Τη δυνατότητα να σερφάρουν στο Ιντερνετ ή ακόμα και να δουλεύουν χωρίς διακοπές θα έχουν οι επιβάτες του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου από το τέλος του 2022, οπότε αναμένεται να έχει τοποθετηθεί και δωρεάν WiFi στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς.
Ένα έργο που έχει εξαγγελθεί πολλές φορές, χωρίς ωστόσο να έχει υλοποιηθεί, φαίνεται να μπαίνει σε τροχιά καθώς με πρωτοβουλία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει υπογραφεί συμφωνία μεταξύ της Cosmote, της Wantage Towers και της ΣΤΑΣΥ για την εγκατάσταση κεραιών κινητής τηλεφωνίας στο δίκτυο των δύο γραμμών και κυρίως στις υπόγειες σήραγγες και στα τούνελ, όπου σήμερα χάνεται το σήμα της κινητής τηλεφωνίας.
Η συμφωνία-σύμβαση υπεγράφη πριν από ένα μήνα και αφορά δίκτυο 4G/5G. Θα υλοποιηθεί ταυτόχρονα και για τα τρία δίκτυα. Η διάρκεια του έργου είναι 2,5 χρόνια καθώς η υλοποίηση θα γίνεται σταδιακά, γιατί είναι αδύνατη η εγκατάσταση κεραιών κατά τις ώρες λειτουργίας των ΜΜΜ.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τον Νοέμβριο εκτιμάται ότι θα υπάρχει κάλυψη σε πέντε σταθμούς (και τις σήραγγες μεταξύ τους), ξεκινώντας από τον σταθμό Ελληνικό.
Όπως αποκάλυψε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκης, η συμφωνία έχει ήδη υπογραφεί, οπότε, μετά από χρόνια εξαγγελιών, το μετρό θα προσφέρει πλέον τη δυνατότητα στους επιβάτες να έχουν πρόσβαση στο Ιντερνετ.
Παράλληλα αποκάλυψε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρχει και δωρεάν Ιnternet στους σταθμούς του μετρό, στο πλαίσιο του έργου «WiFi4GR - Ανάπτυξη δημοσίων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο Διαδίκτυο», που ξεκινά να υλοποιείται.
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη εγκατάσταση εξοπλισμού WiFi σε σταθμούς του Μετρό έγινε τον Ιούνιο του 2014 σε συνεργασία με εταιρεία τηλεπικοινωνιών και με μηδενικό κόστος για τη ΣΤΑ.ΣΥ. Δωρεάν WiFi μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι επιβάτες σε επτά σταθμούς και συγκεκριμένα σε Σύνταγμα, Πανεπιστήμιο, Ακρόπολη, Ομόνοια, Πειραιάς, Νερατζιώτισσα και Δουκίσσης Πλακεντίας. Μάλιστα τότε είχε ανακοινωθεί ότι στα μέσα Ιουλίου προγραμματιζόταν η σταδιακή επέκταση του WiFi σε όλους τους σταθμούς του μετρό (γραμμές 2 και 3), του ΗΣΑΠ καθώς και σε στάσεις του τραμ, ωστόσο το έργο δεν προχώρησε.
Η τότε προσπάθεια είχε γίνει σε συνεργασία με την Ηellas οnline. Από τότε όμως το σύστημα ουδέποτε συντηρήθηκε (ούτε και επεκτάθηκε σε άλλους σταθμούς) και τελικά σταμάτησε να λειτουργεί.
Το 2014, σχετικός εξοπλισμός τοποθετήθηκε πιλοτικά σε 15 λεωφορεία αλλά ο διαγωνισμός για τοποθέτησή του στο σύνολο του στόλου δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Το 2017, πραγματοποιήθηκε μελέτη ευρυζωνικότητας στο δίκτυο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ενώ ένα χρόνο αργότερα υπήρξε και νέα εξαγγελία για εγκατάσταση WiFi στο σύνολο των λεωφορείων, με την τότε διοίκηση του ΟΑΣΑ να προωθεί σχετικό έργο προϋπολογισμού 900.000 ευρώ.