Στο -1,7% ο πληθωρισμός το Δεκέμβριο

Αρνητικό πρόσημο για δέκατο συνεχόμενο μήνα στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή το Δεκέμβριο. Στο -1,7% ο πληθωρισμός από -2,9% τον προηγούμενο μήνα. Πτώση και λόγω της περιόδου των εκπτώσεων. Στο -1,8% ο εναρμονισμένος δείκτης.

Στο -1,7% ο πληθωρισμός το Δεκέμβριο

Συνεχίστηκε και το Δεκέμβριο η πτώση τιμών, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή με αποτέλεσμα για το σύνολο του 2013 να καταγράφεται αποπληθωρισμός 0,9%.

Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή του µηνός ∆εκεµβρίου 2013 με τον αντίστοιχο ∆είκτη του ∆εκεµβρίου 2012 προκύπτει µείωση 1,7%, έναντι -2,9% τον προηγούμενο μήνα και έναντι αύξησης 0,8% που σηµειώθηκε στην ίδια σύγκριση του έτους 2012 με το 2011. Σημειώνεται ότι ο πληθωρισμός παραμένει αρνητικός για 10ο συνεχόμενο μήνα. 

Ο Γενικός ∆είκτης το µήνα ∆εκέµβριο 2013 σε σύγκριση µε το Νοέµβριο 2013 παρουσίασε αύξηση 0,9%, έναντι µείωσης 0,3%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Ιανουαρίου 2013 – ∆εκεµβρίου 2013 σε σύγκριση με τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Ιανουαρίου 2012 – ∆εκεµβρίου 2012 παρουσίασε µείωση 0,9%, έναντι αύξησης 1,5%, που σηµειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούµενα δωδεκάµηνα.

Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν. ∆ΤΚ) του µηνός ∆εκεµβρίου 2013 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του ∆εκεµβρίου 2012 παρουσίασε µείωση 1,8%, έναντι αύξησης 0,3%, που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 με το 2011.

Ο Εναρμονισμένος Δείκτης το µήνα ∆εκέµβριο 2013 σε σύγκριση µε το Νοέµβριο 2013 παρουσίασε αύξηση 0,8%, έναντι µείωσης 0,3%, που σηµειώθηκε στην αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ανάλυση µεταβολών Δείκτη Τιµών Καταναλωτή Δεκεµβρίου 2013

I. Σύγκριση Δεκεµβρίου 2013 µε Νοέµβριο 2013 

Η αύξηση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή, κατά 0,9% το µήνα ∆εκέµβριο 2013, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Νοεµβρίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της οµάδας ''∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά'', λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών στα γαλακτοκοµικά και αβγά και λαχανικά νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα φρούτα νωπά και κρέατα γενικά.

β) Κατά 9,4% της οµάδας ''Ένδυση και Υπόδηση ', λόγω επαναφοράς των τιµών στα προ χειµερινού δεκαήµερου εκπτώσεων επίπεδα.

γ) Κατά 1,3% της οµάδας ''∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες'', λόγω επαναφοράς των τιµών στα προ χειµερινού δεκαηµέρου εκπτώσεων επίπεδα.

δ) Κατά 0,4% της οµάδας ''Μεταφορές" λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών στα αυτοκίνητα και στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη).

ΙΙ. Σύγκριση Δεκεµβρίου 2013 µε ∆εκέµβριο 2012

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή, κατά 1,7% το µήνα ∆εκέµβριο 2013, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του ∆εκεµβρίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες µεταβολές:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,8% της οµάδας ''∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά'', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα ψάρια νωπά, φρούτα νωπά, δηµητριακά και παρασκευάσµατα, πουλερικά νωπά, αρνί και κατσίκι (νωπά), αναψυκτικά, χυµοί φρούτων, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από τη αύξηση των τιµών στα γαλακτοκοµικά και αβγά, µοσχάρι νωπό, λαχανικά νωπά.

β) Κατά 3,0% της οµάδας ''Ένδυση και υπόδηση'', λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 2,3% της οµάδας ''∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες'', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα είδη: έπιπλα-καλύµµατα δαπέδου, είδη κλινοστρωµνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές, είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

δ) Κατά 2,5% της οµάδας ''Μεταφορές'', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των αυτοκινήτων και των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνης).

ε) Κατά 1,2% της οµάδας ''Επικοινωνίες'', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

στ) Κατά 3% της οµάδας ''Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες'', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών του
οπτικοακουστικού εξοπλισµού-υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής, των βιβλίων, των ανθέων και του πακέτου
διακοπών.

ζ) Κατά 4% της οµάδας ''Εκπαίδευση'', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ.

η) Κατά 3% της οµάδας ''Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια'', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των εστιατορίων-
ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων.

θ) Κατά 4,6% της οµάδας ''Άλλα αγαθά και υπηρεσίες'', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των κουρείων-κοµµωτηρίων, των ειδών ατοµικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων µεταφορών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 3% της οµάδας ''Αλκοολούχα ποτά και καπνός'', λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών των τσιγάρων.

β) Κατά 0,1% της οµάδας ''Στέγαση'', λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών του ηλεκτρισµού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και του πετρελαίου θέρµανσης.

γ) Κατά 0,8% της οµάδας ''Υγεία'', λόγω αύξησης, κυρίως, της συµµετοχής των καταναλωτών επί των λιανικών τιµών των φαρµάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές, παραϊατρικές υπηρεσίες και στις υπηρεσίες νοσοκοµείων και κλινικών.

Δείτε εδώ τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και τον Εναρμονισμένο δείκτη.  

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v