Σίγουρα όχι άμεσα χρηματιστηριακού αλλά αναμφίβολα ευρύτερου επιχειρηματικού/επενδυτικού ενδιαφέροντος η σημερινή μας ανάρτηση.
Ο λόγος για τη διοργάνωση(*) του 1ου Πανελλήνιου Φόρουμ Επιχειρηματικής Εξωστρέφειας Ελλάδας-Ινδίας από το Ελληνο-Ινδικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Βιομηχανίας. Σε συνεργασία με το PHDCII, το αρχαιότερο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Ινδίας (από το 1905, με περισσότερα από 150.000 μέλη).
Τουρισμός, Εκπαίδευση, Προϊόντα Αγροδιατροφής, Golden Visa, Φάρμακα-Ιατρικός εξοπλισμός, Τεχνολογικές Επιστήμες, Πράσινη Ενέργεια και Logistics, οι θεματικές ενότητες του Φόρουμ.
Με αφορμή τη συγκεκριμένη διοργάνωση, εύλογο το ερώτημα γιατί μεταξύ των δύο χωρών δεν υπάρχει η αυτονόητη απευθείας αεροπορική σύνδεση. Δύο χωρών με πλούσια ιστορία, παραδοσιακά φιλικές σχέσεις, κοινά γεωπολιτικά συμφέροντα και με την Ινδία δύναμη που (πληθυσμιακά, οικονομικά, τεχνολογικά) αμφισβητεί την πρωτοκαθεδρία της Κίνας στην ευρύτερη μορφή.
Με μία από τις πολυπληθέστερες «μεγαλοαστικές» τάξεις (τουριστικά high spenders), πολυαριθμότερη της κινεζικής, με όποιο όφελος θα μπορούσε να σημαίνει αυτό (κατ' αρχάς) για τον ελληνικό τουρισμό. Για αυτό και η παρουσία, (κεντρική) ομιλία του Βασίλη Κικίλια έχει ενδιαφέρον.
Από την εποχή της θητείας του Νίκου Κοτζιά στο ΥΠΕΞ, οι δύο χώρες είχαν υπογράψει MoU για την ανάπτυξη απευθείας αεροπορικών συνδέσεων, μάλιστα η -τότε- ομόλογος του Shusma Swaraj είχε επιβεβαιώσει το έμπρακτο -τότε- ενδιαφέρον για δύο προορισμούς πέραν της Αθήνας (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο).
Η συμμετοχή του ινδικού κολοσσού GMR με ποσοστό 21,64% στο σχήμα του υπό κατασκευή νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης θα περίμενε κάποιος να έχει ενεργοποιήσει τα επιχειρηματικά/επενδυτικά αντανακλαστικά της Αθήνας πολύ νωρίτερα. Στον φορέα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει με 32,46% και με 45,9% το ελληνικό δημόσιο, ενώ σύμφωνα με σχετικά στοιχεία (gekterna.com), ο νέος αεροδιάδρομος θα υποδέχεται αεροσκάφη τύπου Β747 και Α330.
(*) Τρίτη 4 Απριλίου, ώρα 18:00-21:00 στο Wyndham Athens Residence.