Ικανοποίηση επικρατεί στη ΝΔ για τη γαλάζια κοινοβουλευτική παρουσία κατά το προηγούμενο διήμερο στη συζήτηση για τα προαπαιτούμενα και πλέον το βάρος ρίχνεται στη σημερινή προ ημερησίας συζήτηση, σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών, για την παιδεία.
Είναι ένα θέμα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης δίνει πολύ μεγάλη σημασία και αναμένεται, για μία ακόμη φορά, να εξαπολύσει σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για τις «αναχρονιστικές ρυθμίσεις της, τις οποίες -όπως θα πει- η ΝΔ δεσμεύεται να καταργήσει».
Θα εγκαλέσει τους κυβερνητικούς εταίρους ότι οδηγούν «πίσω ολοταχώς στις παθογένειες της δεκαετίας του '80», φέρνοντας ως παράδειγμα τα πρότυπα σχολεία που καταργήθηκαν, γιατί «η αριστεία είναι ρετσινιά», καθώς και την υποβάθμιση των ολοήμερων σχολείων.
Ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα παρουσιάσει τις βασικές παρεμβάσεις που θα πραγματοποιηθούν στον πολύπαθο χώρο της εκπαίδευσης εφόσον αναλάβει το κόμμα του τη διακυβέρνηση της χώρας, με παράθεση συγκεκριμένων παραδειγμάτων, ενώ -σύμφωνα με πληροφορίες- θα εστιάσει σε έξι σημεία-κλειδιά:
1. Θα κάνει εκτενή αναφορά στη δημόσια παιδεία και μικρότερη στην ιδιωτική παιδεία και το άρθρο 16 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
2. Στόχος της ΝΔ, θα υπογραμμίσει, είναι «ο κάθε Έλληνας να θέλει και να επιλέγει το καλό δημόσιο σχολείο».
3. Ιδιαίτερη αναφορά θα κάνει στις τρεις βασικές αξίες του κόμματός του: την αριστεία, την αξιολόγηση και την αξιοκρατία.
4. Έμφαση ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα δώσει στα πρότυπα σχολεία και στην ανάγκη σύνδεσης της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς.
5. Θα τονίσει την ανάγκη αυτονόμησης των πανεπιστημίων προκειμένου κάθε ίδρυμα να λαμβάνει αποφάσεις με βάση τις ανάγκες του.
6. Τέλος, θα δεσμευτεί για την επαναφορά από τη ΝΔ του νόμου Διαμαντοπούλου, με την οποία υπάρχει αμοιβαία συμπάθεια και δεν αποκλείεται η καλή «χημεία» να οδηγήσει, μετά τις επόμενες εκλογές, σε περαιτέρω συνεργασία, με την επιστροφή του πρώην κορυφαίου στελέχους του ΠΑΣΟΚ σε υπουργικό έδρανο.
Στο στόχαστρο του κ. Μητσοτάκη θα βρεθεί ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης για το σύνολο των «ιδεοληπτικών πρωτοβουλιών και εμμονών του», κυρίως στο μάθημα των Θρησκευτικών. Κανείς, τονίζουν συνεργάτες του προέδρου της ΝΔ, δεν θα διαφωνούσε με την αναμόρφωση της διδασκαλίας του μαθήματος, προκειμένου να είναι πιο ελκυστικό στους μαθητές.
Η όποια, όμως, αλλαγή του, κατά τις ίδιες πηγές, θα πρέπει να έχει ως βασικό πυλώνα την ορθόδοξη διδασκαλία, την οποία ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού.