Χάνουν μερίδια οι ελληνικές καπνοβιομηχανίες

Ισχυρές πιέσεις, οι οποίες μεταφράζονται σε απώλεια μεριδίων, δέχονται τα ελληνικά σήματα και κατ’ επέκταση οι ελληνικές καπνοβιομηχανίες τον τελευταίο χρόνο.

Χάνουν μερίδια οι ελληνικές καπνοβιομηχανίες
Ισχυρές πιέσεις, οι οποίες μεταφράζονται σε απώλεια μεριδίων, δέχονται τα ελληνικά σήματα και κατ’ επέκταση οι ελληνικές καπνοβιομηχανίες τον τελευταίο χρόνο.

Ενδεικτικό της τάσης που διαμορφώνεται τους τελευταίες μήνες στην ελληνική αγορά είναι και το γεγονός ότι πλέον 8 στα 10 πακέτα που πωλούνται αποτελούν προϊόντα πολυεθνικών καπνοβιομηχανιών.

Η εξέλιξη αυτή κάθε άλλο παρά ευχάριστη είναι για τους Έλληνες καπνοβιομήχανους, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια, λόγω των ”φθηνών τσιγάρων”, είχαν καταφέρει να ροκανίσουν τα μερίδια που απολάμβαναν τα ξένα σήματα, τα οποία σήμερα ανακτούν το χαμένο έδαφος.

Συγκεκριμένα το μερίδιο βάσει όγκου των ξένων σημάτων διαμορφώθηκε τον περασμένο Ιούλιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα έναν χρόνο πριν στο 66,37% από 63,18%, καταγράφοντας άνοδο της τάξεως του 5,049%.

Από την άλλη πλευρά, τα ελληνικά σήματα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο, με αποτέλεσμα το συνολικό τους μερίδιο τον Ιούλιο να ανέλθει στο 33,63% όταν το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν ήταν 36,82%, σημειώνοντας κάμψη της τάξεως του 8,66%.

Από την ανάλυση των στοιχείων της AC Nielsen διαπιστώνεται επίσης ότι το μερίδιο των ελληνικών καπνοβιομηχανιών -αφαιρείται το μερίδιο της Παπαστράτος- μειώθηκε κατά 9,14% και διαμορφώθηκε τον φετινό Ιούλιο στο 20,76% από 22,85% τον αντίστοιχο μήνα του 2006.

Από την άλλη πλευρά το μερίδιο των ξένων καπνοβιομηχανιών –συμπεριλαμβάνεται το μερίδιο της Παπαστράτος – αυξήθηκε κατά 2,84% με αποτέλεσμα να ανέλθει στο 79,24% από 77,05% τον Ιούλιο του 2006.

Σε ό,τι αφορά την πορεία των εταιριών που δραστηριοποιούνται στην αγορά, το μερίδιο της Philip Morris ανήλθε τον περασμένο Ιούλιο στο 25,31% από 23,9% τον Ιούλιο του 2006, στο 14,09% διαμορφώθηκε το μερίδιο της BAT έναντι 15,52% τον Ιούλιο του 2006, αυξημένο ήταν το μερίδιο της JTI το οποίο άγγιξε το 9,41%, ενώ στο 9,31% ανήλθε αυτό της Imerial.

Ανοδικά κινήθηκαν και το μερίδιο της House of Prince το οποίο ανέρχεται πλέον στο 3,22% καθώς και της Gallaher το οποίο διαμορφώνεται στο 4,42%. Από την άλλη πλευρά, το μερίδιο της ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ (Philip Morris) υποχώρησε στο 12,87% από 13,87% έναν χρόνο πριν, στο 10,72% έναντι 11,44% ανέρχεται το μερίδιο της ΣΕΚΑΠ, ενώ στο 9,76% από 11,11% διαμορφώνεται το ποσοστό της ΚΑΡΕΛΙΑ.

Βέβαια οι συσχετισμοί δυνάμεων ίσως αλλάξουν εκ νέου εάν το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών προχωρήσει στη λήψη ενός ακόμη μέτρου για την ενίσχυση των εσόδων του κράτους.

Σύμφωνα με πληροφορίες παραγόντων της αγοράς, το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών εξετάζει το ενδεχόμενο ως μονάδα βάσης της πλέον ζητούμενης τιμής (MPPC) να είναι τα 3 ευρώ από 2,80 ευρώ που είναι σήμερα.

Μια τέτοια αλλαγή θα σημάνει με μαθηματική ακρίβεια όχι μόνο την αύξηση των εσόδων του δημόσιου κορβανά αλλά και την εκ νέου αύξηση της τιμής των τσιγάρων, φθηνών και… ακριβών.

Αξίζει πάντως να αναφέρουμε ότι το μερίδιο που εμφανίζουν σήμερα τα ξένα σήματα υπολείπεται από αυτό που κατείχαν το 2000, το οποίο διαμορφωνόταν στο 68% των συνολικών πωλήσεων, το 2003 είχε πέσει στο 64,59%, ενώ το 2004 τα ξένα σήματα είχαν απολέσει άλλες 4,5 πολύτιμες εκατοστιαίες μονάδες.

Η υποχώρηση των μεριδίων των ξένων σημάτων οφειλόταν τότε στη στροφή των Ελλήνων καπνιστών στα εγχωρίως παραγόμενα τσιγάρα, και συγκεκριμένα στα φθηνά σήματα, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς των ελληνικών σημάτων να αυξηθεί από 35,41% το 2003 σε 39,87% το 2004.

Αλεξ. Γκ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v