Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών
Αυγ 21 2023

Οι BRICS, ο Μόντι και η Αθήνα

Από τις σημαντικότερες συνόδους των BRICS αυτή που ξεκινά αύριο στο Ντέρμπαν της Νοτίου Αφρικής, καθώς κύριο θέμα είναι η προοπτική δημιουργίας ενός σημείου αναφοράς που προοπτικά θα μπορούσε να υποκαταστήσει μέρος των συναλλαγών με δολάριο.

Σημείο αναφοράς κυρίως νομισματικό αλλά όχι μόνο καθώς τα γεωπολιτικά είναι ενεργά και ρευστά.
Ενα από τα ενδιαφέροντα για τους αναλυτές εάν και πώς θα μπορούσε να αμβλυνθεί η (ιστορική) αντιπαλότητα του Πεκίνου με το Δελχί, ουσιαστικά των δύο δυνάμεων που διαγκωνίζονται για το ποια θα είναι πρώτη (πληθυσμιακά) και δεύτερη (οικονομικά).

Και το σημαντικό για την Αθήνα, ο Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος θα συμμετάσχει στη Σύνοδο, πρόκειται να έρθει Αθήνα και να συναντηθεί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Την Παρασκευή η συνάντηση του Έλληνα με τον Ινδό ομόλογό του, με τις δύο πλευρές σε πορεία σύγκλισης τα τελευταία χρόνια.

Δεδομένου ότι η τελευταία επίσκεψη ήταν της Ιντιρα Γκάντι (το 1983) και δεδομένων των συνθηκών διεθνώς, η συνάντηση Μητσοτάκη-Μόντι έχει τη βαρύτητά της.

Συνεκτιμώντας την αποστολή στην Ινδία του Κώστα Φραγκογιάννη, με μεγάλη επιχειρηματική αποστολή το φθινόπωρο.

Αποστολή (και οικονομικής διπλωματίας) του υφ. Εξωτερικών, που ως συνέχεια θα έχει και μία επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στην Ινδία σε ύστερο χρόνο.

σ.σ.: Απορίας άξιον πώς και δεν έχει επιτευχθεί ακόμη η απευθείας αεροπορική σύνδεση των δύο χωρών, με την Αγκυρα να έχει σπεύσει να εκμεταλλευτεί και αυτό το... κενό (μέσω του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης).

Πολύ δε περισσότερο όταν από την εποχή της θητείας Νίκου Κοτζιά στο υπ.Εξ είχε υπογραφεί σχετικό συνυποσχετικό και από την πλευρά των Ινδών είχε εκδηλωθεί ζωηρό ενδιαφέρον για απευθείας σύνδεση όχι μόνο με την Αθήνα αλλά και με Θεσσαλονίκη, Σαντορίνη, Ηράκλειο (με τον ινδικό κολοσσό GMR Airports Limited να έχει το 21,64% στο σχήμα κατασκευής-λειτουργίας του νέου αερολιμένα στο Καστέλι/Κρήτης. Με 32,64% η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο σχήμα και με 45,90% το Δημόσιο. Κατασκευή ΤΕΡΝΑ).

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v