (προς αποφυγή πανωτοκίων, ψευδών απαιτήσεων της τελευταίας στιγμής κλπ με τα οποία στοχεύεται η παρεμπόδιση των προβλεπόμενων διαδικασιών)
b. Να ελέγχει τις εγγραφές προσημειώσεων και υποθηκών επί των εμπράγματων στοιχείων του οφειλέτη και να μην αναγνωρίζει αυτές για το χρονικό διάστημα έξι μηνών προ της υπαγωγής των επίδικων περιουσιακών στοιχείων στη ρύθμιση

8. Να γίνει πιο σαφής η διαδικασία πώλησης εμπράγματων στοιχείων του οφειλέτη κινητών και ακινήτων για την εξυπηρέτηση των οφειλών, αν μπορεί δηλαδή να εξυπηρετηθεί το χρέος με αυτές τις κινήσεις.

9. Η δυνατότητα ένταξης στη ρύθμιση πρέπει να δίνεται μετά την καθυστέρηση δώδεκα μηνών από την μη πληρωμή της πρώτης δόσης εμπλοκής.

10. Όλες οι τιμές που θα προκύπτουν κατά τη διαδικασία αποτίμησης των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη δεν θα δύνανται να είναι κάτω από την αντικειμενική αξία του ακινήτου ή αν δεν υπάρχει αυτή κάτω από την ανώτερη τιμή πώλησης-αγοράς ανά τετραγωνικό μέτρο που θα προκύπτει από το αρχείο πωλήσεων-αγορών της αρμόδιας Εφορίας της περιοχής που ανήκει το ακίνητο.

11. Καθ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ένταξης στη ρύθμιση και του χρόνου απεμπλοκής από αυτήν θα αναφέρεται ο συμβαλλόμενος στον Τειρεσία ως έχων αναστολή της πιστοληπτικής ικανότητάς του. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v