Lex: Tα ντεσού του ντιλ μεταξύ Marriott και Starwood

Oι μέτοχοι της Starwood δεν πρέπει να νιώθουν ικανοποιημένοι από τους όρους της εξαγοράς από την Marriott. Πολύπλοκη η δομή του ντιλ, που βασίζεται στην ανταλλαγή μετοχών. Γιατί θα είναι δύσκολη η συγχώνευση των δύο ξενοδοχειακών κολοσσών.

Lex: Tα ντεσού του ντιλ μεταξύ Marriott και Starwood

Η επιβεβαίωση των προσδοκιών από μια εξαγορά πρέπει να ανησυχεί τους αγοραστές, όχι τους πωλητές.

Οπότε οι μέτοχοι της Starwood Hotels & Resorts δεν πρέπει να νιώθουν ικανοποιημένοι από τους όρους της πώλησης της εταιρείας στην ανταγωνίστρια Marriot International. H Starwood, ιδιοκτήτρια των St Regis, Westin και Sheraton, συμφώνησε σε μια ανταλλαγή μετοχών με την ανταγωνίστρια Marriot την Δευτέρα. Αντί για μια ωραία πληρωμή σε ρευστό, οι μέτοχοι της Starwood θα λάβουν το ρίσκο να επιτευχθεί ο στόχος εξοικονόμησης 200 εκατ. δολαρίων.

Η Starwood έδιωξε τον διευθύνοντα σύμβουλο της τον Φεβρουάριο και ξεκίνησε διαδικασία πώλησης τον Απρίλιο. Η ανακοίνωση της Δευτέρας είναι μια απογοήτευση. Η Starwood ανέφερε ότι οι μέτοχοι της θα πάρουν 80 δολάρια ανά μετοχή από διάφορες πηγές. Το μεγαλύτερο μέρος – 70 δολάρια – θα είναι στην μορφή μετοχών της Marriott. Αλλά 8 δολάρια θα προέλθουν από το spin-off της Starwood Vacation Ownership. Τέλος θα δοθούν 2 δολάρια σε μετρητά, στην μορφή μερίσματος. Ωστόσο οι επενδυτές της Starwood φαίνεται πως δεν συμφωνούν με τα μαθηματικά της εταιρείας τους.

Η μετοχή της διαπραγματευόταν στα 70 μόλις δολάρια την Δευτέρα.

Για αρκετές εβδομάδες φαινόταν πως γίνεται μια σκληρή μάχη ανάμεσα σε ανταγωνιστικές εταιρείας όπως η Hyatt και η Hilton και μια σειρά Κινέζων αγοραστών. Στις μέρες μας, οι μεγαλύτεροι ξενοδοχειακοί όμιλοι έχουν πουλήσει τις περιουσίες τους και επικεντρώνονται στο marketing και την διοίκηση.

Η Starwood έχει συρρικνώσει το χαρτοφυλάκιο της και αναμένει να κάνει πωλήσεις αξίας 3 δισ. δολαρίων ως το τέλος του 2016.

Ο στόχος για αυτές τις νέες εταιρείες, με λιγότερα περιουσιακά στοιχεία, είναι να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας. Η Starwood και η Marriott θα έχουν από κοινού 30 τέτοιες φίρμες. Το μέγεθος έχει σημασία όταν διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία όπως η Expedia και η Priceline συγχωνεύονται.

Η συγχώνευση της Starwood (με αξία 12 δισ. δολάρια) και Marriott (αξίας 23 δισ. δολαρίων) θα είναι πολύπλοκη. Πολλοί έχουν αρχίσει να κάνουν ερωτήσεις για τα δημοφιλή τους προγράμματα πιστών πελατών, πολλοί αναλυτές και επενδυτές είναι μέλη σε κάποιο από αυτά. Για την Marriott, η πολυπλοκότητα περιορίζεται από την δομή του ντιλ, που θα γίνει μέσω ανταλλαγής μετοχών προστατεύοντας την αξιολόγηση σε επενδυτική βαθμίδα. Δεν εμφανίζονται πολύ συχνά assets όπως αυτό της Starwood, ειδικά σε εύλογες τιμές.

Οι μέτοχοι της Starwood πρέπει να σκέφτονται γιατί δεν τα πήγαν καλύτερα μετά από μια τόσο μακρά διαδικασία. Πρέπει να εκφράσουν δημόσια τις επιφυλάξεις τος και να ελπίζουν ότι ακόμα και μετά από μια τόσο μακρά διαδικασία μπορεί να εμφανιστεί κάποιος άλλος ενδιαφερόμενος.

© The Financial Times Limited 2015. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v