Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΡΓΟΣΕ: Δυο έργα €500 εκατ. μπήκαν στις ράγες

Η υπογραφή των δύο συμβάσεων αναμένονταν με αγωνία από τους κατασκευαστές που «διψούν» για νέα έργα. Σε εκκρεμότητα παραμένει η υπογραφή της σύμβασης για το έργο "σκούπα" στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός. Μπαράζ νέων προκηρύξεων και μελετών.

ΕΡΓΟΣΕ: Δυο έργα €500 εκατ. μπήκαν στις ράγες

Τις συμβάσεις με τις οποίες θα μπουν μπροστά δύο πολύ μεγάλα έργα του σιδηροδρομικού δικτύου υπέγραψε την Παρασκευή ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κώστας Σπηλιόπουλος. Πρόκειται για το έργο Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος, στην γραμμή της Πάτρας, όπου εντάσσεται και η σήραγγα της Παναγοπούλας, καθώς και για το έργο της Β’ Φάσης του Θριασίου. Ο προϋπολογισμός τους  ξεπερνά τα 500 εκατομμύρια ευρώ και η έναρξή τους έρχεται μετά από πολύ μεγάλη περίοδο αναμονής, αφού η υπογραφή των συμβάσεων καθυστέρησε σημαντικά. 

Η υπογραφή των δύο συμβάσεων αναμένονταν με αγωνία και από την πλευρά των κατασκευαστικών εταιρειών που «διψούν» για νέα έργα. Να σημειώσουμε επίσης ότι σε εκκρεμότητα παραμένει η υπογραφή της σύμβασης ενός ακόμη μεγάλου σιδηροδρομικού έργου, που αφορά στην εργολαβία "σκούπα" στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός με την οποία θα ολοκληρωθούν οι υπολειπόμενες εργασίες σε ένα κρίσιμο κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου. 

Παράλληλα όμως η ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται σε μια φάση έντονης κινητικότητας, καθώς προγραμματίζονται οι δημοπρατήσεις σημαντικών έργων το επόμενο διάστημα, ενώ πρόκειται να προχωρήσει και η δημοπράτηση μελετών για μια σειρά έργων που θα ολοκληρώσουν την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.

Η σήραγγα της Παναγοπούλας

Η σύμβαση για το έργο Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος αφορά στην κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο συγκεκριμένο τμήμα προϋπολογισμού 412,50 εκατ. ευρώ. Το έργο ανέλαβε η κοινοπραξία Ακτωρ-J&P Άβαξ- Intrakat.

Το συγκεκριμένο έργο, μήκους 21,5χλμ, ανήκει στον άξονα Κόρινθος – Πάτρα και συμπεριλαμβάνει τη δίδυμη σήραγγα Παναγοπούλας (μήκους περίπου 5 χλμ), ένα έργο με ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και η συμβατική περίοδος κατασκευής είναι 36 μήνες.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, δηλαδή περί τα τέλη του 2016, υπολογίζεται ότι η διαδρομή του τρένου στο τμήμα Αθήνα-Αίγιο θα πραγματοποιείται σε 1 ώρα και 35 λεπτά, ενώ η απόσταση Αθήνα –Πάτρα θα καλύπτεται σε μία ώρα και 55 λεπτά.

Έργο – ανάσα για τις εμπορευματικές μεταφορές

Η έτερη υπογραφείσα σύμβαση αφορά στην «Κατασκευή Β' λειτουργικής φάσης συγκροτήματος Θριασίου και κατασκευή Σ.Σ. Ζεφυρίου», ενός σημαντικού έργου που θα ενισχύσει τη θέση της χώρας μας στον χάρτη των διεθνών μεταφορών και logistics.

Ανάδοχος είναι το σχήμα Άκτωρ-Alstom Transport, που προσέφερε έκπτωση 30,59% αναλαμβάνοντας έργο με 86,19 εκαοτμμύρια, ενώ η συμβατική περίοδος κατασκευής έχει οριστεί επίσης στους 36 μήνες. Το έργο χρηματοδοτείται από τα ΠΕΠ Αττικής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007 – 2013.

Η συγκεκριμένη σύμβαση ολοκληρώνει τα έργα επιδομής των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του συγκροτήματος του Θριάσιου, τα έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης του συνόλου των γραμμών που κατασκευάζονται στο πλαίσιο τόσο της Α’ όσο και της Β' λειτουργικής φάσης, τις γερανογέφυρες και τον μηχανολογικό εξοπλισμό, καθώς και την κατασκευή των κτιριακών έργων που είναι αναγκαία για τη διεκπεραίωση των λειτουργιών του συγκροτήματος. Επίσης, περιλαμβάνει και την κατασκευή του Σταθμού Ζεφυρίου, που εντάσσεται στη νέα διπλή γραμμή Αθηνών-Κορίνθου.

Η υλοποίηση του έργου θα αναβαθμίσει σημαντικά τις εμπορευματικές μεταφορές επιτρέποντας την αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της σύνδεσης του λιμανιού του Πειραιά με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Νέες δημοπρατήσεις

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό το τέλος του έτους η ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται να προχωρήσει αρκετά ακόμη σημαντικά σιδηροδρομικά έργα σε όλο το μήκος του δικτύου. Ειδικότερα αναμένεται η δημοπράτηση των εξής έργων:

-Στο τμήμα Κιάτο‐Ροδοδάφνη (Αίγιο): δημοπράτηση υπολειπόμενων έργων υποδομής – επιδομής, Η/Μ σηράγγων, με προϋπολογισμό 280 εκατομμύρια.

- Στη γραμμή Ροδοδάφνη ‐ Ρίο: δημοπράτηση των έργων υποδομής της γραμμής προϋπολογισμού δημοπράτησης 120 εκατ. ευρώ.

-Στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη: εγκατάσταση σηματοδότησης, με προϋπολογισμό 17 εκατομμύρια ευρώ.

-Στον άξονα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας: ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, με προϋπολογισμό 53 εκατομμύρια ευρώ.

Μελέτες για νέα έργα

Παράλληλα η ΕΡΓΟΣΕ έχει στα σκαριά μια σειρά μελετών που αφορούν σιδηροδρομικά έργα σε διάφορα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου πανελλαδικά. Πρόκειται για έργα τα οποία αναμένεται να ενταχθούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο. Συγκεκριμένα το επόμενο διάστημα αναμένεται η δημοπράτηση των εξής μελετών:

-Μελέτη για την υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Τρεις Γέφυρες – Σεπόλια με κόστος 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

-Μελέτη για εντοπισμένες παρεμβάσεις στα τμήματα ΣΚΑ – Τιθορέα και Δομοκός – Λάρισα, με κόστος 2 εκατομμύρια ευρώ.

-Μελέτη για την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ προς Β. Ελλάδα με παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών, με κόστος 730.000 ευρώ.

-Μελέτη για κανονικοποίηση και αναβάθμιση γραμμής Αλφειός – Κυπαρισσία – Καλαμάτα, με κόστος 2 εκατομμύρια ευρώ.

-Μελέτη για την δεύτερη φάση κανονικοποίησης και αναβάθμισης δικτύου στο τμήμα Πάτρα – Καβάσιλα, με κόστος 3 εκατομμύρια ευρώ.

-Μελέτη για την κανονικοποίηση και αναβάθμιση του δικτύου στο τμήμα Καβάσιλα – Ολυμπία, με κόστος δύο εκατομμύρια ευρώ.

-Τεχνικές μελέτες για την ανάπτυξη σιδηροδρομικού άξονα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας, με κόστος 2 εκατομμύρια ευρώ.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v