Σχεδόν ένα στα πέντε οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, δηλαδή περισσότερα από ένα εκατομμύριο Ι.Χ. και μοτοσικλέτες, δεν έχει περάσει από έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Όμως, η ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων που διατηρούν τα υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών (για τα οχήματα που έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο) και του υπουργείου Οικονομικών (για τα οχήματα που έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας) πάει από μήνα σε μήνα, λόγω τεχνικών προβλημάτων.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος Αλέξανδρος Τσακίρης υποστηρίζει πως διαδοχικοί νόμοι προβλέπουν τη διασταύρωση των στοιχείων, με το τελευταίο νομοθέτημα να έχει ψηφιστεί το 2018, αλλά η ασυμβατότητα μεταξύ των δύο βάσεων δεδομένων καθυστερεί τις διασταυρώσεις και τον εντοπισμό όσων αποφεύγουν τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων τους. Μάλιστα ενώ κατά τη διάρκεια του 2018 είχε υπάρξει σχετική αύξηση της προσέλευσης στα ιδιωτικά και δημόσια ΚΤΕΟ, επειδή υπήρχε ο φόβος της διασταύρωσης εντός του έτους και του προστίμου, τώρα η κατάσταση «έχει χαλαρώσει», επισημαίνουν από το υπουργείο Υποδομών.
Ο κ. Τσακίρης υπενθυμίζει πως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) είχε πραγματοποιήσει πέρυσι αντίστοιχες διασταυρώσεις μεταξύ των στοιχείων του υπουργείου Οικονομικών και των ασφαλιστικών εταιρειών, ώστε να διαπιστωθεί πόσα ήταν τα ανασφάλιστα οχήματα. Παρά τις προειδοποιήσεις μηνών, είχαν μάλιστα εντοπιστεί περίπου 400.000 οχήματα που κυκλοφορούσαν χωρίς να είναι ασφαλισμένα!
Στην ΑΑΔΕ έχουν λόγους να επιλύσουν τα τεχνικά ζητήματα, ώστε να προχωρήσουν και οι διασταυρώσεις για τα ΚΤΕΟ καθώς προσδοκούν σημαντικά έσοδα. Εκτός από το περίπου 1 ευρώ ανά έλεγχο που αποδίδεται στο δημόσιο, τα κρατικά ταμεία εισπράττουν και ΦΠΑ 24% από κάθε είσπραξη των ΚΤΕΟ (δηλαδή άλλα 10 ευρώ περίπου για κάθε έλεγχο), συν τον φόρο εισοδήματος που καταβάλλουν οι ιδιωτικές εταιρείες του κλάδου.
Τα οχήματα ηλικίας άνω των τεσσάρων ετών πρέπει να περνούν από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ κάθε δύο χρόνια, με το μέσο κόστος για τους ιδιοκτήτες να κινείται γύρω στα 50 ευρώ. Παρά τους ελέγχους της τροχαίας και τις συνεχείς νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη διασταύρωση των στοιχείων, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο ιδιοκτήτες οχημάτων αποφεύγουν, πάντως, να περάσουν τις πόρτες των ΚΤΕΟ.