Στην πιστή εφαρμογή των όσων περιλαμβάνονται στο τρίτο μνημόνιο για τις τράπεζες προσανατολίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς οι δέκα προεκλογικές του δεσμεύσεις είναι ταυτόσημες με τις αντίστοιχες δεσμεύσεις του μνημονίου, ενώ επισημαίνει ότι θα υπάρξει αυστηρός έλεγχος στις περιπτώσεις κακοδιαχείρισης στις τράπεζες και θα αποδοθούν ευθύνες προς όλες τις κατευθύνσεις καθώς ο τραπεζικός τομέας αποτελούσε μέρος του τριγώνου (μέσα ενημέρωσης-πολιτικά κόμματα-τράπεζες) της διαπλοκής.Ωστόσο, στο πρόγραμμα αναφέρεται ότι η προηγούμενη κυβέρνηση κατάφερε να διατηρήσει την προστασία της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς και την πώληση των κόκκινων δανείων σε επιθετικά funds.
Ο ΣΥΡΙΖΑ εκτιμά ότι η άρση των capital controls θα επιτευχθεί στις αρχές του 2016 αφού προηγηθεί ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών χωρίς κούρεμα καταθέσεων και η ΕΚΤ επανεισάγει την εξαίρεση με την οποία γίνονται αποδεκτά ως ενέχυρα ομόλογα έκδοσης ή εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου.
Επιπρόσθετα, αναφέρει ότι η επικείμενη συμμετοχή της χώρας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, που θα επιτευχθεί μετά την πρώτη θετική αξιολόγηση του τρίτου Μνημονίου, θα προκαλέσει ραγδαία αποκλιμάκωση επιτοκίων δανεισμού ανοίγοντας τον δρόμο για τη σταδιακή επάνοδο των τραπεζών σε δανεισμό από τη διατραπεζική αγορά.
Το Euro2day.gr μεταφέρει τις προεκλογικές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τη μεταρρύθμιση του τραπεζικού τομέα όπως αυτές περιγράφονται στο πρόγραμμα αλλά και στο μνημόνιο που ψήφισε η ελληνική Βουλή την 14η Αυγούστου 2015.
Οι δεσμεύσεις
1. Συνεχείς παρεμβάσεις και βελτιώσεις στους όρους των κεφαλαιακών ελέγχων, διαδικασία που έχει ξεκινήσει και συνεχίζεται, κυρίως προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής διευκόλυνσης των συναλλαγών των επιχειρήσεων.
2. Ενεργοποίηση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Ιδιωτικού Χρέους και ουσιαστική υποστήριξη του έργου με τη σύσταση Ειδικής Γραμματείας, για τη συνεχή παρακολούθηση του προβλήματος των "κόκκινων δανείων".
3. Εφαρμογή και βελτίωση του Κώδικα Δεοντολογίας, που οφείλουν να τηρούν οι τράπεζες απέναντι στους διανειoλήπτες για τη ρύθμιση των δανείων τους, έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι θα καλύπτονται οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης όσων βρίσκονται σε πραγματική αδυναμία να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, χωρίς οριζόντιες διαγραφές, που ωφελούν τους εσκεμμένα κακοπληρωτές.
4. Αντικειμενικός προσδιορισμός της πιστοληπτικής ικανότητας και της δυνατότητας αποπληρωμής με την ίδρυση νέας ανεξάρτητης αρχής. Θα τεθεί ένα διάφανο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, καθώς και το σύνολο των υποχρεώσεων.
5. Ενεργή υποστήριξη των δανειοληπτών με την ίδρυση ενός δικτύου ενημέρωσης για οικονομικά και νομικά ζητήματα.
6. Μέριμνα για τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά, μέσα από τη δημιουργία ενός μόνιμου διχτυού κοινωνικής προστασίας.
7. Διαφάνεια και λογοδοσία στο ΤΧΣ.
8. Αξιολόγηση των διοικήσεων και των ανώτερων διευθυντικών στελεχών και αποτελεσματικός έλεγχος της εταιρικής διακυβέρνησης και των αμοιβών στις τράπεζες, μέσω του ΤΧΣ. Ενίσχυση της διαφάνειας στην τραπεζική λειτουργία.
9. Ενεργοποίηση του θεσμού του Συμβουλίου Εποπτείας, με ουσιαστικό τον ρόλο των Εκπροσώπων του Ελληνικού Δημοσίου, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι η ρευστότητα θα χρησιμοποιείται προς όφελος των καταθετών, των δανειοληπτών και γενικότερα της ελληνικής οικονομίας, όπως προβλέπει ο Ν. 3723/2008.
10. Νέο μοντέλο για τη στελέχωση και την αξιοποίηση του ανθρώπινου προσωπικού στις τράπεζες, με διαφάνεια και αξιοκρατία.