Με έντονο ενδιαφέρον αναμένεται η εκδήλωση που θα ακολουθήσει την ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), στις 25 Φεβρουαρίου, καθώς πέρα από τον πρόεδρο της ΕΑΕΕ Αλέξανδρο Σαρρηγεωργίου και τον διοικητή της TτE Γιάννη Στουρνάρα, έχουν προσκληθεί (όπως κάθε χρόνο) να μιλήσουν υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Στην εκδήλωση λοιπόν αυτή, ενδιαφέρον έχει το αν και με ποιο τρόπο θα εκδηλωθεί η δυσαρέσκεια της ασφαλιστικής αγοράς, καθώς οι πολύ θετικές προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί κατά τα τελευταία χρόνια από την παρούσα κυβέρνηση φαίνεται να τίθενται ως ένα βαθμό εν αμφιβόλω.
Για παράδειγμα, από την προεκλογική κιόλας περίοδο η Νέα Δημοκρατία μιλούσε για την υποχρεωτική σταδιακή ένταξη των νέων εργαζομένων στον δεύτερο πυλώνα (Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης, ΤΑΕ) με παράλληλη μεταφορά τμήματος των ασφαλιστικών εισφορών. Μετεκλογικά, ήταν ο υφυπουργός Εργασίας Νότης Μηταράκης, ο οποίος σε σειρά συνεντεύξεων, αλλά και στα πλαίσια της διεθνούς συνάντησης ασφαλιστών-αντασφαλιστών στην Ύδρα, είχε επαναλάβει τα ίδια, σημειώνοντας πως η υποχρεωτική ένταξη στα ΤΑΕ από 1/1/2021 θα εντασσόταν στο επερχόμενο τότε (το τρέχον σήμερα) ασφαλιστικό νομοσχέδιο.
«Σήμερα, ο κ. Μηταράκης βρίσκεται στα νησιά του Αιγαίου σε άλλη κυβερνητική θέση, τίποτε σχετικό δεν περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο και δεν έχουμε καμιά άλλη διαβεβαίωση ότι θα δούμε μελλοντικά κάτι προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση», δηλώνει στο Euro2day.gr παράγοντας του ασφαλιστικού κλάδου.
Καμιά εξέλιξη επίσης δεν υπάρχει και σε ό,τι αφορά την κυβερνητική εξαγγελία για την επαναφορά φορολογικών κινήτρων στα ασφαλιστικά συμβόλαια του κλάδου ζωής και ιδιαίτερα στα συνταξιοδοτικά (είχε και αυτή διατυπωθεί από τον κ. Μηταράκη τον Σεπτέμβριο στην Ύδρα). Μάλιστα, σε πρόσφατη εκδήλωση ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης σημείωσε μεν ότι η κινητροδότηση θα έδινε ώθηση στις καλύψεις σύνταξης και υγείας, χωρίς ωστόσο να προβλέπεται στο ορατό μέλλον η νομοθετική ψήφιση ενός τέτοιου μέτρου.
Βέβαια, ο κ. Βρούτσης έχει αναφέρει ότι το επικείμενο ξεχωριστό νομοσχέδιο για τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης θα ενισχύσει τον δεύτερο πυλώνα, ωστόσο αυτό αποτελεί στην ουσία την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας στην Κοινοτική Οδηγία του 2016.
Ένα ακόμη πεδίο τριβής φαίνεται να είναι το ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων, το οποίο συνεχίζει να «σέρνεται» παρά το θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε επί συγκυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ και παρά τη σειρά προσπαθειών που έχουν μεσολαβήσει από την ΑΑΔΕ. Η ουσία είναι πως ο νόμος για υποχρεωτικές ηλεκτρονικές διασταυρώσεις κάθε εξάμηνο δεν εφαρμόστηκε ούτε επί ΣΥΡΙΖΑ, ούτε επί της παρούσας κυβερνήσεως. «Κανείς δεν ξέρει σήμερα πόσα είναι τα ανασφάλιστα οχήματα. Πάντως, η απουσία ελέγχων φαίνεται να έχει διογκώσει αυτή την περίοδο σημαντικά τον αριθμό, ο οποίος πιθανόν να είχε περιοριστεί κάποια στιγμή στις 200 χιλιάδες» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Παρ' όλα αυτά, οι σχέσεις κυβέρνησης και ασφαλιστικών εταιρειών κάθε άλλο παρά έχουν διαρραγεί, με τους παράγοντες της αγοράς να αναγνωρίζουν καλές προθέσεις και να δίνουν πίστωση χρόνου στην κυβέρνηση, έτσι ώστε μέσω του διαλόγου να δοθούν ικανοποιητικές λύσεις σε σειρά κοινωνικών ζητημάτων-προβλημάτων.
Άλλωστε, σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις σε πολλά μέτωπα, όπως αυτό της συνεργασίας στις γεωργικές ασφαλίσεις (δυνητική συνεργασία του ΕΛΓΑ με τις ασφαλιστικές εταιρείες), τον κλάδο της υγείας μέσω ΣΔΙΤ, αλλά και ενδεχομένως στις καλύψεις έναντι φυσικών καταστροφών (εκεί οι προσδοκίες δείχνουν να είναι χαμηλότερες).