Οι νέες προκλήσεις για τις ελληνικές τράπεζες

Τις βασικές προτεραιότητες των επόμενων μηνών, πέραν της διαχείρισης των NPLs, ανέλυσαν εγχώριοι τραπεζίτες. Τα μηνύματα Χαραλαμπίδη (Alpha), Κουτεντάκη (Πειραιώς), Θεοφιλίδη (ΕΤΕ) και Γιαννακλή (Eurobank).

Οι νέες προκλήσεις για τις ελληνικές τράπεζες

Οσο κι αν τα «κόκκινα» δάνεια αποσπούν το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινότητας των τραπεζών, με τη διαδικασία του... κατεπείγοντος, δεν είναι η μοναδική τους προτεραιότητα.

Αντιθέτως, θα έλεγε κανείς ότι η διαχείριση των επισφαλών απαιτήσεων και η προσαρμογή στα νέα δεδομένα «κλέβει» ώρες ουσιαστικής δουλειάς για τους τραπεζίτες, αναφορικά με το σκέλος της ανάπτυξης εργασιών.

Σε μία πρόσφατη ημερίδα του Mastercard Innovation, που συντόνιζε η επικεφαλής του οίκου για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, κυρία Άσπα Παλημέρη, τέθηκε επί τάπητος το θέμα των προτεραιοτήτων που έχουν σήμερα οι τέσσερις μεγάλες συστημικές τράπεζες, ενόψει μάλιστα της νέας ψηφιακής εποχής και των μεγάλων στοιχημάτων που τίθενται.

Παρόντες σε συγκεκριμένο πάνελ ήταν ο Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής και chief digital officer & retail banking products της Alpha Bank Δαμιανός Χαραλαμπίδης, ο επίσης Εκτελεστικός Γενικός Διευθυντής λιανικής τραπεζικής, δικτύου και καταθέσεων της Τράπεζας Πειραιώς Βασ. Κουτεντάκης, η Γενική διευθύντρια λιανικής τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας Χριστίνα Θεοφιλίδη και ο Γενικός διευθυντής retail banking της Eurobank Ιάκωβος Γιαννακλής.

Στο πλαίσιο της συζήτησης που ακολούθησε και αφού συμφωνήθηκε ότι η νέα ψηφιακή εποχή απαιτεί σημαντικές πρωτοβουλίες, ειδικά όσο εντείνεται ο μη διατραπεζικός ανταγωνισμός με την είσοδο και άλλων παικτών στην αγορά, ήρθε στο επίκεντρο ο ρόλος του τραπεζικού συστήματος σήμερα και οι προκλήσεις που άμεσα καλείται να αντιμετωπίσει.

Όπως διεφάνη από την ανταλλαγή απόψεων και σύμφωνα με όσα επεσήμαναν οι προαναφερόμενοι retail bankers, οι βασικές προτεραιότητες που τίθενται τους προσεχείς μήνες είναι, πέραν της διαχείρισης των NPEs, οι εξής:

παροχή ρευστότητας στην αγορά και η κινητοποίηση των δανειοδοτήσεων.

-Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, digital transformation.

-H περαιτέρω εξυγίανση του ισολογισμού και η διατήρηση της ανάπτυξης.

- Η βελτίωση της αποδοτικότητας.

-Η επίτευξη μεγαλύτερης ευελιξίας.

- Η βελτίωση της εξυπηρέτησης του πελάτη.

-Η συμβολή στην εξεύρεση εργασίας των νέων μέσω εξειδικευμένης εκπαίδευσης και σύνδεση με την αγορά εργασίας.

Κάθε μία από τις συστημικές τράπεζες της χώρας αναγάγει σε νούμερο ένα μία ή περισσότερες από μία από τις παραπάνω προτεραιότητες. Σε κάθε περίπτωση, όλο το τραπεζικό γίγνεσθαι είναι αντιμέτωπο με μία νέα εποχή, εντελώς ψηφιοποιημένη, όπου η σχέση με τον πελάτη αλλά και κάθε προϊόν ή υπηρεσία πρέπει να μπορεί να ιδωθεί κάτω από ένα νέο πρίσμα.

Ειδικά όταν οι διεθνείς παίκτες «αναθέτουν» ήδη σε ρομποτικούς συμβούλους (αλγόριθμους) τη διαχείριση επενδύσεων και των αποδόσεών τους...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v